Honda VF 500 F2 vs. Kawasaki GPZ 500 S
Fra : Christian Brandt Ras~

Dato : 03-10-01 13:20

Jeg skal snart til at købe mig min første MC. Jeg havde først regnet med at
det skulle være en VF 500, men så kiggede jeg lidt her på NG'en, og er
kommet i tvivl. Det lyder som om der er problemer med den.

Armand foreslog engang i juni at man skulle tage at købe en GPZ 500 S i
stedet.

Jeg vil jeg gerne høre fra nogle der har erfaringer med disse to MC'er, og
hvad man især skal kigge efter når man køber brugt. Og evt. hvad prisklasse
de burde ligge i.

Mvh
Christian

Fra : Armand

Dato : 03-10-01 16:37

Christian Brandt Rasmussen <brandt@control.auc.dk> skrev i en

> [...]
disse to
> MC'er, og hvad man især skal kigge efter når man køber brugt. Og evt.

I min omgangskreds kom én til at købe en af de første årgange, som
godtnok larmede noget i tomgang - "Men det kan man vel fjerne ved at
stille karburatorerne og stramme knastkædestrammeren"! (?) Men det
kunne vi ikke, og istedet fandt vi at det var primærkæden (fra krumtap
til kobling) der var så slidt at den ligefrem kunne slå op under
motorskjoldet =
Kæden løber forbi lige inden for oliepåfyldningen, og det er enkelt at
stikke en finger ind (med motoren i stå!!!!!) og se om man kan "slå"
kæden op imod koblingsdækslet!

Det lykkedes os at skifte kæden indenfor 18 timer; men det var altså
dybt i motoren at vi havde fat (krumtappen helt ud!)

Dette er den eneste fejl jeg har hørt/oplevet!
Men derudover er der jo de alment gyldige muligheder á styrt og
påkørsels -skader!

--
Armand

Fra : Morell

Dato : 03-10-01 20:07

> [...]
>
> Dette er den eneste fejl jeg har hørt/oplevet!
> Men derudover er der jo de alment gyldige muligheder á styrt og

Nu må du dælme styre dig Armand, jeg har aldrig haft ovenstående problemer
med min VFer fra 86,
så spørger du måske hvad den har kørt osv, men ved du hvad, i en tideligere
tråd har du også haglet
VFéren ned uden bedre erfaring en en bekends MC, hvordan kørte han måske ?
det er udbredt viden
blandt VF ejere at den IKKE må køres op i det røde, og så fortalte min
autoriserede Honda mekker
mig ellers at den sikkert mister kompresion før 60.000 ( ny toppakning )
dette skulle være de kendte probs
med VFéren udtalt af en erfaren honda-mekker, måske du lige skulle sortere i
dine indlæg her på gruppen
og ikke absolut lige ha´ en mening om alt, men nøjes med de indlæg som du
ved noget om, dem er der vel
også rigelig af.

Jeg kunne sagtens sidde her og hagle ned på diverse cykler som jeg kender
nogle svagheder ved, men før
det er kendt blandt kørere af samme cykel, og derfor ikke et
engangstilfælde, ville jeg holde min ........

/Niels Som er så glad for sin VFCykel

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-10-01 20:09

On Wed, 3 Oct 2001 21:06:30 +0200, "Morell" <nemo@mail1.stofanet.dk>
wrote:

>Nu må du dælme styre dig Armand, jeg har aldrig haft ovenstående problemer
>med min VFer fra 86

Ahem,er du sikker på at det er VF500'eren han omtaler,umiddelbart fik
jeg det indtryk af det var GPZ'eren han skrev om ....

-M

Fra : Claus Rittig

Dato : 03-10-01 20:31

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Ahem,er du sikker på at det er VF500'eren han omtaler,umiddelbart fik
> jeg det indtryk af det var GPZ'eren han skrev om ....

Er der overhovedet primærkæde på VF500? Har den ikke tandhjulstræk? Eller
det er måske kun 750'erne?

Rittig

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-10-01 21:23

On Wed, 3 Oct 2001 21:30:38 +0200, "Claus Rittig"
<ClausRittig@Hotmail.Com> wrote:

>Er der overhovedet primærkæde på VF500? Har den ikke tandhjulstræk?

