bold´or..........
Fra : bwl

Dato : 02-10-01 21:48

Hej Gruppe...

Nå efter længere tids fumlen, konstanteren roden lidt osv, kan jeg kun
konstarere at min cb900 kun gåromkring 150-180 km på en tank benzin. ( uden
reservetank....) det synes jeg er for lidt.??????+ Jeg synes bestemt ikke
jeg køre den hårdt. ligger vel omkring 100-140 på landevejen, og ligeledes
på motorvejen. tanken rummer vidst nok 21 liter. Den bruger omkring 1 liter
olie på 1000 km. Jeg har en laser 4 i 1 slip on på, og ellers ikke andet.

Jeg har hørt at andre bold´or gå noget mere. Hvad kan jeg gøre for at få
lidt mere literefekt, uden at miste effekt.
Hondaen var iøvrigt på rullefeldt. /6.2 hk ydede den ved 8500 rpm. ganske
okay vil man vel sige. har ihvertfald set andre med langt mindre effekt.

Hilsen Brian
--

Honda Bold´Or
Hiace-busa

Brian.W@mail1.stofanet.dk

Fra : boe

Dato : 02-10-01 22:12

bwl <dustyman41@hotmail.com> wrote in message
>6.2 hk ydede den ved 8500 rpm. ganske
> okay vil man vel sige. har ihvertfald set andre med langt mindre effekt.

6,2 hk og du har set nogen med mindre effekt? Hmm, ja med den effekt burde
den i hvert fald køre mere end 7,14 km pr liter Det er vel ikke
startmotorens effekt du er kommet til at måle?
Husk nu at køre pænt

Bo, VF1000F - med mindst 8 hk, tror jeg nok....

Fra : jarnbak

Dato : 03-10-01 08:48

bwl wrote:

> [...]
> olie på 1000 km. Jeg har en laser 4 i 1 slip on på, og ellers ikke andet.

En cb 900 er jo ikke luftkølet,den er benzin kølet!!!
Dem jeg har været på ferie med gik normalt 10/l med 140km/t og 14/l med
110km/t.
En anden ting er at tanken vistnok er på omkring 18l så prøv lige at checke
det.
Hej Palle

Fra : james

Dato : 03-10-01 00:44

> 150-180 km på en tank benzin.

> 21 liter.

> 1 liter
> olie på 1000 km.

Min Triumph 900: Stopper når jeg kommer til 220 kilometer ...normalt ca 10
liter skal påfyldes

.....bruger ingen olie mellem skift (ca 8000 kilometer)

....hvor meget er motoren gået?

-james

Fra : Armand

Dato : 03-10-01 01:22

bwl <dustyman41@hotmail.com> skrev i en

> [...]
ligeledes
> på motorvejen. tanken rummer vidst nok 21 liter. Den bruger omkring 1

CB 900'erne bruger godt af såvel bensin som olie, og din ser ud til at
være mest nænsom med olien :-/
Der skal ikke gåes særligt meget til stålet førend at ´bensin-forbruget
kan ende
omkring 10 km/l.
Tankindholdet er da forøvrigt vist ikke større end 20L :-/

> Jeg har hørt at andre bold´or gå noget mere.

Læg aldrig for meget i hvad andre udtaler sig om deres respektive
modellers ydelse, topfart og økonomi :-|

> Hvad kan jeg gøre for at få lidt mere literefekt, uden at miste
> effekt.

Klage over forbrug, og forespørge om tuningsmuligheder i samme åndedrag!
Sig mig: Hvad vil du - Spare, eller yde???

--
Armand.

Fra : bwl

Dato : 04-10-01 17:46

ups det var vidst en skrivefejl. DEn måler 76.2 hk på baghjulet
motoren har gået 58K Km. det er jo ingen alder for en mc.
Tanken rummer min. 21 liter. Regner med reserven er ca 3 liter. Det siger
Haynes ihvertfald . Jeg har et par gange tanket 18 liter da jeg slog på
reserve, der havde den gået ca 180 km.

