Hjælp til HondaCB topstykke!!
Fra : MaLLeSiTe

Dato : 03-10-01 16:21

Hejsa..

   Ja nu er den gal igen med den gamle Honda. Jeg skrev for en uge siden
om at den dryppede olie ud fra Omdrejningstællerkablet, så jeg fik fat på en
ny "pakning" derned til. Da jeg så får åbnet op, ser jeg med stor skuffelse
at der sidder et stykke af topstykket løst inde i "hullet"... Jeg
mængelerede lidt med det og fandt ud af at det simpelthen er knækket af..
derfor dryppede den.
   Nu er det så at jeg højst sandsynligt skal have et nyt topstykke til
den, så jeg vil lige høre om der er nogen der ved hvad sådan et kan/skal
koste, eller om der er noget jeg kan gøre?

   Mvh. Martin

Fra : Mads Lund

Dato : 03-10-01 17:39

Du kan få svejset det gamle. Det er nok noget billigere, og hvis revnen er
nogenlunde tilgængelig kan det være du kan slippe for at tage toppen af.

Mads Lund
Ninja9RT

Fra : MaLLeSiTe

Dato : 03-10-01 17:51

   Der er ikke tale om en revne, men et stykke på ca. 5 gange 3 mm, der
sidder inde i det hul hvor omdrejningskablet går ind i motoren, så jeg tror
ikke at det kan svejses, men et eller andet skal der ske. Den skal ikke
dryppe...

   Mvh. Martin

Fra : Allan Bojesen

Dato : 03-10-01 18:16

> [...]
tror
> ikke at det kan svejses, men et eller andet skal der ske. Den skal ikke

Kan du ikke prøve at forklare lidt nærmere hvor i "hullet" det stykke metal
er brækket af? Er der direkte gennemgang fra "hullet" og ind til
knastakslen, udover der hvor skruen skal sidde for at fastholde kablet.

Allan Bojesen

Fra : MaLLeSiTe

Dato : 03-10-01 18:57

   Jeg vil mene at der er hul ind til knastakslen, men jeg er ikke
sikker, da jeg ikke er helt sikker på hvordan den ser ud og hvor den er....
du kan prøve at kigge på de to billeder jeg har liggende:

Her ses hele motoren.
http://www.hondacbbackup.subnet.dk/Honda-CB750K2-Diagrams/01.%20750
_Engine.jpg

På nr. 2 billede er det der hvor pakning nr. 12 går ind i topstykket.
http://www.hondacbbackup.subnet.dk/Honda-CB750K2-Diagrams/02.%20Cylinder%
20head%20Cover%20.jpg

   Mvh. Martin...

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 01:23

MaLLeSiTe <no@email.com> skrev i en
> [...]
e.jpg
> På nr. 2 billede er det der hvor pakning nr. 12 går ind i topstykket.

Jeg kan ikke få den første til at virke selvom jeg kopierer hele linket
ind i adresselinien

Men jeg har en ide om at det indre tandhjul kan have gledet ud af
lejringen fordi bolt (#7) er slidt eller har løsnet sig :-/
Måske at dette alene er problemet og at der intet er knækket
indvendigt!?

Under alle omstændigheder skal du se at få sagerne skilt ad - Løsstumper
er ikke gode at have liggende ovenpå topstykket =

--
Armand.

Fra : Steen Holmgaard

Dato : 04-10-01 17:49

Hvis der er noget knækket har jeg et andet topdæksel liggende
Steno
Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pga1q$2da4$2@news.cybercity.dk...

Fra : RasmusZX9R

Dato : 03-10-01 19:02

og hvis ikke lige det er til at komme til at svejse, kan det sikkert
klares med en gang "plastik metal".
Det fås i flere forskellige kvaliteter og de bedste af dem er næsten
bedre en at købe nyt
Prøv at høre hos din lokale autoreservedels pusher.
Mvh
Rasmus ZX9R-C

http://www.kandu.dk/

Fra : MaLLeSiTe

Dato : 03-10-01 19:30

   Jo tak det vil jeg prøve. Jeg havde godt nok håbet på at jeg kunne
gøre det billigt...

   Mvh. Martin

Fra : 120101963724

Dato : 03-10-01 21:17

Har du overvejet at bruge et af de kendte aluminiumsvejseprodukt Alumaloy,
Lumiweld eller AlumiWeld.
Prøv at besøge web-siderne http://www.virtual-adnet.com/alumiweld/
og http://web006.pavilion.net/nickfull/welding.htm
Der kan du få inspiration til hvad du selv kan gøre. Hvis du ikke har
"mekanikerhænder" må du selvfølgelig gå til en professionel mekaniker, men lad
dig nu ikke "spise af med" at der må et nyt topstykke på. ALT (næsten alt) kan
repareres, men problemet nu til dags er, at de fleste mekanikere ikke er
håndværkere, men er specialarbejdere der har lært at sætte dele sammen, men som
ikke har lært at bruge fantasien, den sunde fornuft og hænderne. Prøv at finde en
MC-mekaniker, der også restaurerer gamle MC'er, han ved hvad der kan gøres.
Venlig hilsen
J. Gerdorf
DKW RT250/2 (1955)
Honda CB500T (1976)

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 03-10-01 22:29

MaLLeSiTe wrote:

> [...]
> den, så jeg vil lige høre om der er nogen der ved hvad sådan et kan/skal
> koste, eller om der er noget jeg kan gøre?

For mig lyder det mest som om det er ventildækslet der er sket noget med. Det er
en CB750, ikk. Et godt brugt må være til at skaffe billigt. Men motoren skal ud
af stellet.

Ib Jakobsen

NIMBUS '39 med sidevogn
BSA M22 '39 twinport