Skærme
Fijala 3554
TFT skærm til vga
Fra : Steen

Dato : 04-10-01 07:48

Hej
Er der nogle der har prøvet at bygge en skærm fra en bærbar om til
brug med en alm pc. evt. en henvisning til et sted på nettet der
beskriver dette.
Det kunne være flot med såddan et ultratyndt display i et serverum
oll.
/Steen

Fra : Morten Siebuhr

Dato : 08-10-01 20:22

Jeg har længe gået og rodet med samme idé (dog ville jeg også forsøge at
snuppe keyboard'et) Dog har jeg (heller) ikke kunnet finde noget på nettet
endnu.
Selv har jeg en gammel IBM stående i kælderen, som jeg overvejer at kaste
mig over på et tidspunkt.

Morten Siebuhr
MSiebuhr@hotmail.com

Fra : Morten Siebuhr

Dato : 08-10-01 20:26

Jeg har selv gået og rodet med ideen om at snuppe skærm og keyboard fra en
gammel bærbar. Jeg har (heller) ikke umiddelbart kunnet finde noget på
nettet, selvom der i www.ing.dk 's forum stod noget om www.slashdot.com .
Jeg overvejer at kaste mig over en gammel IBM, jeg har stående, og skal
nok fortælle/forklare hvis det bliver til noget.

Morten Siebuhr
Msiebuhr@hotmail.com

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 08-10-01 20:54

Hej!

Steen wrote:

> Er der nogle der har prøvet at bygge en skærm fra en bærbar om til
> brug med en alm pc. evt. en henvisning til et sted på nettet der
> beskriver dette.

Et digitalt display på et analogt vgakort? Glem det, det vil blive alt for
besværligt at lave en adaptor og de kan ikke købes :(

Er du meget hooked på idéen så køb en alm. fladskærm med tilhørende grafikkort,
_det_ virker :)

--
Regards / M.v.h. Kim Voss Schrader

Tullende rundt i en rød Ford Escort 1.6i GLX '96 med nul gejl!

Fra : Brian Jensen

Dato : 01-11-01 15:59

Kim Voss Schrader <schrader@kampsax.dtu.dk> wrote in message news:<3BC2044C.7299B29@kampsax.dtu.dk>...
> Hej!

> Et digitalt display på et analogt vgakort? Glem det, det vil blive alt for
> besværligt at lave en adaptor og de kan ikke købes :(

Et interface mellem TFT digital og VGA analog findes !

Jeg har fundet 2 firmaer som kan leverer disse.

Det drejer sig om følgende: www.MASS.de og www.dabbyassociates.com .

Desværre er Prisen helt i skoven, jeg spurgte om et 18Bit IF hos
Dabby, pris er 3100 + moms og forsendelse !!!!

Er der andre der evt kender nogle steder man kan finde noget om emnet,
vil det være kærkomment.

> Er du meget hooked på idéen så køb en alm. fladskærm med tilhørende grafikkort,
> _det_ virker :)

Tilhørende grafikkort ??? Hvem hvad hvor ?

Hilsen Brian.