Luftfilter problem
Fra : Flemming Ploug aka ~

Dato : 04-10-01 02:27

Jeg har en Gilera Runner med følgende på :

17,5 mm Dell' orto
Hebo New generation 47,6 alu (manston replica)
Hebo potte
Hebo Kobling

Mit problem er at jeg kun kan få den til at køre godt med enten mit Hebo
powerfilter eller med en luftfilterkasse med en masse borede huller i.
Problemet er at den larmer helt vildt.

Er der nogen der har et trick til at optimere den originale luftfilterkasse
til at tage mere luft ind eller hvordan jeg kan dæmpe lyden ? ? ?

Flemming

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 04-10-01 06:56

"Flemming Ploug aka RayBiez" <evile@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
luftfilterkasse
> til at tage mere luft ind eller hvordan jeg kan dæmpe lyden ? ? ?

Hvilken dyse har du i kaburatoren? Som en gylden regl pejer man at sige at
hvis man går fra orginal filter og op til power skal man 6-10 nr. op i
størrelse. Så måske skal du overveje at gå ca. 6-10 numre ned, og sætte
orginalt filter på! Jeg har selv 95'er dyse i min stalker med 17,5 mm og den
kan heller ik med orginalt filter. (d er nu heller ikke meningen). Jeg
bruger normalt en 85 når jeg har orginalt filter på!

> Flemming

/Thomas
www.gilerastalker.subnet.dk

Fra : Flemming Ploug aka ~

Dato : 04-10-01 12:23

Jeg har en 86 dyse i men har prøvet en hel del dyser men der er som om at
den ikke kan "trække vejret", den bliver kvalt.

Flemming