Seværdigheder i San Francisco
Fra : Brian Fisker

Dato : 02-10-01 08:46

Da jeg tager til San Francisco om 2 uger, er jeg på udkig efter
seværdigheder. Er der nogen, som har erfaringer derover fra?

Det er klart, at Golden Gate og Alcatraz skal besøges, men hvad er der
ellers, der er værd at besøge?

Håber på lidt inspiration :)

\Mandal

Fra : SNN

Dato : 02-10-01 11:08

Hej Brian

Selve centrum er faktisk mægtig hyggelig at gå rundt i.

Køb en endagsbillet til cable car og sus rundt med dem.

Med hensyn til dit besøg på Golden Gate, så lej et par cykler nede ved Pier
39 og cykel derud og over broen. Ovre på den anden side er der et flot view
ud over det hele, lidt hårdt at cykle men anstrengelserne værd.

Telegraph Hill skal man også en tur op på hvorfra man kan kigge ud over det
hele.

Selve Pier 39 er også vældig hyggeligt, her møder man de berømte søløver.
Vær opmærksom på at hvis du skal til Alcatraz, så skal du nok købe billetten
et par dage i forvejen og tag for guds skyld den tur hvor du bliver udrustet
med en walkman som guide.
Det giver en fed og perfekt stemning.

Lejer I bil derovre, så er det et must at køre ned ad Highway 1 der ligger
helt ude til kysten.
Her kommer der et væld af seværdigheder og der er forbandet smukt.
Akvariet i Monterrey er noget af det flotteste, men også lidt halvpebret
prismæssigt at komme ind i.
Hearst Castle ved San Simeon skulle også være et besøg værd.

Rigtig god tur

Stig

Brian Fisker <Roye@kom.auc.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pbrcc$nmo$1@sunsite.dk...

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 02-10-01 15:06

> Hearst Castle ved San Simeon skulle også være et besøg værd.

Så absolut et must.. Også som en udflugt fra SF.

Kennet

Fra : Livlig

Dato : 02-10-01 15:17

http://www.kandu.dk/

Fra : Jan Boegh

Dato : 02-10-01 19:45

"Brian Fisker" <Roye@kom.auc.dk> wrote in message news:9pbrcc$nmo$1@sunsite.dk...
> Da jeg tager til San Francisco om 2 uger, er jeg på udkig efter
> seværdigheder. Er der nogen, som har erfaringer derover fra?

Heldige kartoffel.

Nord for SF ligger Muir Woods - ikke den flotteste nationalpark
men alligevel særdeles attraktiv og overkommelig fra SF.

Kineserkvarteret er en oplevelse.

Fishermans Wharf for at have været der (Pier 39 er
ren tivoli - men alligevel seværdig). Spis Clam Chowder
dernede, det hører til og smager pragtfuld.

Telegraph Hill -som også en anden har skrevet - men mit
forslag er at besøge stedet om aftenen.

Golden Gate Park med det naturhistoriske museum.

Når du nu alligevel skal ud at køre med Cable Cars - og
de skal du - så brug nogle minutter på Cable Car Museum.

Silicon Valley - for at se de berømte firmanavne og i øvrigt
opdage at der absolut intet er at se - men så har man jo
været der.

For gamle hippier er Ashbury Heights umulig at holde sig fra.
Se i øvrigt hvor mondænt det er blevet.

Er du i bil kan Scenic Drive være en mulighed for at komme
rundt i byen.

Er du til vin er Sonoma og Napa Valley et must - tag en
bustur med indlagte vinsmagninger, hvis ikke du har bil.

God tur

(og nej, jeg er ikke spor misundelig

mvh
Jan

Fra : Klaus Thorup

Dato : 04-10-01 13:05

Hvis du skal til Alcatraz, så kan det varmt anbefales at tage aftenturen
(ca. kl 18.00 til 20.30). Den er alle tiders og man fornemmer virkeligt den
dystre stemning når mørket falder på. Pris ca. $25, men alle pengene værd.
Bestil en uge i forvejen med kreditkort. Tlf.: (415) 705-5555 eller på
http://www.blueandgoldfleet.com/abcsc.htm Anbefalet af Politikens 'Turen
Går'.

God tur, mvh Klaus