Undskyld.
Fra : TommyGun

Dato : 01-10-01 22:18

Jeg ved ikke om det er mig?
Men det virker som om jeg har fået den gale fod først ind i denne NG, vilket
absolut ikke har været meningen, jeg er godt klar over at jeg besidder en
overvældende ironisk sans for humor, og hvis jeg med den har hoppet på nogle
tær, undskylder jeg.

Jeg vil ikke undskylde for mine holdninger, og heller ikke for hvad jeg har
sagt, men mere for måden de er sagt på.

Jeg lover at jeg nok skal (prøve) at opføre mig ordentligt i fremtiden :)

Guds fred og kærlighed,

Tommy.

--

1 Kor 1:28 "og det, som verden ser ned på, og som ringeagtes, det, som
ingenting er, udvalgte Gud for at gøre det, som er noget, til ingenting."

Fra : Live4Him

Dato : 01-10-01 22:27

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
nogle
> tær, undskylder jeg.
>
> Jeg vil ikke undskylde for mine holdninger, og heller ikke for hvad jeg
~~~~~~~~~~~~~~
Der er ikke noget at undskylde. Jeg kan godt ud af dine smilies se, at du
mener det ironisk med et glimt i øjet, og det er helt ok.

jørgen.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 02-10-01 01:08

> [...]
>

> 1 Kor 1:28 "og det, som verden ser ned på, og som ringeagtes, det, som
> ingenting er, udvalgte Gud for at gøre det, som er noget, til ingenting."

Hele Kristendommen er vel i virkeligheden således temmelig ironisk, og bare
det at du, modsat mange andre, heriblandt mig selv, er god til at give en
dybfølt undskyldning til mennesker, som du desværre tror, du har stødt,
viser vel mere at du hører hjemme i denne gruppe om Kristendom, end noget
andet.

Velkommen til, jeg vil håbe, at du bli'r!

Vi kan allesammen kamme over i religiøs nidkærhed eller overivrighed, men så
længe vi holder målet: At være hinandens hjælpende brødre og søstre, for
øje, des mere bekræftes det egentlige grundlag for denne gruppe. Også
igennem de dybtfølte undskyldninger og dèn kristne ydmyghed, vi vel trods
alt føler for hinanden?

Guds Fred.
Anders Peter Johnsen

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 02-10-01 10:46

On Mon, 1 Oct 2001 23:18:22 +0200, "TommyGun" <tommy@tommygun.dk>
wrote:

>Jeg vil ikke undskylde for mine holdninger, og heller ikke for hvad
>jeg har sagt, men mere for måden de er sagt på.

Af en ex-[indsæt retning her]'er synes jeg egentlig at du har
præsteret at være yderst sober overfor dine forhenværende
meningsfæller på en ret humoristisk måde. Jeg synes ikke du har noget
at undskylde, men det er et smukt træk at du er villig til det.

I øvrigt håber jeg på at lalleøkumenien breder sig uhæmmet her

Med venlig hilsen

Lars Erik Bryld ( larserik @ dadlnet.dk )

- bemærk overskydende tegn i mailadressen

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 02-10-01 15:48

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> wrote in message

> [...]
en
> overvældende ironisk sans for humor, og hvis jeg med den har hoppet på

Jeg accepterer din undskyldning og er parat til at kigge fremad (jeg har
allerede tilgivet dig).

Problemet med ironi er at den ikke præsenteres særlig godt i skrevet
format og dermed kan tolkes mere eller mindre "groft" af den der læser
det. Derudover handler religiøse overbevisninger i manges tilfælde om
dybe følelser, som man ikke bare skal gøre til ironi, da man så kan
sårer den person man skriver det til.

I forhold til dine holdninger som ex-SDH, så kan jeg blot ikke forstå,
hvorfor du siger du ikke er bitter, men alligevel tit benytter chancen
for kommenterer de debatter, hvor jeg forsvarer mig overfor dem der
fordømmer mig/SDH ikke-kristen. Engang imellem føles det af mig, som om
du lige vel være med til at smide mudder eller komme med negativ kritik.