Joh - Derfor næppe en VF500 han snakkede om,jeg valgte blot at
udtrykke mig diplomatisk )

-M

Fra : Jack Jensen

Dato : 04-10-01 14:53

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in message
> [...]
> problemer

> Er der overhovedet primærkæde på VF500? Har den ikke tandhjulstræk? Eller

Hej

Ikke for at blande mig i diskussionen. - Men det er VFR'en der har
tandhjulstræk til de overliggende knastaksler. VF'ern har kædetræk.

Mvh Jack

Fra : boe

Dato : 04-10-01 14:57

"Jack Jensen" <jij@stibo-ds.com> wrote in message
> Ikke for at blande mig i diskussionen. - Men det er VFR'en der har
> tandhjulstræk til de overliggende knastaksler. VF'ern har kædetræk.

Ja, det er da rigtigt. Problemet her er blot, at det ikke er den kæde vi
taler om. Primærkæden går fra krumtap til kobling
Bortset fra det, så har jeg heller aldrig selv afholdt mig fra at blande mig
i en god diskussion bare fordi jeg ikke havde nogen viden om emnet. Faktisk
mener jeg, at en diskussion kun har berettigelse, hvis mindst én af
deltagerne er uvidende om emnet

Bo, VF1000F

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 04-10-01 15:25

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in article
<3bbc6aab$0$9446$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...
> Faktisk
> mener jeg, at en diskussion kun har berettigelse, hvis mindst én af
> deltagerne er uvidende om emnet

Ja fakta er sgu altid så forstyrrende for helheden
Og så hjælper udtalelser som 'Alle Hondaer er bøsser' (eller hvordan var
det nu det var?) og 'alle dem der kører MZ har store t*ssemænd' jo altid

--
Mikkel
MZ...

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-10-01 10:10

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<01c14ce0$5539a130$290b12ac@pc4814>...
> boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in article
> <3bbc6aab$0$9446$4d4eb98e@news.dk.uu.net>...
>
> Ja fakta er sgu altid så forstyrrende for helheden

"Den der er totalt uvidende om emnet er jo den eneste der kan udtale sig
100% fordomsfrit!"
--
Søren

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-10-01 10:52

Søren L Hansen <lindholt@REMOVETHISperson.dk> wrote in article
<01c14d7d$7ab38280$e4141cac@pc4148>...

> "Den der er totalt uvidende om emnet er jo den eneste der kan udtale sig
> 100% fordomsfrit!"

...hvilket burde gøre mig sådan ca. 100% fordomsfri - ligegyldigt hvad jeg
udtaler mig om...

--
Mikkel

Fra : Søren L Hansen

Dato : 05-10-01 12:05

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in article
<01c14d83$592f9670$290b12ac@pc4814>...
> ..hvilket burde gøre mig sådan ca. 100% fordomsfri - ligegyldigt hvad jeg
> udtaler mig om...

GRILL...
--
Søren

Fra : Henry

Dato : 05-10-01 15:43

> Ja fakta er sgu altid så forstyrrende for helheden
> Og så hjælper udtalelser som 'Alle Hondaer er bøsser'

He, he - måske, men hellere ondt i r*ven end at gå hjem

Henry (der kører en VFR men tandhjulstræk til knasterne)

Fra : boe

Dato : 03-10-01 20:17

Morell <nemo@mail1.stofanet.dk> wrote in message

<snip> ..en masse skæld ud til Armand for hans kritik ...

Ikke fordi jeg skal blande mig i et godt skænderi, men er du sikkker på at
Armand ikke talte om GPZ 500 S? Ellers glemte han da knastkæde/smørings
problematikken, som også gælder for VF500 - omend det ikke er så udbredt et
problem på VF500. Og det ville da ligne Armand dårligt at lade en lejlighed
gå fra sig til at bagtale Honda

Bo, VF1000F

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 03-10-01 20:42

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
> [...]
et
> problem på VF500. Og det ville da ligne Armand dårligt at lade en

Det er bare et indtryk Armand godt vil gi', han elsker Honda'er, ja !, han
ka' faktisk ikk' holde sig væk ))

LOL
--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 00:53

Dennis Hellan Pedersen <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en

> Det er bare et indtryk Armand godt vil gi', han elsker Honda'er, ja !,
han
> ka' faktisk ikk' holde sig væk ))
> LOL

Lort!

