Firewall
Fra : Jørgen Bodholdt

Dato : 03-10-01 14:01

Hej

Jeg er ny bruger af ADSL og Firewall

Første gang jeg bruget Outlook Express fik jeg meddelelse om
at ville give adgang til Outlook, det svarede jeg ja til.
Er det rigtig gjort og er der nu et hul der som nogen andre
kan misbruge.

på forhånd Tak
Jørgen

Fra : koa

Dato : 04-10-01 16:32

Hej Jørgen! At beslutte sig til at bruge en Firewall er en sund
beslutning!

Du skriver ikke hvilken Firewall du benytter - men normalt giver vil
Firewall'en give adgang applikation for applikation (i dette tilfælde
Outlook Ekspress) som du vil benytte, til jobs der kræver adgang til/fra
nettet.
Firewallen sikrer at det "hul" der er skabt via netop denne port kun kan
benyttes af applikationer som du godkender. Den "tillaldelse" som du har
givet Outlook kan altså kun benyttes af Outlook.

Nogle Firewalls benytter tilladelser der kun gælder for en enkelt
session, en enkelt gang- eller blot fremover.
Er du i tvivl om du har givet den rette tillaldelse bør du et eller
andet sted i opsætningen for firewallen kunne finde en liste over alle
de "tilladelser" som du har givet - og herfra slette eventuelle som du
er i tvivl om.

mvh Koa

http://www.kandu.dk/