Højde i en combobox
Fra : Torben Friis

Dato : 02-10-01 09:41

Hej

Jeg har lavet et program der bruger comboboxe. Højden skal være 19 pixels,
men jeg kan ikke ændre højden.
Den er altid 21:(

Hvis jeg ændre 'style' til 'csOwnerDrawFixed' , så kan jeg ændre højden ved
at ændre 'itemheight', men så kan man ikek skrive i den tilknyttede editbox.

Er der en måde hvor man kan ændre højden og samtidig skrive i det
tilknyttede editfelt?

/Torben

Fra : Ingolf

Dato : 02-10-01 23:01

"Torben Friis" <tf@proinfo.dk> wrote in message
> [...]
editbox.

> Er der en måde hvor man kan ændre højden og samtidig skrive i det

Har samme problem.. men

SNYD!

> Hvis jeg ændre 'style' til 'csOwnerDrawFixed' , så kan jeg ændre højden
ved
> at ændre 'itemheight', men så kan man ikek skrive i den tilknyttede
editbox.

og så klasker du bare et editfiled ovenpå comboboxen, som bliver aktivt når
du skriver i comboxen...

Fra : Kasper \(TSW\)

Dato : 03-10-01 06:56

>og så klasker du bare et editfiled ovenpå comboboxen, som bliver aktivt når
du skriver i comboxen...

Hehe det lyder da som det værste klamhuggeri . Hvad med at sætte
fontstørrelsen ned på ComboBoxen? Så kan du også få lov til at ændre på
højden, men ok, så bliver teksten også lidt vanskeligere at læse

Grunden til at du ikke kan ændre den nu, er en smart lille stump kode i
komponentet der går ind og beregner hvor høj boxen skal være, for at der er
plads til din text. Hvis du har sourcen til Comboboxen kan du jo gå ind og
slå den funktion fra, det gjorde jeg engang på et CustomEdit felt som jeg
syntes tog for meget plads i forhold til hvad den havde brug for.

--
Med Venlig Hilsen

Kasper (TSW)

www.tsw.dk - The SoftWare You Need!