Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
DIGITAL-KAMERA
Fra : ole

Dato : 27-12-00 12:01

Hej

Er der nogen der har et forslag til, hvad man bør købe som 1.gangs køber af
et digital-kamera. Det skal ikke være alt for indviklet at bruge men
alligevel tage rimelige billeder.

Hvis nogen har erfaringer vil jeg gerne have forslag på hvad der evt. bør
købes og hvis priser kendes kunne det også være sjovt at vide lidt om.

Mvh.
Ole

Fra : Amund Johansen

Dato : 27-12-00 17:36

ole wrote:

> [...]
>
> Hvis nogen har erfaringer vil jeg gerne have forslag på hvad der evt. bør
> købes og hvis priser kendes kunne det også være sjovt at vide lidt om.

   Hvis du er ute etter en digital speilrefleks er Fuji S1 billig og bra.
Bygger på Nikon F60 hvis jeg ikke husker veldig galt. Det er ikke noen
"super"platform, men den digitale delen er i følge "Fotografi" (norsk
tidsskrift) meget bra. Det finnes
desverre ikke på nettet.

Amund
--
I'll see you on the dark side of the moon

http://home.online.no/~amunjoha/index.html

Fra : Steffen Poulsen

Dato : 27-12-00 23:20

"ole" <olpe@sol.dk> wrote in message news:92cjcb$1h3$1@news.inet.tele.dk...

> [...]
>
> Hvis nogen har erfaringer vil jeg gerne have forslag på hvad der evt. bør
> købes og hvis priser kendes kunne det også være sjovt at vide lidt om.

Brug lidt tid på følgende sider:

www.dpreview.com
www.stevesdigicams.com

Og så vil jeg da ikke misse chancen for at anbefale et Olympus C-2100.

mvh Steffen

Fra : Niels Svendsen

Dato : 28-12-00 00:32

Så der var en anbefaling af fuji, se her (det er rimelig dyrt) http://www.steves-digicams.com/s1.html ellers så se hos HP, de har lavet en spejlreflex (2.3 MB pixels) til en noget mere rimelig pris, hvis du ser hos Steve http://www.steves-digicams.com/
kan du se en foreløbig test, + et par prøvebilleder
--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Michael Suodenjoki

Dato : 29-12-00 12:05

Hej Ole,

Du kan lige kigge ind på min digital kamera side
(http://hjem.get2net.dk/misuo/digitalcameras/index.htm) hvor jeg har
beskrevet nogen af mine tanker omkring mit førstegangskøb af Canon S20
digital kamera. Der er også en del links til diverse steder på nettet om
digital kameraer. Den er måske lidt outdated da der jo hele tiden kommer nye
kameraer til.

Ydermere kan jeg forslå at du går ned i den lokale (DSB) kiosk og køber
december numeret af det engelske magasin "Digital Photo User". De har en
kæmpe sammenligning af kameraer i forskellige prisklasser.

Mvh og godt nytår,
/Michael