Postboks.
Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-10-01 10:57

Som om vi mindre erhvervsdrivende ikke havde nok at se til eller kæmpe med
af salgs- og handelshindringer til hver dag.

Nu har vi også Post Danmark.

Een selv modtager post ca. kl. 13:00 samt pakker efter kl. 18:00.

mvh
Bjørn

Fra : Christopher Højsbo

Dato : 03-10-01 20:20

Når der er underbemanding og sygdom i Birkerød modtager jeg slet ikke
post... De nedlægger bare ruten.
Ellers dukker posten gerne op inden kl. 15:00

Jo det er fedt at være lille erhvervsdrivende...

Hilsner

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 03-10-01 20:23

"Christopher Højsbo" <christopher@hoejsbo.dk.xxx> wrote in message
> Når der er underbemanding og sygdom i Birkerød modtager jeg slet ikke
> post... De nedlægger bare ruten.

Det har jeg alligevel da aldrig været udsat for.

> Ellers dukker posten gerne op inden kl. 15:00

På godt jysk med en stærk fynsk accent - Det er pisse irreterende.

> Jo det er fedt at være lille erhvervsdrivende...

Man føler ind imellem faktisk at diverse myndigheder samt Christiansborg
blot helst så, vi forsvandt fra "havets overflade".

mvh
Bjørn

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 03-10-01 21:17

> Nu har vi også Post Danmark.

PostDK's serviceniveau er under lavmålet. Det sker meget sjældent at man er
tilfreds med de fjolser. Jeg har f.eks. aftenudbringning, men ofte kommer de
alligevel om dagen. Fedt så kan jeg slet ikke prøve at være hjemme.

Flere gange har de slet ikke kørt pakken ud pga. underbemanding. Når jeg så
ringer og brokker mig starter de med at lyve, siger at de har været her men
ikke fandt nogen hjemme. Når de så finder ud af at de ikke kan tale sig ud
af det indrømmer de at de aldrig har været her. Men man får naturligvis
intet afslag i prisen selvom man selv skal slæbe sine tunge varer hjem fra
posthuset - sidste gange var det to 19" skærme jeg måtte hive med på
cyklen:(

En gang havde budet glemt sin fluesmækker, så jeg kunne ikke få min pakke på
efterkrav. Måtte hente den selv dagen efter. Idioter!

Næh Pakke Trans og A-Post er de bedste. Hvis man ikke lige er hjemme når de
kommer kan man med meget stor fleksibilitet få pakken genleveret uden
merpris. Det er sådan det skal gøres!

Fra : Jonathan Stein

Dato : 04-10-01 20:03

"Jimmy Damsgård" wrote:

> [...]
>
> Næh Pakke Trans og A-Post er de bedste. Hvis man ikke lige er hjemme når de
> kommer kan man med meget stor fleksibilitet få pakken genleveret uden

Har du fået A-Post eller Pakketrans til at modtage et Dankort? Her kommer
posten altid om formiddagen, mens A-Post ofte kommer langt efter kl. 14 (som er
deres garanterede tid).
Yderligere har A-Post den detalje, at de ofte vælger at sende et brev i stedet
for at lægge en note, hvis de ikke har kunnet aflevere pakken. Et brev, som
bliver lagt i præcis den postkasse, som vognmanden af en eller anden grund ikke
vil lægge noten i... Det "koster" så en dag mere, hvis man ikke lige er hjemme,
når A-Post kommer.
- Og når man ikke har været hjemme, er der 5 min. til posthuset - og en lille
time til A-post centralen.

M.v.h.

Jonathan

--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.

Fra : Jimmy Damsgård

Dato : 04-10-01 22:10

> Har du fået A-Post eller Pakketrans til at modtage et Dankort?

Ja.

> Yderligere har A-Post den detalje, at de ofte vælger at sende et brev i
stedet
> for at lægge en note, hvis de ikke har kunnet aflevere pakken.

Problemet er at de ikke har nøgler til alle opgange som PostDK. At de så
ikke lægger en note hvor de alligevel har adgang til postkassen/brevsprækken
må være et spørgsmål om at standardisere arbejdsgangene. Det burde de
naturligvis ændre.

> - Og når man ikke har været hjemme, er der 5 min. til posthuset - og en
lille
> time til A-post centralen.

Nu synes jeg slet ikke det er acceptabelt selv at skulle hente en
forsendelse når man betaler for leverering på adressen. Så længe de ikke
præcist kan oplyse leveringsdato og -tidspunkt må de genlevere til den er
afleveret.

Jeg har vanskeligt ved at vide dels hvornår en pakke bliver afsendt fra min
grossist dels hvor lang tid den er undervejs. PostDK forsøger MAKS en gang
at levere (som nævnt kan de sagtens finde på helt at undlade), og i forhold
til dette synes jeg A-Post og Pakke-Trans yder en god service ved at tilbyde
genlevering.