Dennis kender til min nyvundne hemmelighed: Honda er det fabrikat hvoraf
jeg nu har ejet flest modeller!
(det lønner sig at troppe op ved bl.a. Karoline-cafeteriet trods lidt
bygevejr)

--
Armand.
3 Honda'er (+ 1½ afgiftsfrie)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-01 15:55

Armand wrote:

> Lort!
>
> Dennis kender til min nyvundne hemmelighed: Honda er det fabrikat hvoraf
> jeg nu har ejet flest modeller!

*ROTFLMAO*

> (det lønner sig at troppe op ved bl.a. Karoline-cafeteriet trods lidt
> bygevejr)

Hmm, måske ma skulle stikke næsen forbi engang Hvornår er det nu det er?

*tsk* *tsk* ;.-)
--
mvh Jes Vestervang - soon to be Honda ejer

Fra : Tommy

Dato : 03-10-01 20:51

Egentligt rart at læse dit indlæg Morell.

Nogle her i gruppen har fået til vane at skulle have en mening om alt, derfor
også svare på alt. Dette giver i mange tilfælde ligegyldige og ubrugelige svar
som desværre gør at denne gruppe har udviklet sig til en extrem mængde
information som skal sorteres kraftigt for at finde nogle få guldkorn.

Jeg så hellere nogle få men gode og brugbare postings.

Sådan er vi alle jo så forskellige.

Tommy

Morell skriver:

Fra : boe

Dato : 03-10-01 21:08

Tommy <p1000377@post.uni2.dk> wrote in message
> Egentligt rart at læse dit indlæg Morell.

Knap så rart at læse dit

I dette aktuelle tilfælde fortæller Armand om et konkret problem, som han
har oplevet ved en bestemt model, som en spørger har bedt om oplysninger på.
Armand skriver, at han IKKE kender til andre problemer med den nævnte model,
og han beskriver i øvrigt, hvordan man meget nemt kan checke for dette
problem. Det svar udlægger Niels (Morell) efterfølgende som en kritik af
Niels's motorcykel (skulle man tro). Personligt mener jeg ikke engang, at
Armands indlæg drejer sig om en Honda - og da slet ikke Niels's
Personligt ville jeg meget gerne have, at alle der kender til problemer,
uanset om de er generelle eller enkeltstående, besvarer et spørgsmål fra mig
om fejl på en bestemt model inden jeg evt. går ud og køber....
Jeg skal så nok efterfølgende selv vurdere, hvilke fejl der er vigtige for
mig. Som du kan se på min signatur, så er jeg selv en glad (nærmest
lalleglad) VF ejer, og jeg købte da min VF vel vidende at jeg risikerede at
få problemer med smøringen til knasterne.

Bo, VF1000F

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-10-01 21:36

On Wed, 3 Oct 2001 22:07:49 +0200, "boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com>
wrote:

> Som du kan se på min signatur, så er jeg selv en glad (nærmest
>lalleglad) VF ejer, og jeg købte da min VF vel vidende at jeg risikerede at
>få problemer med smøringen til knasterne.

Måske man skal finde årsagen til at følelserne sidder lidt uden på
trøjen for nogle her,sagen er nemlig at VF'erne oftest har _meget_
glade ejere til trods for de motorfejl som de ubetinget har og som
ejerne ved de har.Jeg har haft 2 VF500'ere og selvom det var mine
1'ste cykler med det deraf specielle forhold man får til sådan
nogle,så var jeg altså hamrende glad for mine og tilgav dem sagtens at
den 1. motor langsomt døde. )

-M

Fra : Tommy

Dato : 03-10-01 22:49

Aner ikke hvor du vil hen´!

Mener bare at for mange måske nok føler de har pligt til at svare på så meget
som muligt. Her refereres ikke til nogle bestemt.

Jeg er altså mere vild med kvalitet frem for kvantitet. Dette gælder også ideer,
svar indlæg i en NG.