Siden du har været i Jesu Kristi Kirke af Sidste Dages Hellige i fem år,
kan det jo ikke have været negativt det hele. Ellers havde du jo stoppet
langt hurtigere. Jeg kan godt forstå hvorfor folk forlader en kirke og
bliver medlem af en anden, det kan der være så mange årsager til f.eks.
følgende:

- Manglende venskaber og sociale relationer i kirken
- Manglende aktiviteter
- Sårede følelser grundet egen eller andres stolthed
- Manglende kendskab til doktriner
- Manglende accept af doktriner (man har en anden opfattelse)
- Osv.

Men jeg kan ikke forstå, hvis man vil bruge resten af sit liv på at
kritisere den kirke man engang har været en del af. Jeg har engang været
medlem af folkekirken og var dybt skuffet under min konfirmations
forberedelser. Specielt skuffede det mig at præsten var ligeglad med de
spørgsmål jeg stillede om livets oprindelse, hvem var Gud osv. Du har
måske haft en lignende skuffelse...?

Men derfor er jeg da IKKE dybt kritisk hver gang Peter B. Juul eller
anden kristen fra folkekirken, skriver et indlæg eller laver grin med de
de føler dybt for. Jeg synes man skal se fremad og fokusere på nuet.

> Jeg vil ikke undskylde for mine holdninger, og heller ikke for hvad
jeg har
> sagt, men mere for måden de er sagt på.

Det er forstået og accepteret. Jeg har intet imod du ikke ønsker at være
SDH, da det er dit frie valg, ligesom jeg har et lige så frit valg til
at være SDH..! Jeg er da glad for du stadig er kristen og har et
vidnesbyrd om Jesus og Gud og betragter dig ikke på nogle måde som en
fjende. Tværtimod synes jeg det er fint du har humor..!

Jeg vil heller ikke undskylde mine holdninger og men jeg kan da til
gengæld også sige tingene ret firkantet. Specielt for øjeblikket har der
været angreb fra personer (læs Erik og Ernst), som har været meget
fordømmende med at betegne mig som ikke-kristen og hvor jeg har svaret
firkantet og doktrinært. Det er min måde at forsvarer mine holdninger
herinde og jeg ville hellere være foruden al den bøvl.

> Jeg lover at jeg nok skal (prøve) at opføre mig ordentligt i fremtiden
:)

Tak, i lige måde.

Gud velsigne dig..!

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 02-10-01 22:45

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bb9d2a6$0$8088$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> firkantet og doktrinært. Det er min måde at forsvarer mine holdninger
> herinde og jeg ville hellere være foruden al den bøvl.

Du forsømmer ingen anledning til - hvem var det nu der skrev det, at spille
martyr og hænge Erik og mig ud i alle de strenge du orker. Det som er
kendetegnende for dig, er at så snart nogen modsiger dig i din missionsiver,
så føler du dig forfulgt og kastet mudder på, eller hvad du nu finder på at
kalde det. Det er lige før vi risikerer en politianmeldelse, så slemme vi er
med dig. Hvis SDH og dig iberegnet var kristne ville du ikke bruge så
meget krudt på at forsøge at imponere omverdenen med din viden.
Bestandigt "glemmer" du at fortæller, at Bibelen rangerer under og ikke
over SDH's mormonbog, profeter, etc.
Hvis du/I kun havde en Herre - Jesus Kristus og havde Bibelen som eneste
rettesnor, så .....

Jesu Kristi Nåde, Guds kærlighed og Helligåndens nærvær være med dig/jer.
Ernst.

NB. Til andre der læser dette, kan jo bare følge de andre strenge lidt og se
hvor hårdt Kenn har det.

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-10-01 11:12

On Tue, 2 Oct 2001 23:44:47 +0200, "Ernst Pedersen"
<tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote:

>NB. Til andre der læser dette, kan jo bare følge de andre strenge lidt
>og se hvor hårdt Kenn har det.

