125 ccm
Fra : M'kay

Dato : 02-10-01 12:05

Jeg læste igår at man kan sætte 125 ccm cylinder direkte over på aprilia rs
50 kan det nu passe ???

Fra : KLL

Dato : 02-10-01 21:22

Det lyder ikke sandsynligt!!

Fra : Michael

Dato : 03-10-01 09:05

Og... så er der lige problemet med, at motorens tandhjul sidder i højre side
på 125'eren hvor imod det sidder til venstre på 50'eren hvilket medfører
ombygning med ny bagsvinger m.v. - udstødningen er også monteret i den
modsatte side hvilket medfører at du skal lave ændringer på kåben m.v.

Alt i alt et uoverkommeligt projekt... og tænk så på hvad der sker hvis du
bliver stoppet: 125 motor = MC = evnt. manglende MCkørekort SAMT betaling af
registerringsafgift!!!

Jeg tror at rygtet om at 125 cylinderen passer på en 50'er, stammer fra
scooter45 siden som i årevis har haft denne fejlagtigt oplysning stående
under RS50'eren.

Mvh Michael
/RS50 - 130+ Km/t med tun

KLL <admin@kll.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:vphu7.613$uQ.79930@news010.worldonline.dk...

Fra : [UC]Rapperand

Dato : 02-10-01 15:06

"M'kay" <herbie@post6.tele.dk> wrote in message
> Jeg læste igår at man kan sætte 125 ccm cylinder direkte over på aprilia
rs
> 50 kan det nu passe ???

Nej da.
Og hele 125 motoren passer heller ikke...

Rasmus

Fra : LaLLe

Dato : 02-10-01 15:20

[UC]Rapperand <dont@spam.me> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb9c9b0$0$241$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> "M'kay" <herbie@post6.tele.dk> wrote in message
> rs
> >
> Nej da.
> Og hele 125 motoren passer heller ikke...
Det er nu ellers hvad aprilia forhandleren siger her i viborg. Begynder at
tro mindre og mindre på dem :(

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker
Stalker@Polini Sport

Fra : Kim Larsen

Dato : 02-10-01 20:48

Jeg har også ladet mig fortælle at man godt kunne sætte en 125 ccm udgave på
den, men det er ikke bare lige til, det har min forhandler fortalt. Så er
der nogen der har noget risikovillig kapital, så skulle de lade det komme an
på en prøve.

Kim Larsen

Fra : LaLLe

Dato : 02-10-01 15:08

M'kay <herbie@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb99e61$0$262$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg læste igår at man kan sætte 125 ccm cylinder direkte over på aprilia
rs
> 50 kan det nu passe ???
Jeps det er det samme stel.
Men hvis du bare regner med at skifte din cylinder, tror jeg ikke at den vil
køre så godt. Der skal også skiftes CDI, krumtap, og nok også gearing.
Udstødningen kan også tænkes at skulle skiftes. Men køb en komplet moter fra
en 125 og den skulle passe lige over på

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker
Stalker@Polini Sport

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-10-01 15:24

> Jeps det er det samme stel.

NEJ! det er det ikke!

> [...]
> køre så godt. Der skal også skiftes CDI, krumtap, og nok også gearing.
> Udstødningen kan også tænkes at skulle skiftes. Men køb en komplet

Nej, det er et andet stel!

Mvh Tommy Fer

Fra : Gundersen

Dato : 02-10-01 20:10

Hej Lalle!

Nu er du kommet på *MEGET* dybt vand!

En RS50, har et Barnevogns stel ved siden af et RS125 stel!
ALT er anderledes på den! Der er ikke noget der er det samme!
RS50'eren er jo ikke meget støre/bredere end en Yamaha FS1 4g!
RS125'eren er en del støre, Den har en stor Aluminiums ramme/banan bagsvinger og

lign!
Den er noget helt andet! Motorene er overhovedet ikke ens på nogen måde!
Rs 125 motore er (Rotax 122 eller 123)

Jeg vil påstå at det kun er Benzinen/olien og klistermærkerne der passer over på

en RS50!

Mvh Emil
(Tidligere indehaver af en RS125, og har en kamarat med en RS50)

--
www.ScooterZone.dk

Fra : LaLLe

Dato : 02-10-01 22:28

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> wrote in message
> [...]
bagsvinger og

> lign!
> Den er noget helt andet! Motorene er overhovedet ikke ens på nogen måde!
ok refere også kun, som jeg tidligere har skrevet, hvad jeg har fået af vide
af en forhandler
> Jeg vil påstå at det kun er Benzinen/olien og klistermærkerne der passer
over på
> en RS50!
sikkert aner det ikke kører ikke på den slags maskiner.

men rart at se at der stadig kan opstå en ordenlig debat har.

LaLLe
www.ghetto-net.dk/stalker

Fra : RpR

Dato : 02-10-01 22:06

> [...]
> en RS50!
>
> Mvh Emil
> (Tidligere indehaver af en RS125, og har en kamarat med en RS50)

Lyder til at være den gamle model af RS 50'eren din ven har?
2001'eren er næsten lige så stor som min GPR, og min GPR er bredere end RS
125'eren =)
Så lille er RS 50'eren da ikke, vil tro den er præcis samme størrelse i 2001
modellen.

Men stellet er stadigvæk noget juks. Det gir sig bare man presser det lidt,
alt alt for blødt.
Det mest komiske er at de skriver det er Delta Box stel, men det er faktisk
ikke andet end alu pladestel, ret ringe.
GPR'en har da Delta Box, godtnok i stål, det vejer, men det er STIVT. =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com