DVD'er med fed lyd
Fra : Jakob Raunsø

Dato : 02-10-01 15:30

Hejsa

Er ikke helt sikker på at denne post hører hjemme her, men jeg prøver.

Jeg ville bare høre, om I kunne anbefale mig nogle DVD'er, helst med DTS
(har ikke 6.1) som virkelig sparker r...
Jeg har været med til at bygge en lille biograf i en filmklub, og vi elsker
at høre de to 18" sub'er drøne derudaf som fx. i T2 UE. Er der andre film i
samme kaliber?

Venligst,
Jakob Raunsø

Fra : Peter Larsen

Dato : 02-10-01 15:51

Hejsa

Saving Private Ryan. Behøver jeg sige det igen?

Med venlig hilsen

Peter

"Klink, klonk kling pfftttt, BROOOMMMM, slam" ;0)

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 02-10-01 17:12

Hej "Jakob Raunsø" <jrjensenNOSPAM@mdb.ku.dk>

>Jeg ville bare høre, om I kunne anbefale mig nogle DVD'er, helst med DTS
>(har ikke 6.1) som virkelig sparker r...

Armageddon. The Rock.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Zeki

Dato : 02-10-01 17:30

-Das Boot
-Tomorrow never dies
-Twister
-The Replacement killers
-SW episode 1
-U 571
-The Doors
-Strange Days
-Braveheart
-Godzilla
-Jumanji
-Boondock Saints (Dolby Pro Logic)

Zeki

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 02-10-01 19:19

Zeki wrote:

> -SW episode 1

Hvordan kan du vide at den har fed lyd? Den bliver da ganske vidst
THX-certificeret, men ikke noget med DTS

Fra : Casper Henriksen

Dato : 02-10-01 19:55

"Lars Hoffmann" <larshoffmann@teleline.es> skrev :
> Hvordan kan du vide at den har fed lyd? Den bliver da ganske vidst
> THX-certificeret, men ikke noget med DTS

Nej, men den har DD EX, og er af de fleste anmeldere blevet udråbt til at have det bedste lydspor nogensinde. Jeg glæder mig
afsindigt til d. 16/10...
Mvh
Casper

Fra : Zeki

Dato : 03-10-01 15:12

Trykkede fejlagtigt på 'reply' i stedet for 'reply group'.

Zeki

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 02-10-01 20:26

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> skrev i en meddelelse
> -Boondock Saints (Dolby Pro Logic)

??? Når emnet er "DVD'er med fed lyd", hvordan kan du så anbefale en film
der kun har Pro Logic lydspor? Der er da en udemærket film, og den kunne
sikkert have haft et OK lyd spor i DD5.1, men når den nu ikke har det?

Joakim

Fra : Casper Henriksen

Dato : 02-10-01 21:07

"Joakim Lauridsen" <agjo@li.is> skrev :
> ??? Når emnet er "DVD'er med fed lyd", hvordan kan du så anbefale en film
> der kun har Pro Logic lydspor? Der er da en udemærket film, og den kunne
> sikkert have haft et OK lyd spor i DD5.1, men når den nu ikke har det?

Nu har jeg ikke set Boondock Saintes endnu, men Pro Logic kan lyde rigtig fedt. Selvfølgelig er surround-effekterne ikke ligeså
tydelige, men selve kvaliteten af lyden kan jo altså godt være aldeldeles, selv i stereo (Et fy ord i denne gruppe ).
Det skal siges, at jeg selv er en glad Dolby Digital og DTS bruger, jeg mener bare, at man ikke skal undervurdere kvaliteten af et
PL lydspor. Se blot Titan AE reg 2, det engelske. Det lyder rigtig fedt!
Mvh
Casper

Fra : B.Ikkala

Dato : 02-10-01 22:08

"Casper Henriksen" <nyhedsgrupper@gamepage.dk> wrote:

> Se blot Titan AE reg 2, det engelske. Det lyder rigtig fedt!

Hmmm ... så burde du nok høre det originale DTS track.

