EU nummerplader i DK?
Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-01 17:39

Haarj

Her den anden dag hørte jeg i radioen noget om at vi måske skal have EU nr.
plader her i dk, altså de der med det blå felt med stjerner på Er der
nogen der ved om det bliver til noget og om det også kommer til at gælde
mc'er?
Svjh. er de jo en hel del mindre, end de bordplader vi slæber rundt på her i
dk, så det er da imo lidt interessant

--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 04-10-01 18:48

> Svjh. er de jo en hel del mindre, end de bordplader vi slæber rundt på her
> dk, så det er da imo lidt interessant

De tyske pladers størrelse justeres efter hvor mange tegn der skal være
plads til. Og da de (stadig) har en forkortelse af stednavn på pladerne er
der nogle der er heldige med en lille plade mens andre får der endda kan
være større end vores.

/A

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-10-01 01:33

Anders Majland \(Replace DOT with . when replying by email\) wrote:

> [...]
> der nogle der er heldige med en lille plade mens andre får der endda kan

Ok, det var bare fordi jeg lige så nogle billeder på nettet, hvor
nummerpladerne var sådan nogle små fikse nogle med eu krusseduller på

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 21:52

Jes Vestervang <jesvj@mailme.dk.fjernmig> skrev i en

> [...]
> Svjh. er de jo en hel del mindre, end de bordplader vi slæber rundt på
> her i dk, så det er da imo lidt interessant

Det er sågu' da tyskerne der har bordplader bagpå!
Læg lige mærke til dansk std.størrelse af de "kvadratiske" nummerplader
på diverse kassevogne, og sammenlign så med mc-pladerne!

Danske MC-plader ér mindre end normalt, hvilket forøvrigt er DMC's
fortjeneste!!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-10-01 01:35

Armand wrote:

> [...]
> Læg lige mærke til dansk std.størrelse af de "kvadratiske" nummerplader
> på diverse kassevogne, og sammenlign så med mc-pladerne!

Hmm, det har jeg da egentlig aldrig lagt mærke til... Men de har da samme
str. som traktornummerpladerne svjh.

> Danske MC-plader ér mindre end normalt, hvilket forøvrigt er DMC's
> fortjeneste!!

Ok, fino fino, det var bare fordi jeg så nogle billeder på nettet med nogle
små eu plader, at jeg lige kom i tanker om det der jeg hørte i radioen

--
mvh Jes Vestervang - også medlem af DMC

Fra : The Bear

Dato : 06-10-01 22:04

On 4-Oct-2001, "Jes Vestervang" <jesvj@mailme.dk.fjernmig> wrote:

> [...]
> at gælde
> mc'er?
> Svjh. er de jo en hel del mindre, end de bordplader vi slæber

Hmmmm.... så bliver det slut med at skifte MC. Jeg nægter at køre
med reklame for noget jeg er dybt imod ;-(

B-)

--
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Fra : Jens U

Dato : 06-10-01 23:33

The Bear skrev...

>Hmmmm.... så bliver det slut med at skifte MC. Jeg nægter at køre
>med reklame for noget jeg er dybt imod ;-(

Opfindsomheden skal ikke være helt væk,
det ekstra stykke blik kan jo hurtig blive til en reklame søjle for klub eller andet.

Et rødt kryds over det kan jo have lige så stor effekt.

Udsigten kan være længe, er vi ikke nået til "E"
Det er kun madkasserne's system der snart ser en ende.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : John Thomsen

Dato : 12-10-01 11:10

On Thu, 4 Oct 2001 18:39:06 +0200, "Jes Vestervang"
> [...]

>plader her i dk, altså de der med det blå felt med stjerner på Er der
>nogen der ved om det bliver til noget og om det også kommer til at gælde

Skal og skal....

Da jeg første gang så de blå mærker var på en ferietur til Luxembourg
for snart en halv snes år siden.

Der kørte allerede en del L-biler med denne blå tilsats, men endnu
flere i Belgien og dengang kun få i Dyskland.

Vi fik at vide, at det var en frivillig sag om man ville have
"standard"-plader eller dem med blå mærker, men at man fik EU-pladerne
m-e-g-e-t billigt, og at de kunne ses som udtryk for hvor
EU-begejstret bil-ejeren var....

Iøvrigt mener jeg nummerplader er beregnet til en vis form for
identifikation, ikke til at lancere politiske budskaber...

Venligst
John