I sommers var jeg en tur til Schneverdingen i Tyskland. ( ca 420 kmsydpå) og
hastigheden lå vel i gennemsnit på 130-150 . .Kørte fra Århus fuldtanket og
måtte tanke i kruså da reserven blev taget i brug på det sidste stykke
motorvej. inden grænsen.

Jeg har nu aftalt en tid med Pro Bikes. Der vel den blive stillet i
ventillerne, karbu´erne stilles perfekt.Det burde da gi lidt mere km?????.
Om ik andet er det ihvertfald en inverstering som er givet godt ud.

Snakkede lidt om andre luftfilter, men der blev hurtigt jordet af Pro Bikes.
FIk at vide at det hjælper ikke en disse . En mc går altid bedst med det
originale luftfilter og originale udstødning. Og det synes jeg nu lyder
fornuftigt. For fabrikkerne forsker jo en del i hvad mc´en går bedst med. De
er jo ligeglade med lyden.( næsten) .... Okay måske kan man hente 3- 4 km i
topfarten. Hvad kan man bruge det til???? det er jo accelerationen der er
sjov, og den bliver ikke bedre mærkbare bedre! DEt har jeg fået af vide og
det lyder sku klogt.

Brian W. som overvejer at skifte den spritnye laserpot ud med en original
udstødning, i håb om lidt bedre benzinøkonomi.......Overvejer.... tænke
tænke tænke

Fra : Armand

Dato : 04-10-01 21:56

> Jeg har nu aftalt en tid med Pro Bikes. Der vel den blive stillet i
> ventillerne, karbu´erne stilles perfekt.Det burde da gi lidt mere
> km?????.

Med mindre at den ligefrem bliver "rullet" og inddyset, giver en
karbunade-trimning ikke noget af betydning. Den gavner kun tomgangens
"rundløb"!

> [...]
bedst med
> det originale luftfilter og originale udstødning.

Hæ!
Jeg kunne godt tænke mig at overhøre en snak derom imellem dem og Finn
Villadsen
F.V. har fået flere modeller i klubben til at gå forrygende blot ved at
skære ud i luftfilterkassen, og inddyse til forekommende åbne potte
derefter
Den model der kom til at gå bedst var en FZR 1000: Der gav han i tilgift
lige EXUP'en lidt WD 40, så den kunne åbne sig igen

> .................fabrikkerne forsker jo en del i hvad mc´en går bedst
> med. De er jo ligeglade med lyden.( næsten) ....

Nope!
De er endda meget hæmmet af lyden (nationale restriktioner rundt omkring
i verden!)!

> ...........................Okay måske kan man hente 3- 4 km i
> topfarten. Hvad kan man bruge det til???? det er jo accelerationen der
> er sjov, og den bliver ikke bedre mærkbare bedre!

Mer-fart kræver mer-HK!
Mer-HK vil uværgeligt give bedre acceleration

Men måske rigtigt nok at mer-HK svarende til + 4 km/t ikke giver en
mærkbar(!) bedre acceleration :-/
På den anden side er det for dyrt at tune til "mærkbar-grænsen"!

> Brian W. som overvejer at skifte den spritnye laserpot ud med en
> original udstødning, i håb om lidt bedre benzinøkonomi

Den dårlige økonomi ligger i væsentligste grad i 900'eren hvorfor jeg
tror at du bliver skuffet over kun at vinde en beskeden økonomi-gevinst
efter montering af original-systemet :-/

Du har endnu ikke nævnt det eksakte tal for forbruget!
Der er ca. et par hundrede km til grænsen fra Århus - Hvis den havde
brugt (= ligeså meget som du fyldte på ved tankstationen!) omkring 16
liter(?) på den strækning, havde den gået 12½ km/l, hvilket er
realistisk
for en 900'er Bol d'Or ved nævnte hastighed !!

--
Armand.