TMetafile -> billede i et Rich Text Format~
Fra : Jim Meyer

Dato : 03-10-01 21:12

Hejsa.

Jeg har gemt et billede vha. "MetaFile.SaveToFile('img.wmf')". Mit spørgsmål
er om det også er muligt at gemme billedet, så det indgå i et rtf dokument,
og hvordan dette gøres?

Mvh. Jim Meyer

Fra : Thomas Rose

Dato : 04-10-01 12:53

Hej Jim,

"Jim Meyer" <jimmeyer@email.dk> wrote in message
> [...]
spørgsmål
> er om det også er muligt at gemme billedet, så det indgå i et rtf

Så vidt jeg ved understøtter Delphi's TRichEdit kontrol ikke indlejrede
objekter... hvis du f.eks. forsøger at lave et .rtf-dokument i Word (der
inkluderer billeder), og åbner dokumentet i en Delphi-applikation der bruger
TRichEdit, vil tekst og formattering blive vist korrekt - men ingen
billeder.

Så det nemmeste er nok at finde en 3.-parts komponent... kig f.eks på
http://www.chez.com/factorial/richedan.htm (der desværre ikke er freeware).

Cheers,
Thomas