Det gør vi, og det er dig der er gal på den. Kenn har ikke på noget
tidspunkt missioneret, og den dårlige opførsel er ganske på jeres
side.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 03-10-01 12:04

"Lars Erik Bryld" <lars-erik@dadlnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør vi, og det er dig der er gal på den. Kenn har ikke på noget
> tidspunkt missioneret, og den dårlige opførsel er ganske på jeres
> side.

Nå, en mere der ikke er interesseret i det det drejer sig om - kristendom.
At Kenn føler sig forfulgt, gør da ikke sandheden til løgn. Nå, men pyt,
en dag kommer gruppen nok til at hedde dk.livssyn.altmuligt.
At missionere betyder, at forsøge at overbevise andre om, at ens tro
er rigtig og sand. Det gør Kenn, som du forsvarer måske ikke??

Jesu fred

Ernst

Fra : Erik

Dato : 03-10-01 12:39

> [...]
>
> Det gør vi, og det er dig der er gal på den. Kenn har ikke på noget
> tidspunkt missioneret, og den dårlige opførsel er ganske på jeres

Så væk da op mand; Kenn bestiller ikke andet. Hvis ikke Ernst og Jeg
holdt ham borte fra sin forkyndelse, havde du udelukkende citater fra
Mormonborgen i hans indslag.

Erik

En god mormon klæder sig på med sin jakkesæt, pumper sin cykel
lægger mormonborgen i bagagebæreren og cykler langt væk.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 03-10-01 23:01

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Så væk da op mand; Kenn bestiller ikke andet. Hvis ikke Ernst og Jeg
> holdt ham borte fra sin forkyndelse, havde du udelukkende citater fra
> Mormonborgen i hans indslag.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab...

Jeg ville bruge Bibelen ligeså meget i mine alm. indlæg, som når jeg
argumentere mod Ernst og dine overfortolkninger af Bibelen. Jeg kan
huske Mr. D's ord til dig den 15. januar i år og de er stadig lige
sande, så jeg citerer dem lige:

"Man kan læse af dine indlæg, at du er rimelig forvirret. Der er forskel
på falsk lære/kætteri, fejlopfattelser og divergerende meninger. Man må,
dersom man - som i dit tilfælde - har en lille prædikant i maven kunne
skelne mellem disse. Kætterier gælder de basale, frelsesnødvendige
kristne sandheder, og kættere må bekæmpes. Fejlopfattelser må man søge
at rette, og dette gør den gode lærer altid med kærlighed, nænsomhed og
en uhyre tålmodighed - kvaliteter, som ligger dig fjernt. "

Om du har lært noget efterfølgende, vil jeg lade være usagt..!

> En god mormon klæder sig på med sin jakkesæt, pumper sin cykel
> lægger mormonborgen i bagagebæreren og cykler langt væk.

Og en god kristen elsker sin næste som sig selv..!

Fra : Erik

Dato : 04-10-01 16:38

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bbb89b6$0$8080$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> Og en god kristen elsker sin næste som sig selv..!

Jeg elsker dig Kenn, men jeg elsker ikke din forførende religion

Erik

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 03-10-01 15:35

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 03-10-01 16:33

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gruppe har jeg ret til gøre opmærksom på, når nogen siger de
> er kristne, men mangler det helt fundamentale i kristendommen.

Hvad er efter din mening det mest fundamentale i kristendommen - det som
du synes andre mangler?

> Jesus Kristus betyder så meget for mig, at jeg ikke bare kan være
> vidner til, at nogen vil forfladige sandheden.

Hvad er det for en sandhed der bliver forfladiget?

--
mvh. Niels
http://steg.dk - http://www.musefaelde.dk

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 08-10-01 23:09

"Rengøringsassistenten" <niels.stegWHO@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> "Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er efter din mening det mest fundamentale i kristendommen - det som
> du synes andre mangler?

