Integration af WebCam
Fra : Seb

Dato : 03-10-01 13:44

Hej allesammen!

Jeg ved ikke helt om jeg kan finde hjælp til mit problem her, så bær lige
over med mig, hvis jeg post'er på forkert territorium.

Jeg har købt et Philips ToUcam Pro men henblik på at lave et 'webcam' på min
hjemmeside. Jeg gik fejlagtigt udfra at der var software med til dette, men
sådan er det tilsyneladende ikke.

Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kan på mit cam til at sende
live til mit site ?? Jeg er lidt af en rookie på området, så al hjælp er
velkommen.

Er der evt noget kode eller software der kan gøre det nemt og snilt ?

Mvh.
Seb

Fra : Jakob Andersen

Dato : 03-10-01 14:42

"Seb" <seb@spyhunter.dk> wrote in message news:9pf116$2og$1@sunsite.dk...
> [...]
> live til mit site ?? Jeg er lidt af en rookie på området, så al hjælp er

Der findes en række programmer f.eks. Ispy og KABCAM, de skulle være rimelig
nemme at gå til og kan hentes fra Tucows. De kan uploade vha. FTP et billede
til et website med et bestemt interval.

--
<http://www.filth.dk>

Fra : Mogli

Dato : 04-10-01 14:44

Hej seb

Du kan bruge det program der hedder "windows media encoder" som man kan
sætte til at sende billedet ud på en port på din server
(http://dinserver.dk:1234) - så er det bare at åbne mediaplayeren i et
html-dokument og åbne den derigennem:

Embedded Player<p>
<!-- START GENERIC ALL BROWSER FRIENDLY HTML FOR WINDOWS MEDIA PLAYER-->
<OBJECT ID="MMPlayer1" WIDTH=280
height=240classid="CLSID:22d6f312-b0f6-11d0-94ab-0080c74e95"CODEBASE="http:/
/activex.microsoft.com/activex/controls/mplayer/en/nsmp2inf.cab#version5,1,5
2,701";
standby="loading microsoft windows media player
components..."type="application/x-oleobject2>
<PARAM NAME="filename" value="http://DINWEBSERVER:8888>;
<PARAM NAME="ShowControls" VALUE="1"><Param NAME="ShowStatusBar" VALUE="1">
<PARAM NAME="ShowDisplay" VALUE="0">
<param name="DefaultFrame" VALUE="slide">
<PARAM NAME="Autostart" VALUE="1">
<Embed
type="application/x-mplayer2"pluginspage="http://www.microsoft.com/windows/m
ediaplayer/download/default.asp";
src="http://DINWEBSERVER:8888";
name=MMPlayer1 Autostart=1 ShowControls=1 ShowDisplay=0 ShowStatusBar=1
DefaultFrame="slide"width=280 height=240></embed></object>
<!--END START GENERIC ALL BROWSER FRIENDLY HTML FOR WINDOWS MEDIAPLAYER -->

Så skulle det køre.

Vh
Miki