Realtime aktiekurser fra Københavns Fondsb~
Fra : Christian Andresen

Dato : 03-10-01 08:30

Hej Allesammen.

Er der nogen steder hvor man GRATIS kan få realtime (eller i hvert i fald
bedre en 15 min. gamle) aktiekurser fra Københavns Fondsbørs ??

mvh

Christian

Fra : peter herzberg

Dato : 03-10-01 08:35

Nej.

Via shareholders.dk hvis du er medlem af dansk aktionærforening kan du
downloade et program, hvor du i testperioden kan få realtimekurser i 14
dage. De hedder også www.theonlinetrader.com

Abonnerer du på børsen er der realtime kurser telefonisk med et
trykknapsystem

Fra : Christian Andresen

Dato : 03-10-01 13:03

"peter herzberg" <cfp2682@vip.cybercity.dk> wrote in message

> [...]
> dage. De hedder også www.theonlinetrader.com
>
> Abonnerer du på børsen er der realtime kurser telefonisk med et

Det er vel ikke helt forkert at antage at hvis der var fri adgang til
realtime kurser ville der
nok være flere alm. mennesker der ville investere på børsen vel ?

mvh

Christian

Fra : peter herzberg

Dato : 03-10-01 17:59

> Det er vel ikke helt forkert at antage at hvis der var fri adgang til
> realtime kurser ville der
> nok være flere alm. mennesker der ville investere på børsen vel ?

Jo det tror jeg, du har uret i. Det er kun de færreste, der er interesseret
i kurser der er mindre end 15min gamle.
Det er kun for freaks som os, der satser på en ekstra lille indkomst via
handel på strakskurser.
Men det gælder ikke de 99% andre

Jeg har også strakskurser i realtime på alle aktier og obligationer i DK og
betaler kun 50 kr/mdr gennem SEB e-banking.
Deres e-banking system er helt upåklageligt. Ikke det hurtigste pga af
diverse sikkerhed og gentagelser af oplysninger ved handel, men 100% stabilt
og har aldrig været gået ned eller lavet noget fejlagtigt.

Ellers kom på aktiemesse i børsbygningen 11 okt. 13-19. Der er masser af
udbydere af handels-systemer.

Fra : Christian Andresen

Dato : 04-10-01 07:59

> [...]
stabilt
> og har aldrig været gået ned eller lavet noget fejlagtigt.

Hvad koster det at handle hos SEB ?

christian

Fra : Johan

Dato : 04-10-01 14:29

> Hvad koster det at handle hos SEB ?

Hmmm, lidt forskelligt andet på beløb, men som udgangspunkt 75 kr, som alle
andre. Ellers tjek:

http://www.seb.dk/nm/pages/Forside_velkommen1/priser/handel/default.html

mvh

Johan

Fra : Johan

Dato : 04-10-01 14:27

> [...]
stabilt
> og har aldrig været gået ned eller lavet noget fejlagtigt.

Passer nu ikke. Jeg er daytrader, og har brugt SEB i 1 år, og har talrige
gang oplevet at de er gået ned, i f.eks. ½ time, hvilket har betydet tab for
mig. Så de er kun 97% stabile!

Jeg har nu skiftet til Stocknet.dk hvor kurtage er 20 kr de første 6 mdr,
samt realtimekurser + dybde gratis den første måned (og ret billig hvis man
bare laver en del handler om måneden.)

Iøvrigt er problemet med SEB at de IKKE leverer dybder, da deres EDB
leverandør ikke kan finde ud af det (siger de selv når man spørger). Heller
ikke Amerikanske aktier kan man handle, eller optioner for den sags skyld

mvh

Johan

Fra : peter herzberg

Dato : 04-10-01 19:51

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Heller
> ikke Amerikanske aktier kan man handle, eller optioner for den sags skyld

Det lyder attraktivt, med flere services uden mer-betaling.
SEBkurtage er blandt de aller billigste til kurtage og realtimekurser for
rigtige banker.
Men stocknet lyder attraktivt. Men så er der også Nordnet og Etrade som
ikke-banker med billige kurtager.

Jeg ville dog ikke selv stole på ikke-banker.
Extra gebyrer hos SEB er iøvrigt VP transaktionsomkostninger, der ofte ikke
faktureres hos mange andre.

Fra : Peter Sørensen

Dato : 04-10-01 21:38

In article <9pib2d$2enq$1@news.cybercity.dk>, cfp2682@vip.cybercity.dk
says...
> Men stocknet lyder attraktivt. Men så er der også Nordnet og Etrade som
> ikke-banker med billige kurtager.
>
> Jeg ville dog ikke selv stole på ikke-banker.

Hvorfor skulle f.eks. E*Trade være mere utroværdig end "en-eller-
anden" tilfælding bank?

Er rene Internet banker (f.eks Basisbank.dk) også utroværdige ?

--
Peter Sørensen
nwc@europe.com

..sig not found

Fail, Crash or Explode?

Fra : peter herzberg

Dato : 05-10-01 00:13

> Hvorfor skulle f.eks. E*Trade være mere utroværdig end "en-eller-
> anden" tilfælding bank?
>
> Er rene Internet banker (f.eks Basisbank.dk) også utroværdige ?

Indtil videre nej. Der er vel ingen, der gået nedenom.
Jeg mener bare at man taget en øget risiko for konkurs og besvær ved fejl.
I længden kan man altså ikke overleve af ingen-gebyrer og næsten gratis
realtimekurser og dybde osv.
Det er nok kun et tidsspørgsmål inden de hæver gebyrerne. Men så kan man
sige, at man tager de billige indtil de hæver gebyrerne. Basisbank er jo
også begyndt på det. De startede også med gratis-princippet.

Ingen forretning kan overleve af næsten ingen gebyrer. De skal jo selv
betale KbhFondsbørs og VP og peronale osv.
uden gebyrer er der kun en vej: Gebyrer eller konkurs på et eller andet
tidspunkt. Nok nærmere gebyrer.
Men så længe de ikke tager gebyrer eller de er extremt billige, så kan man
jo blive der, indtil der er nye toner.

Fra : Carsten

Dato : 03-10-01 13:09

Prøv på www.sydbank der opdateres kurserne hver 5. min.

Hilsen Carsten

Fra : Søren Brolin Thomsen

Dato : 04-10-01 21:16

Hej
Jeg anvender selv
http://likv.sydbank.dk/investering/1.0/1.2/aktiekursoversigt.asp
, de er kun 3-5 minutter bagefter men det er naturligvis kun de kurser
Sydbank stiller.

--
Best Regards
Søren Brolin Thomsen