Tommy

boe skriver:

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-10-01 23:10

On Wed, 03 Oct 2001 23:48:41 +0200, Tommy <p1000377@post.uni2.dk>
wrote:

>Mener bare at for mange måske nok føler de har pligt til at svare på så meget
>som muligt

Hmmm hvor ved du egentlig det fra ?

> Her refereres ikke til nogle bestemt.

Nej men adressen var vel rimelig klar i sammenhængen ellers kunne man
i hvert fald nemt få det indtryk,specielt når man nu ved at dig og
Armand har haft jeres små kontroverser....

>Jeg er altså mere vild med kvalitet frem for kvantitet. Dette gælder også ideer,
>svar indlæg i en NG.

Tjah det er vel svært at være uenig i,problemet er vel bare at vi er
en broget skare med vidt forskellige præferencer og erfaring,det der
for dig er entydigt evident og almenviden kan jo godt være guldkorn
for andre mindre erfarne/vidende og omvendt for den sags skyld.Så det
handler vel om at acceptere at vi er forskellige og lade folk skrive
de indlæg som de nu engang synes de kan bidrage noget med - det er
såmænd heller ikke alt der behøver være guldkorn,jeg kan i hvert fald
hurtigt screene hvad jeg gider læse og hvad jeg ikke gider,uden at det
behøver tage voldsomt lang tid ....

-M

Fra : Tommy

Dato : 03-10-01 23:33

Hmmm, endnu en af problematikerne omk. e-mails/NG/debatforums.

Skreven tekst er noget læserens hjerne fortolker/bearbejder og ikke forfatterns.
Hvorfor læserens konklusion ikke nødvendigvis er det samme som forfatterens budskab.

Tommy

"Michael K.S." skriver:

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-10-01 23:47

On Thu, 04 Oct 2001 00:33:17 +0200, Tommy <p1000377@post.uni2.dk>
wrote:

>Skreven tekst er noget læserens hjerne fortolker/bearbejder og ikke forfatterns.
>Hvorfor læserens konklusion ikke nødvendigvis er det samme som forfatterens budskab.

Så forklar dig tydeligere eller uddyb istedet for ...uagtet at det
måske nok ikke var en enkelt person du mente men mere generelt så
synes jeg uændret at folk skal skrive de indlæg de synes de har lyst
til,hvis de selv mener det bidrager på den ene eller anden måde.

Tror forresten også at det ville blive en temmelig død gruppe hvis man
først skulle overveje om det man skrev var interessant nok for
tilstrækkeligt mange og om det var skrevet før (det er det meste
nemlig !!)...Det er så min_ mening_ om den sag

Det er jo f.eks nok også langt fra alle der synes at hverken dine
eller mine indlæg er specielt interessante...)

Men lidt ret vil jeg alliwl give dig...jeg kan konstatere at den måde
_jeg_ er motorcyklist på har fjernet sig en hel del fra flertallet i
denne gruppe,så jeg læser i hvert fald ikke med for informationens
skyld men mere for de sjove indlæg/forfattere som der heldigvis også
er et par stykker af....)

-M

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 00:55

> Nej men adressen var vel rimelig klar i sammenhængen ellers kunne man
> i hvert fald nemt få det indtryk,specielt når man nu ved at dig og
> Armand har haft jeres små kontroverser....

Tommy?
Dén Tommy!?
Ny @dresse!

*PLOINK*

--
Armand.

Fra : Christian

Dato : 03-10-01 22:16

Tommy <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3BBB6C08.E1EFA4D8@post.uni2.dk...
> Egentligt rart at læse dit indlæg Morell.

Ja, egentligt )

> Nogle her i gruppen har fået til vane at skulle have en mening om alt,
derfor
> også svare på alt.......

Ja, jeg spørger bare om en ting:
Hvor er Armand henne i lige netop DENNE diskussion??

) Christian

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 00:34

Christian <christian@trojborgvej.dk> skrev i en

> Ja, jeg spørger bare om en ting:
> Hvor er Armand henne i lige netop DENNE diskussion??

Huh!?

Mit indlæg stammer fra kl: 17.37 og detteher fra kl: 23.16.
Hvor hurtig er du selv på repliceringen af detteher????

