Vinterhi
Fra : Rune Hansen

Dato : 02-10-01 16:57

Er der nogen der kan svare mig på hvad der er bedst når man skal stille
motorcykel væk for vinteren. Jeg har bl.a. hørt at man kan hælde olie i
cylindrene, men er det ikke ligeså godt at starte den engang imellem?

Og hvad med olie i tanken, det er da godt nok nemmere at lade den være fyldt
med benzin så ruster den da heller ikke?

Hvis der er nogen som har ellers har gode råd i forbindelse med hvad man kan
gøre for at MC'en kommer godt igennem vinter månederne.

Jeg har tænkt mig at stille den i en varm kælder, det kan der vel ikke ske
noget ved?

Mvh. Rune
Suzuki GS500E'97

Fra : Henrik B. Larsen

Dato : 02-10-01 18:02

"Rune Hansen" <rune@mobil.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan svare mig på hvad der er bedst når man skal stille
> motorcykel væk for vinteren. Jeg har bl.a. hørt at man kan hælde olie i
> cylindrene, men er det ikke ligeså godt at starte den engang imellem?

problemet med at starte den engang imellem er at hvis den ikke bliver
rigtigt gennemvarm vil der dannes kondensvand i motorolien.

> Og hvad med olie i tanken, det er da godt nok nemmere at lade den være
fyldt
> med benzin så ruster den da heller ikke?

Korrekt.

> [...]
> gøre for at MC'en kommer godt igennem vinter månederne.
>
> Jeg har tænkt mig at stille den i en varm kælder, det kan der vel ikke ske

om der er koldt eller varmt er egentlig ikke så vigtigt som at temparaturen
er nogenlunde konstant, og vigtigst TØRT.

Husk at motionere batteriet mindst engang om måneden, ellers kan du lige så
godt smide det ud med det samme.

Henrik
GSX750F (som kommer i vinterhi på fredag)

Fra : Jes Vestervang

Dato : 03-10-01 18:46

Henrik B. Larsen wrote:

> problemet med at starte den engang imellem er at hvis den ikke bliver
> rigtigt gennemvarm vil der dannes kondensvand i motorolien.

Derudover har motoren nok heller ikke godt af at blive startet, når al
olien der sidder rundt i motoren er løbet til bunds. Men ok, der kommer jo
olie til rimeligt hurtigt, men alligevel :-/
--
mvh Jes Vestervang

Fra : Petrich

Dato : 05-10-01 22:12

Gå på dmc's hjemmeside - der kan du finde en udmærket beskrivelse af
vinteropbevaring
Hilsen
Flemming XV535S

Fra : Armand

Dato : 02-10-01 20:39

Rune Hansen <rune@mobil.dk> skrev i en
> Er der nogen der kan svare mig på hvad der er bedst når man skal
> stille motorcykel væk for vinteren.

På FAQ'en på DMC's site er der en udførlig omtale af
vinteropstaldnings-forberedelserne!

Link: www.dmc-org.dk
FAQ'en er blandt "knapperne" i venstre side!

--
Armand.

Fra : The Bear

Dato : 03-10-01 03:09

On 2-Oct-2001, "Rune Hansen" <rune@mobil.dk> wrote:

> Og hvad med olie i tanken, det er da godt nok nemmere at lade den
> være fyldt med benzin så ruster den da heller ikke?

Jeg plejer at fylde tanken med benzin tilsat lidt to-taktsolie. Om
foråret vil den nok ryge lidt og evt. lettere sode tændrør på denne
første tank benzin. For at slippe for det, og benzin taber oktan
med tiden, plejer jeg at tappe alt benzinen af når cyklen skal ud
af vinter-hi, og så hælder jeg det på madkassen. Da tanken på denne
rummer omkring 60 liter (og cyklen godt 10), bliver det godt
fortyndet og giver ingen problemer.

B-)

--
Ting til salg: http://www.go.to/salg
Stop den urimelige afgift på IT-udstyr! http://www.stopcopydan.dk

Fra : Tonny Eskesen

Dato : 03-10-01 09:52

Her er også et link til lidt vinter og forårsklargøring:
http://www.albertsmc.dk/ under Service.

hamselv herfra
hamselv@privat.dk.dk slet et styk .dk
www.slowriders.dk