Prøv at læse Matt. 5, 17-20. Hvordan kan du få det til at harmonere med
SDH,s lære, som ligger over det Jesus siger,

> Hvad er det for en sandhed der bliver forfladiget?

Når bl.a. Mormonerne ikke anerkender Bibelen som Guds Ord, hvor intet er
over dette, som deres mormonbog, profet og andre doktriner, så gør man det
kristne fundament til noget man bare kan lægge til eller trække fra. Så
bliver det lidt forfladiget ikke? hvis enhver der der nævner Jesus i deres
påstande kalder sig kristne.

Må Jesus velsigne dig og oplyse dig med sin gode Helligånd

Venlig Hilsen
Ernst

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 09-10-01 00:08

> Prøv at læse Matt. 5, 17-20. Hvordan kan du få det til at harmonere
med
> SDH,s lære, som ligger over det Jesus siger,

Jeg kender skriftens definationer, jeg spurgte efter din!

> [...]
> kristne fundament til noget man bare kan lægge til eller trække fra.

> bliver det lidt forfladiget ikke? hvis enhver der der nævner Jesus i

Du har ikke hørt at Kenn gentagne gange siger at Mormons bog sættes LIGE
med Bibelen..

(ikke at jeg er for dette)

Men hvordan kan dette forhold forfladige Bibelen, er Gud ikke stærk nok?

Han har sågar overlevet IM/LM/folkekirken/Pinse og apostolsk kirke og JV
)

oh Bibelen er stadig den samme - ligeså Ordet som er Kristus.

Har du ikke læst at vi skal velsigne og ikke forbande?

> Må Jesus velsigne dig og oplyse dig med sin gode Helligånd

Tak..

Fra : TommyGun

Dato : 09-10-01 06:15

> Du har ikke hørt at Kenn gentagne gange siger at Mormons bog sættes LIGE
> med Bibelen..

Hvis man siger at mormons bog ikke indeholder fejl, men Bibelen gør, er det
at sætte dem lige??

Guds Fred,

Tommy.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-10-01 15:00

LIGE

> Hvis man siger at mormons bog ikke indeholder fejl, men Bibelen gør,
er det
> at sætte dem lige??

Vi siger ikke Bibelen indeholder fejl, vi siger at den ikke altid er
korrekt oversat. Et argument der både er understøttet af
dødehavsrullerne og af forskellene mellem udgaver på Bibelen. Et
eksempel er som følger:

Den Danske Bibel i gammel udgave siger følgende i Matt 5:22

22. Men jeg siger eder, at hver den, som bliver vred på sin Broder uden
Årsag, skal være skyldig for Dommen; og den, som siger til sin Broder:
Raka! skal være skyldig for Rådet; og den, som siger: Du Dåre! skal være
skyldig til Helvedes Ild.

I den nye udgave (som jeg er meget glad for) siger samme skriftsted:

v22 Men jeg siger jer: Enhver, som bliver vred på sin broder, skal
kendes skyldig af domstolen; den, der siger: Raka! til sin broder, skal
kendes skyldig af Det store Råd; den, der siger: Tåbe! skal dømmes til
Helvedes ild

Der er en væsentlig forskel på disse to skriftsteder, må man blive vred
på sin broder uden grund eller må man slet ikke blive vred..?

Fra : TommyGun

Dato : 09-10-01 15:00

Men der er jo også fejl i den Danske oversættele af Mormons bog.

Tommy

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-10-01 15:07

"TommyGun" <tommy@tommygun.dk> wrote in message

> Men der er jo også fejl i den Danske oversættele af Mormons bog.

Jep, derfor er de også ved at lave en ny oversættelse. Derudover har det
danske sprog ændret sig en del, så nogle ord ikke har den mening den
engelske har, det kender jeg flere eksempler på.

