SuperLANGSOM iMac
Fra : Martin B. Justesen/N~

Dato : 03-10-01 23:36

Hej dér,

Min iMac er hamrende langsom for tiden. Why?

Har det noget at sige, at

- der er meget på mit skrivebord
- harddisken ligeledes er fyldt godt op

Er der nogle settings, jeg kan jeg skrue op/ned?

Tak!

Martin

Fra : Peter Gersmann

Dato : 04-10-01 05:01

In article <B7E15F8B.1406%mbj@nogj.dk>, "Martin B. Justesen/N&J"
<mbj@nogj.dk> wrote:

> Min iMac er hamrende langsom for tiden. Why?
>
> Har det noget at sige, at
>
> - der er meget på mit skrivebord
> - harddisken ligeledes er fyldt godt op

Er det i alle programmer eller? I alle situationer (få åbne vinduer, få
åbne programmer, kun når du er koblet på internet). Mere RAM og
defragmentering af harddisken er to sikre vindere. Ah, og hvis du bruger
en personlig firewall eller dårlig virusbeskyttelse, så kan du godt
vinke farvel til 10-15% af hastigheden.

Resten kan der svares på når du vender tilbage

//Peter Gersmann

Fra : Jesper

Dato : 04-10-01 07:32

Peter Gersmann <moof@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> vinke farvel til 10-15% af hastigheden.
>
> Resten kan der svares på når du vender tilbage

Dog kan antivirusprogrammet tweekes til at være mindre aggresivt.
Generelt set er det min erfaring at Norton Antivirus er mindre aggresiv
end Virex.
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,