Billigt til Oslo
Fra : THOMAS JØRGENSEN

Dato : 03-10-01 23:09

Hej

Min kæreste skal gerne til Oslo næste weekend.
Er der nogen der kender nogle gode/billige arrangører der kan klare den sag?
(Det er blot selve rejsen uden ovérnatninger)

Håber nogen har et par gode idéer

Mvh.
Thomas

Fra : "

Dato : 04-10-01 11:14

"THOMAS JØRGENSEN" skrev:

> Min kæreste skal gerne til Oslo næste weekend.
> Er der nogen der kender nogle gode/billige
> arrangører der kan klare den sag? (Det er blot
> selve rejsen uden ovérnatninger)

> Håber nogen har et par gode idéer

Der er velfølgende valg:

Skib
Tog
Fly

Nu skriver du intet om hvorfra hun rejser, men der sejles jo fra København
og Nordjylland.

Tog via Sverige er også en mulighed, og kan formentlig gøres billigst af
alle.

Fly er blevet en mulighed efter at lavprisselskaberne (f.eks.
www.ryanair.com) er kommet til. Ryanair har ingen direkte ruter til Oslo,
men en tur over London Stansted til Oslo kan formentlig gøres for en 15-1800
kr. ialt (returbillet). Ryanair flyver fra Esbjerg, Århus, Malmø og
Gøteborg.

Mvh, Lars

Fra : Leif Henriksen

Dato : 04-10-01 13:10

Buss er så vidt jeg vet i særklasse billigst, og fungerer etter det jeg
hører godt. Et selskap som kjører denne ruten er Swebud Express - se
http://www.express.swebus.se/tabeller/aktuella.asp

Hilsen Leif H.

Fra : Leif Henriksen

Dato : 04-10-01 13:17

Skal hun av gårde fra Sjælland eller Fyn er antagelig buss fra København den
billigste reiseformen. Buss er langt billigere enn andre transportmidler, og
fungerer etter det jeg
hører godt. Et selskap som kjører denne ruten er Swebus Express - se
http://www.express.swebus.se/tabeller/aktuella.asp. Kanskje finnes det også
flere - men du klarer vel å søke selv.

Fra Jylland er det antagelig ferge fra Frederikshavn eller Hirtshals som
gjelder - Stena Line eller Color Line.

Fra : THOMAS JØRGENSEN

Dato : 04-10-01 14:42

Tak for hjælpen til LL og LH.
Det lykkedes at finde en busbillet for ca. 400 DKR T/R

Mvh.
Thomas

Fra : Tina Andersen

Dato : 04-10-01 16:22

"THOMAS JØRGENSEN" <center@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
sag?
> (Det er blot selve rejsen uden ovérnatninger)

Prøv Säfflebussen http://www.safflebussen.se/

De kører fra København.

Langt billigere end toget. Tager blot lidt længere tid.

Prøv også at høre andre (svenske/norske) busselskaber ad. Det er MEGET
billigere at køre med bus gennem/I Sverige og Norge, end det er at køre med
tog.

God tur

Tina

Fra : Tina Andersen

Dato : 04-10-01 16:29

Jeg fandt lige priserne:
http://www.safflebussen.se/guide/tidtabell/Prislista/300_208.html

Hvis det er fra København, kan din kæreste komme til Oslo på en hverdag, for
250 SEK, og 360 SEK hvis det er weekend. (Enkeltbillet)
Rejsen retur betales med NOK, samme priser.

Meget billigere kan en tur til Oslo vist ikke gøres

Hilsen

Tina
/der har prøvet at køre fra Stockholm til Malmø, for under det halve af en
togbillets pris. 9 timer, tager det at køre turen Stockholm - Malmø.