Fra : Erik

Dato : 09-10-01 19:23

> Men der er jo også fejl i den Danske oversættele af Mormons bog.

Kære T, der er ingen der kan læse en bog, skrevet på et sprog der
aldrig er talt og ingen kender.

ÅÅÅÅHH Jo, Mormonerne.

Jeg vil opforder dig og alle til med mig, at finde andre emner der er mere
til gavn for os.

Erik

Fra : TommyGun

Dato : 09-10-01 19:29

> Jeg vil opforder dig og alle til med mig, at finde andre emner der er mere
> til gavn for os.
>
> Erik

Jeg prøver, Erik :)

Tommy

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-10-01 11:03

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Prøv at læse Matt. 5, 17-20. Hvordan kan du få det til at harmonere
med
> SDH,s lære, som ligger over det Jesus siger,

Matt 5:17-20 harmonerer meget fint med SDH doktrin, ligesåvel som den
gør med andre kristnes doktriner. Lad os lige tage skriftstedet med for
at alle kan se det:

"v17 Tro ikke, at jeg er kommet for at nedbryde loven eller profeterne.
Jeg er ikke kommet for at nedbryde, men for at opfylde. v18 Sandelig
siger jeg jer: Før himmel og jord forgår, skal ikke det mindste bogstav
eller en eneste tøddel forgå af loven, før alt er sket. v19 Den, der
bryder blot ét af de mindste bud og lærer mennesker at gøre det samme,
skal kaldes den mindste i Himmeriget. Men den, der holder det og lærer
andre at gøre det, skal kaldes stor i Himmeriget. v20 For jeg siger
jer: Hvis jeres retfærdighed ikke langt overgår de skriftkloges og
farisæernes, kommer I slet ikke ind i Himmeriget."

Vi nedbryder ikke loven eller profeterne, vi mener faktisk at vi
opfylder deres ord og holder meget af profeterne (Esajas, Ezekiel osv.).
Vi mener det er vigtigt at holde budene og gøre vores bedste for at leve
et retfærdigt liv. Jesu bemærkning om de skriftkloge og farisæerne,
handler efter min mening om at vi skal have hjertet/følelserne med i
vores stræben efter at leve retfærdigt. Vi skal leve retfærdigt grundet
kærlighed og tro på vores Himmelske Fader og vi skal vise den kærlighed
ved at have næstekærlighed. Vores retfærdighed er kun et spørgsmål
mellem os og Gud, vi skal ikke blærer os med vores retfærdighed, men vi
skal være ydmyge og næstekærlige

> [...]
> kristne fundament til noget man bare kan lægge til eller trække fra.

> bliver det lidt forfladiget ikke? hvis enhver der der nævner Jesus i

Jeg har allerede argumenteret for at din "lægge til og trække fra"
teori, ikke er understøttet af den Bibel, som du sætter så højt.
Derudover må jeg igen påpege overfor dig at SDH betragter Bibelen som
Guds Ord og at vi benytter den lige så flittigt som Mormons Bog. Mormons
Bog selv siger følgende om Esajas i 3 Nephi 23:1-3:

1. OG SE, nu siger jeg jer, at I burde undersøge disse ting. Ja, jeg
giver jer en befaling, at I skal undersøge dem flittigt; thi Esajas's
ord er storladne.
2. Thi han talte visselig om alle ting, der angår mit folk, som er af
Israels hus; derfor måtte han også tale til ikke-jøderne.

3. Og alt, hvad han talte, har været eller skal blive i overensstemmelse
med de ord, han talte.

Jeg (og andre SDHere) har et vidnesbyrd om Jesus Kristus, som den lovede
Messias. Han døde på korset for menneskehedens synder og opstod igen.
Han har sonet for vores synder og Han har overvundet dødens bånd. Må jeg
en dag kunne knæle foran min Frelser, bekende mine synder og græde ved
Hans fødder. Det er min sjæls inderste og mest dybfølte ønske.