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 00:54

> [...]
nogle få
> guldkorn. Sådan er vi alle jo så forskellige.

Jup!
Og nogle kan end ikke finde ud af at indordne sig under de skrevne(!)
regler om at svare under citeringen :-|

Forøvrigt har enhver newsreader et filter, som man blot kan hælde folk i
hvis
det bliver for meget - Det bruger selv jeg!

--
Armand.

Fra : Claus Rittig

Dato : 04-10-01 17:00

> [...]

> hvis
> det bliver for meget - Det bruger selv jeg!

Nemmerlig. I kan hygge jer med jeres små vendettaer alt det I lyster, men
det var nu nemmere hvis I bare ignorerede hinanden.

> Og nogle kan end ikke finde ud af at indordne sig under de skrevne(!)
> regler om at svare under citeringen :-|

Det er der efterhånden mange der ikke kan finde ud af, men igen - vi har jo
ikke alle samme evner og erfaring i NG'er, så sådan vil det nok altid være.

Personligt svarer jeg konsekvent ikke på postinger hvor svaret står før det
citerede, for jeg gider ikke bryde det om så det er læsevenligt.

Rittig

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-10-01 15:18

"Tommy" <p1000377@post.uni2.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> information som skal sorteres kraftigt for at finde nogle få guldkorn.
>
> Jeg så hellere nogle få men gode og brugbare postings.

Ja !, lige netop !

Derfor syntes jeg da også at der rart, at der er så mange forskellige
meninger / erfaringer om div. maskiner ?, hvis der skulle være en person man
"hader" kan man jo bare smide ham i sit kill-filter, altså hvor svært kan
_det_ værre !

Armand, bare bliv ved, jeg læser de fleste af dine indlæg, og måske er der
enda noget der hænger ved

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Niels S.

Dato : 04-10-01 18:44

Dennis Hellan Pedersen skrev

> Armand, bare bliv ved, jeg læser de fleste af dine indlæg, og måske er der
> enda noget der hænger ved

He - he, normalt plejer dine ting da ellers at falde af ))))) Også her er
det Armand og hans kumpaner der samler op

--
Niels S.
VFR800FI

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-10-01 20:28

"Niels S." <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> Dennis Hellan Pedersen skrev

> He - he, normalt plejer dine ting da ellers at falde af ))))) Også her
er
> det Armand og hans kumpaner der samler op

Hov-hov du !, nu ikke så pisse fræk, jeg _har_ jo skiftet det Italiener l***
ud med noget japansk,
ellers gør jeg bare lige som Armand = *PLOINK* = du er røget i
kill-filteret

Søndag kl: 12:00 Shell i Køge ? ( Klemmen )

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Niels S.

Dato : 05-10-01 06:52

Dennis Hellan Pedersen skrev

> ellers gør jeg bare lige som Armand = *PLOINK* = du er røget i
> kill-filteret

*GG*

> Søndag kl: 12:00 Shell i Køge ? ( Klemmen )

Desværre. Familie tam-tam
Men måske kan jeg nå derned midt på eftermiddagen.

--
Niels S.
VFR800FI (der skal holde stille i weekendens gode vejr (((( )

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 21:46

Niels S. <HondaVFR@krudt.dk> skrev i en
> Dennis Hellan Pedersen skrev

> He - he, normalt plejer dine ting da ellers at falde af )))))
> Også her er det Armand og hans kumpaner der samler op

GRILL

--
Armand.

Fra : Anders Vinther

Dato : 04-10-01 16:49

> [...]
> information som skal sorteres kraftigt for at finde nogle få guldkorn.
>
> Jeg så hellere nogle få men gode og brugbare postings.

Jeg har som nybegynder fået RIGTIG mange gode tips og tricks fra denne
gruppe. Det er vel også åbenlyst for enhver, der læser denne gruppe
jævnligt, hvem der er de store bidragsydere.

Der er ingen der tvinger dig til at læse gruppen, og hvis du ikke ønsker
svar på dine spørgsmål, så lad være med at stille dem...

Det er vel også lidt vanskeligt for andre mennesker at vide hvad du vil
kategorisere som 'gode og brugbare postings' når det kommer til stykket...

