S3 indstilling
Fra : Snip

Dato : 02-10-01 14:29

På min gamle computer har jeg et S3 virge grafikkort. Hvordan retter jeg på
"bugtningen" når det er en gammel 14'' skærm, hvor der på fronten kun kan
ændres på billedets placering?

Egentlig er det noget med "pincushion" jeg vil indstille, idet billedet buer
udad.

Jeg har været inde i skærm=>Indstillinger=>avanceret men her er der ingen
muligheder.

I øvrigt win 98.
--
snip@post8.tele.dk

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 02-10-01 15:53

"Snip" <snip@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> ændres på billedets placering?
>
> Jeg har været inde i skærm=>Indstillinger=>avanceret men her er der

Den slags indstillinger skal gøres via kontrolknapperne/hjulene på
skærmen. Kan ikke lade sig gøre via driverne.

mvh
Peter

Fra : Snip

Dato : 02-10-01 18:39

Og hvis ikke disse findes?

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Villy Jensen

Dato : 02-10-01 18:41

=frisbee!!! (Så er det jo at købe en ny skærm med flere knapper på)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy

Fra : Snip

Dato : 02-10-01 18:46

Selvfølgelig. Men problemet opstod først efter for nylig at have formateret
drevet. Herefter var det meget svært at få win98 til at acceptere
grafikkortet. Jeg hentede en driver på nettet (ikke sikker på at det var den
rigtige?). Inden da var billedet ok.

--
snip@post8.tele.dk

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 02-10-01 20:38

> [...]
> drevet. Herefter var det meget svært at få win98 til at acceptere
> grafikkortet. Jeg hentede en driver på nettet (ikke sikker på at det

Prøv at skifte skærmkortets refresh-rate (opdateringshastighed / Hz) -
det er muligvis fordi kortet nu kører med en opdateringshastighed skærmen
ikke er glad for.

mvh
Peter

Fra : Snip

Dato : 03-10-01 07:59

Hvordan gør jeg det?

Fra : Falckredderen Ragga ~

Dato : 03-10-01 08:31

"Snip" <snip@post8.tele.dk> skrev

> Hvordan gør jeg det?

Sådan gør jeg i hvert fald i Win2K, men så vidt jeg husker, er det
nogenlunde det samme i Win98/Me :

Tryk højre museknap på skrivebordet, vælg egenskaber.
Under fanen "Instillinger" trykker du på knappen "avanceret".
Her vælger du fanen "Skærm" og ændrer på feltet "opdateringshyppighed" -
sæt den evt. til 60 Hz eller "optimal" og se hvordan skærmen opfører sig.

mvh
Peter