Jeg siger dette i Jesu Kristi navn, Amen

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-10-01 11:54

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bc2cac1$0$8086$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> Hans fødder. Det er min sjæls inderste og mest dybfølte ønske.
>
> Jeg siger dette i Jesu Kristi navn, Amen

SDH
De kalder sig " Jesu Kristi kirke af sidste dages hellige ." Josef Smith var
stifter af Mormonerne. Han levede i 1805-1844. Han siger at han engang fik
besøg af engle, som fortalte ham hvor der lå Guld-plader begravet. Han sagde
så at han gik derhen hvor englene havde sagt at guldpladerne lå, og der
gravede han dem op. De har en bog på niveau med bibelen, som de kalder
Mormons bog. I den bog står fx at Jesus tilbragte 40 dage sammen med
indianerne. Mormonerne har deres højborg i Utah i USA. Deres formue er ca.
30-50 mia. US dollars, og er med det en af de rigeste sekter. Det siges også
at der hvert 2 ½ minut kommer et nyt medlem af Mormonerne. Der er ca. 10
millioner medlemmer i verden i dag ! Det Mormonerne gør er at tage et år til
udlandet på mission. Der er fx en mand fra USA som tog til Danmark og
spillede sig i top i dansk Basket Ball, og kunne på den måde fortælle
budskabet til flere. Deres missions år betaler de helt selv.
De siger at Jesus , Faderen og Sønnen er 3 adskilte personer. Når folk mener
det, hedder det treteisme.
Vi har altid eksisteret ifølge mormonerne, dvs. at vi er et " præeksistens
åndeligt grundstof." . De engle som kæmpede for gud i begyndelsen, ifølge
Mormonernes lære, blev hvide, men dem som ikke kæmpede for Gud blev sorte.
Deres lære siger også at Gud er en mand som har udviklet sig til at være Gud
= " Elohim ." Han var en mand, men ved at hele tiden valgte det rigtige i
det han gjorde, udviklede han sig til at blive mere og mere guddommelig. Med
den lære har Gud altså en fysisk krop. Noget som Mormonerne også siger som
strider meget imod den kristne tro er at, Jesus blev undfanget ved fysisk
samleje mellem Gud og Maria.
Mormonerne har også påstået at Jesus var gift med Marta, Maria og Magdalene.
Hvad angår Helligånden er der delte meninger; Nogen siger at Helligånden har
et legeme og er Guds sind, mens andre tror at Helligånden er Guds kraft, og
resten betvivler Helligåndens eksistens.
Info hentet fra http://www.jimo.dk
Hvis dette er hensigten med dk.livssyn.kristendom at Mormonerne skal bruge
denne gruppe som missionsmark til denne sekteriske lære, så er det dybt
godnat.
Venlig hilsen
Ernst

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-10-01 12:50

> [...]

bruge
> denne gruppe som missionsmark til denne sekteriske lære, så er det

Til at starte med kunne du lærer spillereglerne for den gruppe du
deltager i og for usenet generelt.

Det anses som et brud på netiketten at quote som du gør, læs venligst
følgende:

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

Derudover kunne du læse om debatteknik på samme sted:

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Fra : Lars Erik Bryld

Dato : 03-10-01 20:05

On Wed, 3 Oct 2001 16:34:45 +0200, "Ernst Pedersen"

> [...]
>kæmper for sand kristendom og ikke dette sammensurium som
>SDH og nu også dig lægger op til, at det hele kan være eet skidt,

Jeg er ked af, hvis du fik det indtryk at jeg ikke troede du
interesserede dig for kristendom. Hvad jeg prøvede på at sige var, at
du mere synes at interessere dig for hvad der ikke er foreneligt med
kristendom end hvad der er rent faktisk er af fælles gods i de
forskellige anskuelser som kommer til udtryk her.

Først og fremmest er denne gruppe åben for folk hvadenten de opfylder
dine betingelser for at være kristen eller ej. Jeg har endnu ikke set
nogle tilbagevise noget af de synspunkter Kenn rent faktisk selv har
skrevet han har - kun en masse fordømmelser af synspunkter Kenn nægter
at have, men som han efter nogens mening skal have som SDH.