Men enig. PostDK har en kæmpe fordel ved deres mange lokale posthuse. Det
hjælper mig bare ikke når jeg ikke kan slæbe alle mine varer på nakken.

Serviceniveauet er dog elendigt hos dem alle. Forsinkede pakker, elendig
kommunikation, upræcis angivelse af leveringstidspunkt er blot nogle af de
kritisable punkter. Men årsagen er nok at det er vanskeligt at tjene nok på
det. Jeg gider jo heller ikke betale 4-500,- for at få en mindre pakke
fragtet tværs over landet.

Det største flop er Track and Trace - det virker ikke det fjerneste. Oplever
ofte at pakken kun er registreret ved indleveringen eller er angivet til at
befinde sig i Ålborg selv om jeg for tre dage siden modtog den på Amager.

Til PostDK's forsvar så er de blevet meget bedre det seneste års tid. Men de
mangler stadig reel konkurrence. Alt for mange firmaer bruger automatisk
PostDK uden at tænke videre over det.

Jeg modtager ca. 5-10 pakker om måneden, og hele år 2000 kom kun ca. 3-4
frem uden nogen problemer af den ene eller anden art.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-10-01 23:24

"Jimmy Damsgård" <Xnoname@nospam.dk> wrote in message

KLIP

> Jeg modtager ca. 5-10 pakker om måneden, og hele år 2000 kom kun ca. 3-4
> frem uden nogen problemer af den ene eller anden art.

Man kunne jo også se det fra vore leverandørers (eller andre der fremsender
os post og pakker).

De betaler *fuld* pris fro deres forsendelse; men få ikke den fulde "vare"
leveret, når forsendelsen går til Selvstændig Eerhvervsdrivende (uden
fremmede ansatte).

Burde disse ikke have *rabat* på deres forsendelser. Post Danmark burde
automatisk refundere et vist beløb, når forsendelsen går til "sådan nogen
som os" - eller hyr?

mvh
Bjørn

Fra : Jonathan Stein

Dato : 07-10-01 21:01

"Jimmy Damsgård" wrote:

> Ja.

Det er vist endnu ikke nået herop. Ikke sidst jeg spurgte i hvert fald.

> [...]
> må være et spørgsmål om at standardisere arbejdsgangene. Det burde de

De lægger "normalt" en note, men efter at have snakket med A-post om det, har
jeg fået oplyst, at de f.eks. ikke lægger noter, hvis der ikke er tydeligt navn
på postkassen - eller denne ikke er aflåst. Det sjove er jo så, at det brev, de
sender, lægger Post Danmark i præcis samme postkasse...
Jeg har oplevet at være hjemme en dag, hvor A-post ikke leverede en pakke - og
heller ikke lagde en note, så jeg har en mistanke om, at det er nemmere for
chaufføren at springe pakken over, hvis den ligger uden for ruten og han
alligevel ikke tror, der er nogen til at modtage den.

> [...]
> præcist kan oplyse leveringsdato og -tidspunkt må de genlevere til den er

Jeg troede egentlig også Post Danmark tilbød at genlevere, men jeg har aldrig
prøvet, da det er nemmere for mig selv at hente pakken på posthuset.

> Jeg har vanskeligt ved at vide dels hvornår en pakke bliver afsendt fra min
> grossist dels hvor lang tid den er undervejs.

En dag holder nu meget godt i langt de fleste tilfælde...

> Serviceniveauet er dog elendigt hos dem alle. Forsinkede pakker, elendig
> kommunikation, upræcis angivelse af leveringstidspunkt er blot nogle af de
> kritisable punkter.

... jeg oplever oftere, at pakken bliver afsendt for sendt end at den bliver
forsinket undervejs. Jeg tror ofte afsenderen prøver at tørre en forsinkelsen af
på transportfirmaet.

> [...]
> befinde sig i Ålborg selv om jeg for tre dage siden modtog den på Amager.

Den psykologiske effekt er nok til, at systemet giver noget positivt:

Grossist: "Den skulle være sendt i går - den er nok forsinket i posten"
Mig: "Ok - kan jeg ikke lige få Track&Trace nummeret, så jeg kan se hvor pakken
er?"
Grossist: "Jo, lige et øjeblik... [lang pause] ... - øhm, der er vist sket en
fejl, - den er ikke sendt endnu".

> Til PostDK's forsvar så er de blevet meget bedre det seneste års tid. Men de
> mangler stadig reel konkurrence. Alt for mange firmaer bruger automatisk
> PostDK uden at tænke videre over det.

Tja, med mine oplevelser med specielt A-post, er jeg begyndt at spørge, om de
kan sende med Post Danmark... De er ikke perfekte, men her i området langt
bedre.

M.v.h.

Jonathan