Hvilken version af Visual Basic....
Fra : Gollos

Dato : 02-10-01 22:13

Hej,

jeg kæmper med Visual Basic i forbindelse med datalogi på hf, og jeg kunne
egentlig godt tænke mig at købe programmet. På mit studiested er der
installeret VB 5.0 - men det har jeg ikke rigtigt kunne finde.

Men, inde hos computercity.dk kan jeg se man kan købe vb 6.0 standard og vb
6.0 pro. Prisen på std. er kun 999 medens den er over 5000 for pro udgaven.

Så er det jeg vil spørge: hvad er forskellen? - jeg er ikke i tvivl om at
man sikkert kan en hulens masse mere med pro udgaven, men til mit behov, er
en std. udgave så ikke nok? - altså jeg skulle jo kunne programmere og lave
programmer i forbindelse med studiet, som jeg nok aldrig kommer igennem hvis
ikke jeg har programmet, så hvis der er nogle der kan hjælpe med råd og
vejledning om hvorvidt jeg kan købe den billige version og stadig
programmere ift. mit niveau, ville det være fedt. Skulle en eller anden have
en adresse hvor der står lidt mere om de forskellige programmer ville det
også være godt.

Jeg har tænkt lidt på om std. udgaven måske blot er en opdatering, og det
går jo ikke, da jeg ikke har Visual basic installeret på min pc, så det
skulle gerne være en fuld version, som også er kompitabel med win me? På
forhånd tak for enhver hjælp.

Gollos

Fra : @sbjørn

Dato : 03-10-01 06:46

For at kunne lave EXE-filer skal du have pro

Prøv at søge efter MS VISUALSTUDPROSTU på computercity

Den indeholder et kort som du sender til Holland
3 uger efter får du softwaren fra London

http://www.microsoft.com/danmark/license/student/

Fra : Peter Thomsen

Dato : 03-10-01 20:07

Der kan sagtens laves exe filer i learning standard/editon

Hilsen Peter

Fra : Poul Linnet

Dato : 10-10-01 13:16

Nu er jeg som nybegynder og ny på listen helt forvirret!
Jeg har netop købt VB6 learning edition og er ikke studerende.
I dokumentationen står der at man kan kompilere til p-kode med denne version
men at prof. edition kræves for at kunne kompilere til maskinkode.
Kan jeg fremstille et program med min learning edition som kan flyttes til en anden maskine
er ikke har VB6 installeret?
Lidt forklaring fra en kender ønskes gerne.

Poul Linnet

Email: poullinnet@city.dk
Homepage: http://poullinnet.homepage.dk

Fra : Peter Thomsen

Dato : 11-10-01 21:16

Du kan sagtens lave et rigtigt program, som kan flyttes til an anden maskine
med windows. p-kode er en fortolket kode som kræver at du sammen med dit
program sender visse filer til brugerens pc, heriblandt vb runtime filer.
Disse filer vil automatisk blive tilknyttet dit programs cab fil når du
pakker med package and deployment wizard.

Peter

Fra : Poul Linnet

Dato : 19-10-01 15:11

Tak for svaret!
Jeg har nu eksperimenteret lidt med et simpelt testprogram, oversat til exe-fil med min VB6le på WIN98.
Den kører fint på en anden PC med WIN98, som aldrig har haft VB installeret, blot exefilen alene overføres!!
Runtimefilerne var der i forvejen viste det sig senere, men hvor de er kommet fra aner jeg ikke.

Kan man på en exe-fil, frembragt af en eller anden version af VB, se om det er en P-kodefil eller en fuldt kompileret native kodefil ?

mvh.