Anders V.
- Med ønsket om at gruppen fortsætter med at sprede gode råd og
vejledninger -
- og stor tak til de der videreformidler information i stedet for - som
mig - at brokke sig -

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 03-10-01 22:40

> Nu må du dælme styre dig Armand, jeg har aldrig haft ovenstående problemer
> med min VFer fra 86,

Hej Niels

Nu rolig nu! Jeg har også en gang kaldt Armand "en gammel nisse fra
trekantsområdet" offentligt på DFM, da han mente at min gamle XJ 600 var
fyldt med fejl (det var den!), men jeg besindede mig og undskyldte senere
. Lad være med at hidse dig op over, at nogen rakker din model til. Kom i
stedet med din holdning, og forklar hvorfor du valgt netop din model, og
forklar de gode egenskaber den har, der gør at du beholder den.
Kort sagt besind dig, og gå efter bolden og ikke manden!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 00:54

Jens Jacob Bager Jensen <bager@vkr.dk> skrev i en

> Jens Bager Jensen
> Nu på en af de få Honda'er Armand kan lide. En latterlig CBR-F2 med
> defekt knastkædestrammer

Heey!
Lad mig høre!
Jeg ææælsker Honda-stories

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-10-01 15:42

Armand wrote:

> Heey!
> Lad mig høre!
> Jeg ææælsker Honda-stories

....og det var dig som ellers ikke havde noget negativt at sige om cbr600f2

--
mvh Jes Vestervang - som netop igår blev fortalt at knastkædestrammeren var
den eneste ting som typisk gik i stykker på en cbr600 Indtil da troede

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 17:39

Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> ...og det var dig som ellers ikke havde noget negativt at sige om
cbr600f2

- - - Endnu!

--
Armand.

Fra : Jes Vestervang

Dato : 06-10-01 01:43

Armand wrote:

> Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk> skrev i en
> cbr600f2
>
> - - - Endnu!

Du kan vel altid køre lidt på det med knastkædestrammeren
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 00:52

Morell <nemo@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> Nu må du dælme styre dig Armand, jeg har aldrig haft ovenstående
> problemer med min VFer fra 86,

Det er min erfaring fra samkvem blandt motorcyklister siden '77, som
forøvrigt matcher mine erfaringer fra de par år jeg har været på her i
gruppen, at man ikke(!) kan udtale sig om en model uden at mindst én vil
føle sig forulempet. Og i dag er det så dig!
Du harmer så meget over mig at du ikke gennemskuer min fejl: At jeg ikke
entydigt har angivet at udtalelserne dækker GPZ'en (jeg regnede VF'eren
for droppet ud fra indlægget fra C.B.R (heey! Hvorfor køber du ikke en
600'er med de initialer, Christian?) :-|
Om udtalelserne havde været egenoplevede (som de er for GPZ'ens
vedkommende) med en VF'er, er de jo alligevel leveret som bedt om af
C.B.R:
"....Høre fra nogen der har erfaringer....". Hvorfor du ikke kan tillade
dig at kaste dig over en der blot leverer sådanne erfaringer :-|

> så spørger du måske hvad den har kørt osv, men ved du hvad, i en
> tideligere tråd har du også haglet VFéren ned uden bedre erfaring en
> en bekends MC, hvordan kørte han måske ?

Ulogisk argument i denne sammenhæng:
Hvordan ved du hvorledes den brugte model som C.B.R. måtte være ved at
købe er blevet kørt????
Få nu lige pulsen ned og genvind overblikket :-|

> [...]
> og ikke absolut lige ha´ en mening om alt, men nøjes med de indlæg som
> du ved noget om, dem er der vel også rigelig af.

Hvor mange VF 500'ere har du kigget indenfor i?
Jeg har været med til at splitte to stk!!!
Den ene havde sjovt nok tabt en ventil, akkurat som en anden i tråden
havde prøvet, og ejeren af den var noget af en svagpisser på gassen!