Du skal stadig være velkommen til at skyde de af Kenn's synspunkter
ned som du finder ikke-kristne, men kun hvis han rent faktisk selv har
fremført dem. Og det hører ingen steder hjemme at bede ham undlade at
poste til gruppen.

>For eftertiden kan du kommentere mine indlæg i gruppen og ikke sende
>dem "uden om" privat. Jeg har ikke spor imod andre læser dine beske
>kommentarer

Jeg undskylder meget - det var nu egentlig en fejltagelse (der var en
pilfinger som ramte den forkerte tast). Jeg flytter almindeligvis
aldrig diskussionen om til e-mail, med mindre jeg prøver at stoppe
den, og det gjorde jeg ikke her.

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 03-10-01 20:00

> [...]

spille
> martyr og hænge Erik og mig ud i alle de strenge du orker.

Nu kan jeg jo (i modsætning til dig) dokumentere, at det var dig som
startede med at angribe. Når jeg så forsvarer mig, er det pludselig mig
der hænger dig ud, hmmm hvem spiller egentlig martyr.

> Hvis SDH og dig iberegnet var kristne ville du ikke bruge så
> meget krudt på at forsøge at imponere omverdenen med din viden.

OK, hvis jeg ikke kendte Bibelen og argumenterede dårligt, ville du
sikkert kritisere mig for det. Når jeg præsenterer Bibelen og div.
kristne kilder som f.eks. C. S. Lewis, så kritisere du mig for at
"forsøge at imponere".

Det kunne tænkes at det istedet var dig, som ikke kan besvarer mine
spørgsmål og istedet for at "tabe ansigt" eller lære lidt, så fordømmer
du bare, det er jo ligeså nemt som at lade være med at dokumentere sine
holdninger..!

> Bestandigt "glemmer" du at fortæller, at Bibelen rangerer under og
ikke
> over SDH's mormonbog, profeter, etc.

Bestandigt beskylder du mig for at "glemme" og lyve.

Bestandigt "glemmer" du at dokumentere nogle af dine påstande..!

Hmmm, hvem er det som opfører sig pænt..?

> Hvis du/I kun havde en Herre - Jesus Kristus og havde Bibelen som
eneste
> rettesnor, så .....

Hvis du fulgte Kristi ord i Matt 7:

"v1 Døm ikke, for at I ikke selv skal dømmes. v2 For den dom, I dømmer
med, skal I selv dømmes med, og det mål, I måler med, skal I selv få
tilmålt med. v3 Hvorfor ser du splinten i din broders øje, men lægger
ikke mærke til bjælken i dit eget øje? v4 Eller hvordan kan du sige til
din broder: Lad mig tage splinten ud af dit øje! og så er der en bjælke
i dit eget øje? v5 Hykler, tag først bjælken ud af dit eget øje; så kan
du se klart nok til at tage splinten ud af din broders øje."

Fra : Erik

Dato : 03-10-01 13:10

> [...]
> en
> nogle
>
> Jeg accepterer din undskyldning og er parat til at kigge fremad (jeg har

Er din "accept" ikke lidt arogant, egoistisk og selvophøjet.

Hvad har Tommy egentligt gjort, siden han behøver din undskylde??

Gud elsker os for vores forskællighed (ikke religionsforskælle) men
vi er alle forskællige væsner som Gud ser til enkeltvis og som Gud
frelser enkeltvis. Derfor er Tommys holdninger og måden han udtrykker
sig på accepteret af Gud elles vil Gud selv forandre, hvad der skal
forandres.

Det er jo en god samvitighedspagt vi har med Gud, 1 Pet 3 v 21 og
samvitigheden er et godt og brugbart værktøj for Gud at fortælle os,
eller lærer os, hans vilje med.

Erik

Omvendelse er mere værdifuld end Tilgivelse.