ulykkerne vælter ned...
Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 20:04

små slag, små slag, morten

nej, jeg har i lang tid vidst, at det snart skulle gøres, tidspunktet er
bare lidt uheldigt...

Min kære 4/600PS skal have ny toner, den har skrevet 7491 sider på en
patron og deraf de knapt 3000 siden jeg købte den for 2600kr i 98,
ganske godt skuldret - den burde kunne holde til 2010 med mit forbrug.

Såvidt jeg kan forstå, skulle det ikke være nødvendigt at udskifte hele
"patronen", men hvor kan jeg få den genopfyldt? og hvor meget koster
det? kan det bedre betale sig at at købe en ny toner patron?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 03-10-01 20:21

Snip snap snude (jeg kan desværre ikke hjælpe med ovenstående, men har
et forslag til din sig.)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 20:39

Jesper Møller-Fink <jmfink@mac.com> wrote:

> Snip snap snude (jeg kan desværre ikke hjælpe med ovenstående, men har
> et forslag til din sig.)

duer ikke, det er 6 linier

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 20:15

In article <1f0pzj9.jzuu5i1k0j6s9N%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> kan det bedre betale sig at at købe en ny toner patron?

Kvalitetsmæssigt, ja.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 20:40

> Kvalitetsmæssigt, ja.

uddyb, venligst

Fra : Martin Edlich

Dato : 03-10-01 21:17

In article <1f0q1hv.1eya4jac30j3uN%spam@reippuert.dk>,

> uddyb, venligst

Printene bliver pænere og det sviner også knap så meget i printeren.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 04-10-01 04:34

Hej Morten

Du kan godt nogle steder købe en opfyldningspakke til ca. 150-200kr.,
men du skal så samtidig til at bore hul i selve patronen for at kunne
fylde pulveret i den, og derefter lukke den igen.

Det kan du i princippet gøre nogle gange - op til 5-6 gange alt afhængig
af mærket på den patron, der sidder i din 4/600. Hvis det er en original
Apple, så kun 3-4 gange, - hvis det er en HP/Canon så 4-5/5-6 gange.

Det, der vil være det største minus er, at der vil være flere dele i
patronens konstruktion, der vil slides. - gummivalsen (syntetisk gummi)
vil slides, - tandhjulene i begge ender af valsen vil slides. De er af
nylon, mens lejerne i HP og Canon patronens tandhjul er af metal,
hvilket vil betyde, at slidtagen nedsættes til ca. det halve. Er der
først kommet slid - dels på selve valsen, tandhjul og den fjederlukkede
kappe*, der holder på valsen, så er risikoen for, at der kommer alt for
meget sværtepulver ud særdeles stor, og du risikerer så at skulle rense
_hele_ maskinen, fordi pulveret trækkes rundt i hele systemet inde i
printeren.

* Selve denne kappe holdes trykket fast mod gummivalsen ved hjælp af
noget filt, der også slides + at det lettere bliver sværtet til af
overskydende sværtepulver.

For nogle få år siden havde HP en returordning, så man kunne aflevere en
tom patron og få en refill tilbage - altså en genbrugspatron, men HP
genfyldte kun en patron _1_ eller _2_ gange - netop pga. slidfaktorerne.

Håber, det har givet dig svar på det, du ønsker at vide.

mvh. Erik Richard

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> uddyb, venligst

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Textprocessor in The
World

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 03-10-01 21:56

> kan det bedre betale sig at at købe en ny toner patron?

Jeg kan ikke huske hvor, men sidst jeg købte en stak EP-P patroner var
de brugte og genopfyldt fra en eller anden fabrik. De virker som nye
patroner! Det var ikke meget man sparede (som jeg husker det nu var det
omkring en "hund").

Men kik omkring (bl.a. hos edbpriser.dk). EP-P er jo en meget brugt
tonerpatron så der kan være billige steder på nettet der sælger dem.

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 22:48

Martin Bredthauer <mb@talent.dk> wrote:

> Men kik omkring (bl.a. hos edbpriser.dk). EP-P er jo en meget brugt
> tonerpatron så der kan være billige steder på nettet der sælger dem.

Noname EP-P    374 kr.

Canon LBP-4U/4I    EP-P 610 kr.

HP LaserJet 4L/4ML/4P/4MP    92274A / EP-P 717 kr.

vil det sige at alle ovenstående er lige til at poppe i min 4/600 ?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 04-10-01 15:05

> vil det sige at alle ovenstående er lige til at poppe i min 4/600 ?

