Printervalg
Fra : Jens Skov

Dato : 03-10-01 09:11

Jeg er så heldig at jeg skal vælge en laserprinter, som skal køre i et
blandet PC/mac netværk og skal kunne købe postscripts fra MAC'en uden at man
skal ud og købe en masse ekstra software.

Jeg har kig på:
HP 4100 + en jetdirect 300X el.
Brother HL-2640N el
Lexmark 612

Jeg ville da meget gerne høre nogen erfaringer, da jeg ikke har nogen som
helst erfaringer med hvordan de har det med MAC og postscript.

mvh
Jens

Fra : Jens Skov

Dato : 05-10-01 07:41

Er der slet ikke nogen der har erfaringer med nedennstående printere og
Postscript i forbindelse med MAC?

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 05-10-01 13:30

Jens Skov <jens@jsconsult.dk> wrote:

> Er der slet ikke nogen der har erfaringer med nedennstående printere og
> Postscript i forbindelse med MAC?

Jeg kender til Brothers HL-2400Ce, som er en farvelaserprinter. Den er
sat til en HP JetDirect boks.

Den virker upåklagelig, med både Mac (via BrotherScript) og PC. Den
skifter selv sprog alt efter hvad den fodres med.

....og så var den billig.

/Martin

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 06-10-01 04:11

Hej Jens

Jens Skov wrote:

> Er der slet ikke nogen der har erfaringer med nedennstående printere og
> Postscript i forbindelse med MAC?

Både og... Jeg har ikke selv brugt nævnte printere, men har kun fået
forskelligt at vide, - dels fra forhandlere og brugere....

God, hurtig og stabil printer til alle formål, velegnet til både Mac og PC.
Særdeles egnet til netværk. Og dyr! - Men man kan jo så sige, at det i den
sidste ende godt kan betale sig at ofre de sidste par tusind, hvis den jo så
holder des længere.

God i ren PC _eller_ ren Mac miljø. Efter opl. fra kunder, kan den give nogle
routerproblemer i et blandet ethernet-miljø, - fx. ved at en computer
pludselig ikke kan finde printeren. Holdbarhed? Tja, her plejer der ikke være
problemer.... - Og Brothers priser har altid været rimelige i forhold til
kvaliteten.

Kender ikke lige den specielle model, men generelt synes jeg, at Lexmarks
(IBMs) printere er for spinkle i konstruktion - (for meget plastic) - med
deraf alt for hurtig nedslidning til følge.

Et alternativ til HP 4100 kunne være en 2200n, men jeg véd ikke, om den måske
ikke er for lille. - Det er jo nogle af de 'store drenge', du her har nævnt.
Af andre alternativer kan også nævnes Minolta-QMS printerne. De er
fremragende, - meeen også temmelig pebrede i priser! - Men prøv at ringe til
Minolta Danmark og forhør dig nærmere om dem på tlf. 3637 0333.

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Jimmy

Dato : 05-10-01 14:26

> [...]
man
> skal ud og købe en masse ekstra software.

Jeg har en Brother 1270N - den har et 10/100 MBit netkort og PS-modul.
Den koster omkring 4500.

Den kører uden problemer i MAC/WIN netværk og den er superhurtig.

Hilsen Jimmy

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 06-10-01 15:20

Jens Skov <jens@jsconsult.dk> wrote:

> HP 4100 + en jetdirect 300X el.

Kan 4100 ikke fåes som 4100 TN med indb. jetdirect (og postscript)?
Hvorfor vil du have en ekstern jetdirect?

/hc

Fra : Jens W. Skov

Dato : 06-10-01 18:42

Printerboksen haves, og TN er en dyrere. 4100 ligger i forvejen på
kanten af budgettet.
Mit problem med HP er at jeg har oplevet at deres ink-jets med
Postscript ikke rigtigt var så gode til PS når det kom til stykket, og
at al arbejdet blev gjort i driveren og ikke printeren.

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 06-10-01 19:23

Jens W. Skov <jens@jsconsult.dk> wrote:

> Mit problem med HP er at jeg har oplevet at deres ink-jets med
> Postscript ikke rigtigt var så gode til PS når det kom til stykket, og
> at al arbejdet blev gjort i driveren og ikke printeren.

Jeg ved ikke hvilken hp ink-jet, du refererer til, men jeg tror ikke at
den måde, deres ink-jets fungerer på, har ret meget med deres
laserprintere at gøre.

> Printerboksen haves, og TN er en dyrere. 4100 ligger i forvejen på
> kanten af budgettet.

Du har du tjekket om en std 4100 har PS? Svjh er det et tillæg -- lige
som jetdirect.

Har du overvejet en 2200 eller en 1200?

/hc

Fra : Jens W. Skov

Dato : 08-10-01 10:29

1200 har ikke PS
2200 emulerer PS L2
4100 emulerer PS L3

--
Jens W. Skov, JS Consult.
For high quality web and mail hosting at fair prices visit

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 14-10-01 16:50

Jens W. Skov <jens@jsconsult.dk> wrote:

> 1200 har ikke PS