"Jimmy Damsgård" wrote:
> > Har du fået A-Post eller Pakketrans til at modtage et Dankort?
>
> Ja.
Det er vist endnu ikke nået herop. Ikke sidst jeg spurgte i hvert fald.
> > Yderligere har A-Post den detalje, at de ofte vælger at sende et brev i
> stedet
> > for at lægge en note, hvis de ikke har kunnet aflevere pakken.
>
> Problemet er at de ikke har nøgler til alle opgange som PostDK. At de så
> ikke lægger en note hvor de alligevel har adgang til postkassen/brevsprækken
> må være et spørgsmål om at standardisere arbejdsgangene. Det burde de
> naturligvis ændre.
De lægger "normalt" en note, men efter at have snakket med A-post om det, har
jeg fået oplyst, at de f.eks. ikke lægger noter, hvis der ikke er tydeligt navn
på postkassen - eller denne ikke er aflåst. Det sjove er jo så, at det brev, de
sender, lægger Post Danmark i præcis samme postkasse...
Jeg har oplevet at være hjemme en dag, hvor A-post ikke leverede en pakke - og
heller ikke lagde en note, så jeg har en mistanke om, at det er nemmere for
chaufføren at springe pakken over, hvis den ligger uden for ruten og han
alligevel ikke tror, der er nogen til at modtage den.
> > - Og når man ikke har været hjemme, er der 5 min. til posthuset - og en
> lille
> > time til A-post centralen.
>
> Nu synes jeg slet ikke det er acceptabelt selv at skulle hente en
> forsendelse når man betaler for leverering på adressen. Så længe de ikke
> præcist kan oplyse leveringsdato og -tidspunkt må de genlevere til den er
> afleveret.
Jeg troede egentlig også Post Danmark tilbød at genlevere, men jeg har aldrig
prøvet, da det er nemmere for mig selv at hente pakken på posthuset.
> Jeg har vanskeligt ved at vide dels hvornår en pakke bliver afsendt fra min
> grossist dels hvor lang tid den er undervejs.
En dag holder nu meget godt i langt de fleste tilfælde...
> Serviceniveauet er dog elendigt hos dem alle. Forsinkede pakker, elendig
> kommunikation, upræcis angivelse af leveringstidspunkt er blot nogle af de
> kritisable punkter.
... jeg oplever oftere, at pakken bliver afsendt for sendt end at den bliver
forsinket undervejs. Jeg tror ofte afsenderen prøver at tørre en forsinkelsen af
på transportfirmaet.
> Det største flop er Track and Trace - det virker ikke det fjerneste. Oplever
> ofte at pakken kun er registreret ved indleveringen eller er angivet til at
> befinde sig i Ålborg selv om jeg for tre dage siden modtog den på Amager.
Den psykologiske effekt er nok til, at systemet giver noget positivt:
Grossist: "Den skulle være sendt i går - den er nok forsinket i posten"
Mig: "Ok - kan jeg ikke lige få Track&Trace nummeret, så jeg kan se hvor pakken
er?"
Grossist: "Jo, lige et øjeblik... [lang pause] ... - øhm, der er vist sket en
fejl, - den er ikke sendt endnu".
> Til PostDK's forsvar så er de blevet meget bedre det seneste års tid. Men de
> mangler stadig reel konkurrence. Alt for mange firmaer bruger automatisk
> PostDK uden at tænke videre over det.
Tja, med mine oplevelser med specielt A-post, er jeg begyndt at spørge, om de
kan sende med Post Danmark... De er ikke perfekte, men her i området langt
bedre.
M.v.h.
Jonathan
--
Start med PHP, Perl eller JSP uden at omskrive al din gamle ASP-kode.
jsp-hotel.dk tilbyder nu Chili!Soft ASP på alle hoteller.
http://www.jsp-hotel.dk/