Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Re: SLR
Fra : Henrik Ehlert

Dato : 17-12-00 09:01

Hej igen!
Efter alt have læst alle beskederne, og forskellige tests, tror jeg at det
bliver en dynax7. men nu ´til nogle flere spørgsmål:

Skal jeg køben den med 24-105mm?
og hvilken zoom vil i anbefale udover? gerne op til 300mm
-blitz?
og hvor kan jeg købe alt det her meget billigt? :) eller bare billigere end
her i danmark.
nå ja, hvis der står i "dk.marked.privat.foto" at det er burgt til prof, er
det så det sammen som at det er helt slidt ned??

Mvh

Henrik Ehlert

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 17-12-00 21:18

On Sun, 17 Dec 2000 08:01:07, "Henrik Ehlert" <henrik@ehlert.dk> wrote:

>Efter alt have læst alle beskederne, og forskellige tests, tror jeg at det
>bliver en dynax7.

Jeg har lige leget lidt med den i dag i Sct. Paul's Foto i Århus. Det er
dæl'me godtnok et suverænt kamera. Nu er spørgsmålet ikke længere,
om jeg selv skal have et, det er et spørgsmål om, hvornår jeg har råd.

>Skal jeg køben den med 24-105mm?

Det er IMHO den mest attraktive pt. Et godt zoomområde, en virkelig god
og skarp optik, og det understøtter Dynax 7'erens specielle ADI
flashmåling.

>og hvilken zoom vil i anbefale udover? gerne op til 300mm

jeg har selv luret på telezooms til Minolta på det seneste. I samme
nogenlunde prisklasse som 24-105'eren er der umiddelbart to attraktive
muligheder: Sigma 70-300mm f/4-5,6 APO Macro Super og Minolta 100-300mm
f/4,5-5,6. Sidstnævnte findes også i en 'D'-udgave, der understøtter
Dynax 7's ADI flashmåling, men hvorvidt man vil få brug for at bruge en
telezoom til flashbilleder, må være en vurdering, der er op til den
enkelte.

Minolta'en er noget skarpere en Sigma'en - specielt i området 200-300mm
- (du kan evt. sammenligne deres skarphed på www.photodo.com), men
koster også lidt mere og har ikke Sigma'ens makro-funktion.

Jeg ville nok selv vælge Minolta'en alene pga. kvalitetsforskellen, men
makro kunne have været rart at have... :-/ Hvis du vælger Sigma'en, bør
du nok prøve den før købet, da nogle Sigma-objektiver har vist sig at
have problemer med Dynax 7. Det kan dog AFAIK løses med en
chip-upgradering, men det bør ihvertfald checkes først.

>-blitz?

Hvis du vil have understøttelse for ADI, er der AFAIK indtil videre kun
Minolta Program Flash 3600HS(D) og 5600HS(D). Sigma er vist lige kommet
med en ny flash, men om den understøtter ADI, ved jeg ikke.

>og hvor kan jeg købe alt det her meget billigt? :) eller bare billigere end
>her i danmark.

Det billigste, jeg har set, er:

http://www.technikdirekt.de/english/

--

Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 17-12-00 21:40

On Sun, 17 Dec 2000 20:17:36, torsten.balle.koefoed@somewhere.dk wrote:

>Minolta'en er noget skarpere en Sigma'en - specielt i området 200-300mm
>- (du kan evt. sammenligne deres skarphed på www.photodo.com), men
>koster også lidt mere og har ikke Sigma'ens makro-funktion.

Jeg glemte at nævne, at udgaven uden ADI-understøttelse koster hos
TECHNIKdirekt det samme som Sigma'en.

>Det billigste, jeg har set, er:
>
>http://www.technikdirekt.de/english/

Kig også hos: