Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
kritik ønskes af mine billeder
Fra : Tonny Jørgensen

Dato : 02-01-01 21:43

Hejsa fotofreaks.

Hvis nogen skulle få et ledigt øjeblik kunne jeg godt bruge en hurtig
kommentar til nogle af de billeder jeg har liggende i mit galleri på
www.fotofreaks.dk , sure opstød som ros er meget velkomment....

håber at i vil kigge forbi (nej der er ingen bannere eller andre reklamer på
siden *S*)

- Tonny, fotoamatør

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-01 02:17

"Tonny Jørgensen" <astor@aub.dk> wrote in message
> [...]
> www.fotofreaks.dk , sure opstød som ros er meget velkomment....
>
> håber at i vil kigge forbi (nej der er ingen bannere eller andre reklamer

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Kære Tonny!
Jeg kiggede på de første 15 og synes at dine naturbilleder er de bedste.
Flot sol, nedbør, og især regnbue var smuk i mine øjne.
Det at du har så godt et øje for nedbørens sande ansigt, tyder på talent for
naturfoto. Der er noget "National Geografic" over de billeder.
Dine kvindebilleder synes jeg lider under, ikke at trænge ind bag facaden og
sige noget om kvinden.
Eva er sød, men hvordan er hun egentlig? Du stiller hende op og fotograferer
hende, men hun viser dig kun det du vil se, ikke det hun selv vil udtrykke.
Som familiebilleder er de gode, men skal de være fotokunst må du trænge ind
i jeg-et.

mvh
Jens "Lyrik" Bech

Fra : Per F Andersen

Dato : 03-01-01 16:43

Også jeg synes naturbillederne er bedst - dog lidt rigeligt sødsuppe!
Flere af personbillederne er uskarpe - er det en kvalitet i sig selv?
Du bør beskæftige dig lidt mere med teknikken: dine thumbnails (små billeder
til valg) er bare miniaturer af de store og fylder op mod 100K ligesom dem.
Det er alt, alt for meget for miniaturer, og også for de store!

Jeg har selv lige lavet en hjemmeside med fotos fra Indien, hvor du kan se
miniaturer på 2K og store billeder på ca. 25K. Hvis det skulle have din
eller andres interesse er adressen:
http://www.worldonline.dk/~perfa

mvh Per perfa@worldonline.xdk (fjern bogstav)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-01-01 18:06

Per F Andersen wrote:

> [...]
> miniaturer på 2K og store billeder på ca. 25K. Hvis det skulle have din

Wauw det er squ rigtig flotte billeder, men når man har været i Indien,
så virker de ikke så ærlige, der er lidt for meget estitik, der er
ligesom lidt for rent, og så mangler alle lugtene.

Jeg sidder på 512 Kilobit forbindelse, og der kommer billederne indenfor
et kvart sekund, så jeg synes, at du godt kunne være gået op på mellem
60 og 100 Kilo pr. billede, det er lidt synd at komprimere gode billeder
så hårdt, jeg ville godt ventet nogle sekunder på en lidt bedre kvalitet.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Per F Andersen

Dato : 03-01-01 20:47

Det er jo altid et kompromis, når man viser fotos på WWW.
Vi alle ville naturligvis helst vise tiff-filer på 2500X4500 pixels med
deraf følgende størrelse på 1 Gb (ca. , og med lyd og lugte inkluderet)
Måske kan det lade sig gøre om nogle år. Indtil da må billederne beskæres og
komprimeres kraftigt! Hvor kraftigt er naturligvis et skøn. Da de fleste
private sidder på ISDN, K56-modems eller dårligere har jeg valgt at
komprimere kraftigt, da jeg ved, at mange inkl. mig selv, ikke gider vente
for længe på et resultat!
Måske skulle man så præsentere billederne i 3 versioner:
thumbnails, 35K og 100K, så kan mindretallet med ADSLmodems ol. (jeg har
selv eet) også få valuta for pengene!

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-01-01 22:25

Per F Andersen wrote:

> Det er jo altid et kompromis, når man viser fotos på WWW.
> Vi alle ville naturligvis helst vise tiff-filer på 2500X4500 pixels med
> deraf følgende størrelse på 1 Gb (ca. , og med lyd og lugte inkluderet)

Det var ikke ment som negativ kritik, opfat det som en udmelding om at
dine billeder gav appetit til MERE...!

Og det med "lugtene" og som selv skriver "lydene", var humoristisk ment,
du ved jo hvor meget disse ting betyder for den totale oplevelse af Indien.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 03-01-01 21:36

"Per F Andersen" <pfa@pfa-profil.xdk> wrote in message
> [...]
> Måske skulle man så præsentere billederne i 3 versioner:
> thumbnails, 35K og 100K, så kan mindretallet med ADSLmodems ol. (jeg har

Hvorfor i alverden ikke give brugerne den ukomprimerede - altså den version,
de andre er lavet fra?

Philip Greenspun gør det helt genialt på hans websteder (fx
http://www.photo.net/samantha/), der er thumbnails, der er "den store
version" og der er den ukomprimerede (både i jpg - 1000x1500 og flashpix -
2000x3000 (1.5mb)) - simpelthen.

Er der nogle gode argumenter for ikke at gøre det på denne måde? (Let alone
copyrights). Det giver fannerme nogle gode billeder for dem der gider at
hente dem - og de andre kan jo så stoppe når de synes de har pixels nok.

mvh Steffen

Fra : N/A

Dato : 04-01-01 20:39

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 04-01-01 20:39

"Martin Bay Hebsgaard" <martin_hebsgaard@wanadoo.dk> wrote in message

> Personligt gider jeg ikke uploade så store billeder med et 56K modem.

Det er jo så en anden side af sagen - men så er vi jo i en helt anden
teknisk debat - som nok er ovre når vi alle om et par år sidder på faste
linier (man har da lov at håbe ..).

mvh Steffen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 03-01-01 17:42

"Tonny Jørgensen" wrote:

> [...]
>
> Hvis nogen skulle få et ledigt øjeblik kunne jeg godt bruge en hurtig
> kommentar til nogle af de billeder jeg har liggende i mit galleri på

Et par rigtig gode billeder, men resten er ikke noget at skrive om, de
er generelt meget mørke, grumsede og lidt uskarpe.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen

Fra : Poul Petersen

Dato : 04-01-01 14:15

> [...]

> siden *S*)
>
> - Tonny, fotoamatør
>

> Amatører er vi alle idag - ny teknologi hver dag, så selv proffer har
noget at lære. Der er flere af billederne, der er helt gode - og vil gerne
fremhæve at dine naturbilleder helt klart er de bedste i den viste serie og
vil fremhæve billederne Nr. 10 - 11 - 15 og 18. Men pas på ikke altid at
sætte " objektet " lige i centrum.
Mvh.
Poul Petersen.

Fra : Ib Pico

Dato : 07-01-01 14:59

Jeg kan godt lide dine landskabsbilleder, de er flotte og sådan som jeg kan
lide dem, det er måske ikke op i tiden men jeg kan godt lide at se noget der
er flot.
Portrætterne er ikke min smag, der hælder jeg mere til 100 mm end 28 mm, men
det er jo forskelligt.
Det tager alt for lang tid at få dine "tommelfinger" billeder ned, jeg kan
godt se at man så samtidig har selve billedet så det kommer med det samme,
men med en 64 kb linie er ventetiden for lang. Efter min mening ville det
virke bedre at få de små hurtigt ned og så evt. vente på at se et stort for
der har man selv valgt at det skulle komme.

Med venlig hilsen
Ib Pico
Pico@mail.dk
http://home9.inet.tele.dk/pico/