Vask af skråvindue
Fra : Kat

Dato : 02-10-01 15:51

Halløjsa.
Nå, jeg har fået mig et Velux skråvindue over min trappe.
Hvordan hulen vasker man sådan et uden at få et hysterisk
tilfælde??
Jeg gik i gang med at forsøge at vaske det v.h.a. en planke
henover trappen, så jeg måske kunne nå. Det duer ikke, da der
ikke er plads nok og vinduet stadig er for langt oppe under
skyerne. Så forsøgte jeg mig med en _forlænger_ pind til min
svamp og min skraber. Det gik da nogenlunde, men jeg kan ikke
komme til at tørre kanter af, da mine arme ikke er lange nok! Så
resultatet er, at vinduet stadig er halvbeskidt og nu også fuld
af striber! ØV!
Hjælp mig lige lidt her....
--
/kat
---

Fra : S B

Dato : 02-10-01 18:34

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> wrote in

> Halløjsa.
> Nå, jeg har fået mig et Velux skråvindue over min trappe.
> Hvordan hulen vasker man sådan et uden at få et hysterisk
> tilfælde??

KLIP

Og du kan ikke komme til udefra?
Ellers må du bruge en trappestige

Søren

Fra : Kat

Dato : 02-10-01 19:53

S B skrev:
> Og du kan ikke komme til udefra?
> Ellers må du bruge en trappestige
>
> Søren

Hej Søren.
Nu plejer et skråvindue at være en del af et tag så det er
ski lidt svært med en stige.
Og vinduet er _under_ en trappe, så stigen duer heller ikke her,
desværre!
--
/kat
---

Fra : Jens S Lønborg.

Dato : 02-10-01 21:09

"Kat" <katras@REMOVETHISofir.dk> skrev i en meddelelse news:%5ou7.464$%> Nu
plejer et skråvindue at være en del af et tag så det er
> ski lidt svært med en stige.
> Og vinduet er _under_ en trappe, så stigen duer heller ikke her,
> desværre!

Hvordan kan vinduet være under en trappe? Er vinduet ikke en del af taget?

Jeg tror jeg forstår hvad du mener!! Kan du ikke bare sætte stigen på
trappen? Evt. med en benforlænger på stigens ene ben!
Jens

Fra : Kat

Dato : 02-10-01 21:12

Jens skrev:
> Hvordan kan vinduet være under en trappe? Er vinduet ikke en
del af taget?

Trappen fører til 1. sal og vinduet er placeret
over.....*GGG*.... under *tsk*

> Jeg tror jeg forstår hvad du mener!! Kan du ikke bare sætte
stigen på
> trappen? Evt. med en benforlænger på stigens ene ben!
> Jens

Det kunne jeg måske nok - det virker bare lidt for farligt. En
fagmand til de 2 vinduer er måske at fortrække...
Takker for idéen!
--
/kat
---

Fra : Jens S Lønborg.

Dato : 02-10-01 21:37

> Det kunne jeg måske nok - det virker bare lidt for farligt. En
> fagmand til de 2 vinduer er måske at fortrække...
> Takker for idéen!
> --
Det er såmænd ganske enkelt!! Du kan bare sætte et kraftigt bræt på stigens
ene ben med et par skruetvinger, så stigen kan stå på trappen. Hvis du skal
pudse vinduet mere end een gang, er det nok at foretrække hvis du borer hul
i stigens ben og i brædtet, og så samler det igen med tre bolte+møtrikker.
Så er det nemt lige at sætte på når du skal pudse!!
Jens

Fra : S B

Dato : 03-10-01 18:17

"Jens S Lønborg." <loenborg@has.dk> wrote in

> [...]
> hvis du borer hul i stigens ben og i brædtet, og så samler det igen med
> tre bolte+møtrikker. Så er det nemt lige at sætte på når du skal

Hvis de er en del af taget, kan der vel sættes en stige op udefra til det.
Det gør jeg da ved mine.
Og velux vinduer kan da drejes så meget rundt, at man sagtens kan pudse den
modsatte side hvorfra man nu befinder sig

En trappe stige er vel beregnet til trapper

Søren