> Jeg kunne sagtens sidde her og hagle ned på diverse cykler som jeg
> kender nogle svagheder ved, men før det er kendt blandt kørere af
> samme cykel, og derfor ikke et engangstilfælde, ville jeg holde min

Ikke for at sætte trumf på; men snarere for at sætte tingene i relief:
Jeg har bevæget mig intenst rundt blandt motorcyklister (klub,
instruktør, organisation, race) lige siden at jeg fik mit kørekort i
'77, og det er ikke få modellers historie der er passeret forbi min
nysgerrighed i den mellemliggende tid, ligesom at der hen over baren ude
i MC-klubben og til træf hurtigt fremstår historier om modeller man
skal passe på med!
Hvad er dine erfaringer?
Hvor gammel er din mekaniker?

--
Armand.
( der nok heller må se at finde MOTORRAD's brugtkøbs-artikel om VF 500

Fra : Alexander Ørstrøm

Dato : 04-10-01 16:34

Armand <armand@mcSTREGchaufførerne.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pg8na$2b8p$3@news.cybercity.dk...

> [...]

> nysgerrighed i den mellemliggende tid, ligesom at der hen over baren ude
> i MC-klubben og til træf hurtigt fremstår historier om modeller man

Så skulle den diskussion vist være ovre

Bare bliv ved med at skrive dine indlæg Armand, jeg værdsætter dem meget
selv da jeg er begynder og dine indlæg både er forståelige og efter min
ydmyge mening meget brugbare.

Bare mine 2 cents

Alexander Ørstrøm

Fra : Allan Juul Larsen

Dato : 04-10-01 04:18

"Christian Brandt Rasmussen" <brandt@control.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil jeg gerne høre fra nogle der har erfaringer med disse to MC'er, og
> hvad man især skal kigge efter når man køber brugt. Og evt. hvad

Jeg skiftede min motor i sommers, havde gået 47KKm. den havde knækket en
ventil, som smadrede stemplet som smadrede cylenderen og topstykket som.
som.....= helt død motor

Tja og idag smed den kæden... der var olie over det hele :((
heldigvis har jeg lige været ude og kigge og koblingsudlæser stangen har
taget slaget sammen med pakdåsen som den løber igennem. Nu skal jeg bare se
om denne pakdåse kan skiftes udefra DET SKAL DEN. og stangen har jeg jo fra
min egen motor så jeg skruer bare lidt mere.
Dette har selvfølgelig intet med at det er en VF 500, men er nok mere min
egen fejl hvad ang. kæde skift/chek. :(((

Jeg opdagede desuden at de to motore ikke er ens. den nye, som jeg hentede i
Tyskland, har bredere topstykker ?? Min ganle målte ca. 19 cm, mens den nye
målte ca. 22 cm. det er altså ikke samme motor selvom man skal kigge godt
efter for at se forskellen, der er desuden forskellige kaburatore.
om der er forskel på holdbarheden ved jeg ikke.

Nu er det min første mc så derfor kan jeg vel ikke rigtig udtale mig om
hvorledes den køre bedre end andre.
Jeg syntes det er en fed nok mc, men hvis der gennerelt er mindre motor
problemmer med Kawa og den køre lige så godt så .. . . . . .tja

Mange hilsen Allan, som trods alt stadig er glad for sin første mc, han
ville bare gerne kunne køre på den.

Fra : Michael K.S.

Dato : 03-10-01 19:54

On Wed, 3 Oct 2001 20:18:17 -0700, "Allan Juul Larsen" <ajl@8-ball.dk>
wrote:

> [...]
>efter for at se forskellen, der er desuden forskellige kaburatore.
>om der er forskel på holdbarheden ved jeg ikke.

Det lyder meget som om du har hentet en VF500F2F og havde en VF500F2E
i forvejen og der er som du allerede _har_ bemærket små forskelle på
motorsiden.
VF500F2E der er dem der blev solgt herhjemme havde 66 heste,Honda
fandt ret hurtigt ud af at der var visse problemer (for nu at sige
det mildt) og lavede derfor VF500F2F med 63 hk som dels har et lidt
anderledes design og derudover fik andre carbs. og ændringer i
topstykket,derudover blev der lavet lidt om i elektronikken bl.a. blev
den lagt ca. 500 rpm i max. omdrejninger da motorens "problem" bl.a
var at den havde svært ved at holde til de mange omdrejninger som
cyklen ellers lystigt tager.Det hjalp måske nok lidt på holdbarheden
men ikke "nok".VF500-motorer har aldrig været verdens mest
holdbare,til gengæld anser jeg den som værende en mere spændende og
velkørende motorcykel end en GPZ500S,hvis motor er lidt kedelig hvor
Hondaens V4 er sjovere og med bedre lyd omend også en hel del
skrøbeligere,forskellen i præstationer er dog ikke voldsom stor.