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 03-10-01 02:43

"B.Ikkala" <bkkl@fabel.dk> skrev:

> Hmmm ... så burde du nok høre det originale DTS track.

Desværre overstyrer DTS lydsporet med generende støj til følge. Problemet
er konstateret på 2 forskellige DTS systemer. Problemet er dog ikke større
end at dts sporet stadig er at foretrække.

FED lyd findes også på filmen 'Cube'.
Filmen skal ses i stereo-mode... IMO er lyden uhyggelig god og
realistisk - og så kun med 2 kanaler !
Fed lyd/god musik findes også på Blues Brothers 2000 dts.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Peter Larsen

Dato : 03-10-01 05:06

Hejsa

"Almost Famous" er heller ikke helt dårlig. Et godt eksempel på et godt
realistisk lydspor.

Og jo, så er det minsandten DTS.

Hilsen

Peter

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 03-10-01 19:18

> [...]
> er konstateret på 2 forskellige DTS systemer. Problemet er dog ikke større
> end at dts sporet stadig er at foretrække.

Hvor overstyres dts sporet? Jeg kan kun sige at Titan AE er et af de bedst
mixede lydspor jeg har hørt indtil nu.

Hvorimod X-Men et enkelt sted overstyres, således at der høres et lille
knald i den ene baghøjtaler. (i en af cerebro scenerne)

Mvh. Rene Eske Jensen, rene@eskejensen.dk
http://www.eskejensen.dk/rene

D. 11/11-00 kl. 1:42: Nybagt far til en pige, 3460g 52cm.
Nye billeder d. 16/5-01:
http://www.eskejensen.dk/rene/marielouise

Fra : Rasmus A. Nielsen

Dato : 03-10-01 22:08

"Rene Eske Jensen" <renenews@eskejensen.dk> skrev:

> Hvor overstyres dts sporet?

Der hvor omkring hvor det store runde rumskib tager afsted fra Jorden.
Lyden høres kun i centerhøjtaleren som en eller anden underlig mislyd. Det
kan da godt være at det ikke er et overstyret lydspor, men køn lyder det
ikke.
Testen på en Yamaha DSP-A1 og en Sony TA-E9000ES v2.01c.
Pioneer DV-717 / Sony DVP-s7700.

> Jeg kan kun sige at Titan AE er et af de bedst
> mixede lydspor jeg har hørt indtil nu.

Lyden er rigtig god, og igen med lidt ektra pondus i subkanalen... lidt
for meget til mig IMO.
Soundtraket finder jeg ej heller ret godt.

> Hvorimod X-Men et enkelt sted overstyres, således at
> der høres et lille knald i den ene baghøjtaler. (i en af
> cerebro scenerne)

Det husker jeg ikke, men det er også lang tid siden jeg så filmen sidst.

Der kan vel sagtens også være en fejl på min Titan A.E.

--
Venlig hilsen: Rasmus.
=======================

Fra : Zeki

Dato : 03-10-01 14:15

> ??? Når emnet er "DVD'er med fed lyd", hvordan kan du så anbefale en film
> der kun har Pro Logic lydspor?

Og hvordan kan det være at jeg for eksempel synes at DPL lydsporet på
laserdisc-udgaven af 'First Blood' er bedre end DD lydsporet på dvd'en?

Boondock Saints har et FEDT lydspor. Det er jo ikke kun effekterne og
dynamikken der udgør et 'fedt' lydspor, men også musikken. Jeg ville til en
hver tid foretrække at 'lytte' til Boondock Saints, fremfor for eksempel
'Saving Private Ryan', der stort set ikke er andet en bulder og brag.

Zeki

Fra : Rene Eske Jensen

Dato : 03-10-01 19:19

"Zeki" <sinners.inn@image.dk> wrote in message

> Og hvordan kan det være at jeg for eksempel synes at DPL lydsporet på
> laserdisc-udgaven af 'First Blood' er bedre end DD lydsporet på dvd'en?

Måske fordi DD lydsporet ikke er et "rigtigt" DD lydspor?