Ja

/Martin

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-10-01 18:16

> Ja

det er jo billigt

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 04-10-01 19:40

> det er jo billigt

Jeg overvejede også om det var en genopfyldning jeg skulle ud i da min
Personal laserwriter 300 skulle ha' ny toner. Jeg købte en ny (Canon
EP-P), det forekom mig ualmindeligt besværligt at rode med toner den
gamle rulle... Jeg måtte slippe 499,- ex moms. men er tilgengæld meget
tilfreds

I øvrigt lidt pudsigt da det også var prisen da jeg i sin tid erhvervede
mig printeren

--
MVH Nicolai Brandt

Under 1 minut er mere end 2 minutter. K-E. Roldborg

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 04-10-01 21:46

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> [...]
> EP-P), det forekom mig ualmindeligt besværligt at rode med toner den
> gamle rulle... Jeg måtte slippe 499,- ex moms. men er tilgengæld meget

jeg tror heller ikke jeg gider at genopfylde hvis jeg kan få en ny
no-name patron til under 400kr

> I øvrigt lidt pudsigt da det også var prisen da jeg i sin tid erhvervede
> mig printeren

den udskriver jo ikke i den engang hersende 600dpi standart...

NB. foragten i ovenstående sætning er kun udtryk for at du og dermed
ikke jeg har gjort en god handel.

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 05-10-01 01:34

> den udskriver jo ikke i den engang hersende 600dpi standart...
>
> NB. foragten i ovenstående sætning er kun udtryk for at du og dermed
> ikke jeg har gjort en god handel.

Håber ikke jeg udtrykte mig med alt for stor foragt... Meningen var blot
at til trods for en meget billig printer og en ret ringe opløsning ville
jeg hellere bløde det mere for toneren og samtidig slippe for alt
besværet med tonerpåfyldningen. Men måske er jeg blot mageligt anlagt

Og til trods for at den ikke kan levere i større end 300dpi fungere den
udemærket til det jeg bruger den til. Det eneste lille problem er at den
ikke er specielt god til bindebuer... Så jeg har overvejet om ikke man
skulle finde sig en 600dpi's printer på et tidspunkt. Jeg havde faktisk
kig på en pro 600 men...

Faktisk har den en lille men skøn ting, man skal aldrig tænde eller
slukke for den.

Fra : tom dissing

Dato : 03-10-01 22:29

Her må jeg altså lige supplere !
Jeg er den heldige indehaver af en 2-3 år gammel Lexmark R+, der arbejder i
.... Ægte 1200x1200.
Rigtigt fint.
Problemet er bare at jeg også lige skulle ned og have fingrene i noget
Toner..
Cool nok, jeg går ind i butikken og finder netop den jeg skal bruge... Og så
er det mit hjerte hopper op i halsen !!!
3000 forbandede kroner for en toner !!!
Det er ganske enkelt totalt urimeligt.
Heldigvis kan den venlige ekspidient fortælle mig at det er muligt at købe
kopitoner til omkring 1200.. Så det går jeg efter !!
Tom
( jeg købte printeren i et konkursbo for 3750.-)

Fra : Villy Erichsen

Dato : 03-10-01 22:44

> [...]

> "patronen", men hvor kan jeg få den genopfyldt? og hvor meget koster
> det? kan det bedre betale sig at at købe en ny toner patron?

Send mig lige en mail offlist - jeg har en ekstra (2 = 1 til mig og 1 til
dig). Prisen: En vovse

--
Villy Erichsen Tegner/Grafiker
http://www.hammel-nyt.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 03-10-01 23:14

> Såvidt jeg kan forstå, skulle det ikke være nødvendigt at udskifte hele
> "patronen", men hvor kan jeg få den genopfyldt? og hvor meget koster
> det? kan det bedre betale sig at at købe en ny toner patron?

Kig evt. hos 'Hørgren' (www.hoergren.dk SVJH) eller 'Sisseck' (brug
Google el. lign - søg evt. på 'tonerpatron' ['toner' giver SVJH for
mamge musikalske hits!])
Til min printer kunne Hørgren tilbyde en refill til kr. 150,-
Jeg har ikke reflekteret endnu - men til den pris kan man vel næsten
tage chancen? Vi hører gerne om dine erfaringer!

--
med venlig hilsen
Hans