Umiddelbart betragtet vil jeg sige,hold fingrene fra Hondaen som
begynder,risikoen for at løbe ind i problemer både af den ene og anden
karakter er nok for stor,og så er de jo også rigelig gamle.Vælg en
nyere og mere "rolig" cykel....

-M

Fra : Christian B. Rasmuss~

Dato : 05-10-01 09:11

Hhmmmm....... det var jo ikke meningen jeg ville sætte gang i den helt store
diskussion. Jeg var mere interesseret i at høre om der var nogen, der havde
lidt erfaring jeg kunne bruge. Så vidt jeg lige kan se, er det kun to indlæg
der svarer på mit. Det første fra Armand og det fra Allan.

Og til alle de andre, der gik helt amok over lidt kritik af Honda'en (selvom
det jo var Kawa'en Armand snakkede om , hvorfor ikke bare skrive et
indlæg om jeres erfaring med nævnte MC?? Det kunne jeg da havde brugt til
noget. Jeg vil jo lige så gerne høre om gode erfaringer som dårlige.

Men tak for de (få) indlæg der ikke bare var brok

Mvh
Christian

Fra : Michael K.S.

Dato : 05-10-01 10:18

On Fri, 05 Oct 2001 10:10:38 +0200, "Christian B. Rasmussen"
<brandt@control.auc.dk> wrote:

> [...]
>lidt erfaring jeg kunne bruge. Så vidt jeg lige kan se, er det kun to indlæg
>der svarer på mit. Det første fra Armand og det fra Allan.

Hmmm ja det kan der måske være noget om,surt for dig,men sådan er
d.f.m. også man ved aldrig helt hvilken drejning en tråd kan tage )
,jeg skrev engang i tidernes morgen en anmeldelse af VF500 på DMCN,den
kunne du jo læse først...

http://www.hasselbalchs.dk/DMCN/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Honda&model=VF500FII&aargang=1986

Den holder ikke 100 % længere og burde revideres på visse punkter,men
giver dog stadig et nogenlunde indtryk af cyklen.Hvis du virkelig er
voldsomt interesseret og seriøs med at købe en VF500 så må du kontakte
(ringe til) mig privat.Jeg _har_ før skrevet mængder af indlæg om den
cykel og gider (ærligt talt) ikke skrive en længere historie
mere.Måske du kunne finde lidt gamle indlæg på Google...for de af os
der ikke bruger X-no-archive that is.

-M

Fra : Henry

Dato : 05-10-01 18:53

> [...]
indlæg
> der svarer på mit. Det første fra Armand og det fra Allan.
Tja sådan går det ind i mellem her i NG, der skal ikke så meget til. Jeg har
selv prøvet det og gider det ærligt talt ikke.

> [...]
> indlæg om jeres erfaring med nævnte MC?? Det kunne jeg da havde brugt til
> noget. Jeg vil jo lige så gerne høre om gode erfaringer som dårlige.
Jeg har absolut ingen erfaring med en VF500 men jeg har haft en VF1000 i
13år og det har jeg aldrig fortrudt - også selvom der dengang da jeg købte
den stod rigtig mange kloge hoveder og pegede fingre af det (den havde jo et
dårligt rygte) - hvis jeg var forelsket i en VF500FII så ville _jeg_ købe
en, uagtet hvad andre mener, den er bedre end sit overdrevne dårlige rygte,
og personligt (som jeg har ret til) mener jeg den er væsentligt bedre end en
GPZ500.
Du skal selvfølgelig finde et velholdt eksemplar der ikke har være brugt til
race, det siger sig selv, og så behandle den ordentligt (service, olie og
hvad der ellers hører til) - så holder den rigeligt og du vil være glad for
den.

mvh
Henry (på en nyere VF'r)
VFR Klub Danmark www.vfr.dk