Hvordan er det nu..
Fra : Per Madsen

Dato : 01-10-01 23:04

(pinligt spørgsmål)
Jeg kan ikke rigtig huske det, men er der ikke en eller anden måde, hvorpå
man kan "klappe" alle åbne vinduer sammen i alle åbne programmer,- altså
IKKE lukke dem. Jeg tænker på en tastkombination,- en genvej.

Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 22:20

In article <B7DEA6E6.192CB%dsl52828@vip.cybercity.dk>,
Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> (pinligt spørgsmål)

Det er skam ikke et pinligt spørgsmål, tværtimod - det er et meget
intelligent spørgsmål, og alene det at du ikke kender genvejen tyder på
et enormt potentiale.

> Jeg kan ikke rigtig huske det, men er der ikke en eller anden måde, hvorpå
> man kan "klappe" alle åbne vinduer sammen i alle åbne programmer,- altså
> IKKE lukke dem. Jeg tænker på en tastkombination,- en genvej.

Hold "Alt" nede mens du dobbeltklikker på titelbaren.

Meget fornuftig genvej at kende, når man sidder og kigge på pr0n på
arbejdet og bossen kommer forbi.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 01-10-01 23:31

in article newsspam3-A36828.23200401102001@test.edlich.dk, Martin Edlich at
newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 01/10/01 22:20:

> Det er skam ikke et pinligt spørgsmål, tværtimod - det er et meget
> intelligent spørgsmål, og alene det at du ikke kender genvejen tyder på
> et enormt potentiale.
LOL ha ha,- ja der er sgu meget jeg ikke ved ) (jeg griner endnu!!)

> Hold "Alt" nede mens du dobbeltklikker på titelbaren.
>
> Meget fornuftig genvej at kende, når man sidder og kigge på pr0n på
> arbejdet og bossen kommer forbi.

Joh, der er det osse godt at kende...

Takker mange gange Martin

Laters

Per

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 22:44

In article <B7DEAD1F.192D3%dsl52828@vip.cybercity.dk>,
Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> LOL ha ha,- ja der er sgu meget jeg ikke ved )

Det er ikke så længe siden jeg selv blamerede mig i dette forum, ved at
ikke kende genvejen. Jeg blev faktisk mobbet pga af det [snøft].

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-01 21:44

> Det er ikke så længe siden jeg selv blamerede mig i dette forum, ved at
> ikke kende genvejen. Jeg blev faktisk mobbet pga af det [snøft].

ja af mig pludselig kan jeg mærke en, i det sidste døgns tid ellers
ukendt følelse, strømme frem, jeg mærker hvorledes folderne i mit ansigt
slapper af, jeg smiler , jeg griner , jeg har det meget bedre med mig
selv - for en kort stund... tak martin

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-10-01 22:13

In article <1f0o9kc.1b0bsnf1ctbpvjN%spam@reippuert.dk>,
spam@reippuert.dk (Morten Reippuert Knudsen) wrote:

> [...]
> ukendt følelse, strømme frem, jeg mærker hvorledes folderne i mit ansigt
> slapper af, jeg smiler , jeg griner , jeg har det meget bedre med mig

Der er intet så godt for ens egen lykke, som andres ulykke

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-01 23:02

> Der er intet så godt for ens egen lykke, som andres ulykke

også i den grad

Fra : Per Madsen

Dato : 01-10-01 23:37

> [...]

> Hold "Alt" nede mens du dobbeltklikker på titelbaren.
>
> Meget fornuftig genvej at kende, når man sidder og kigge på pr0n på

øøhhh, jeg er muligvis, og med stor sandsynlighed, dummere end andre folks
børn (kommer fra samme ø som Polle fra Snave,- det kan være det), men her
hos mig (med MacOS9.1 DK), virker din genvej ikke.
Har du bare "trukket mig i benet" (been pullin' my leg), for der sker ikke
rigtigt noget.

Per

Fra : Jesper Møller-Fink

Dato : 01-10-01 22:43

> [...]

> hos mig (med MacOS9.1 DK), virker din genvej ikke.
> Har du bare "trukket mig i benet" (been pullin' my leg), for der sker ikke

Jamen - det er fordi det er "Alt" du skal holde nede (_mens_ du
_dobbeltklikker_ på menubaren). :)

Jesper >>> I'm on Beige ::: soon on ice

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 22:51

In article <B7DEAE93.192D4%dsl52828@vip.cybercity.dk>,
Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> øøhhh, jeg er muligvis, og med stor sandsynlighed, dummere end andre folks
> børn (kommer fra samme ø som Polle fra Snave,- det kan være det),

Det kan jeg bestemt ikke tro er årsagen.

> men her hos mig (med MacOS9.1 DK), virker din genvej ikke.

Ævlemenu/Kontrolpaneler/Udseende fanebladet "Valg" og så må du selv
gætte dig til resten.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Per Madsen

Dato : 02-10-01 00:05

in article newsspam3-9CD2F5.23503101102001@test.edlich.dk, Martin Edlich at
newsspam3@mail.edlich.dk wrote on 01/10/01 22:50:

> Det kan jeg bestemt ikke tro er årsagen.

> Ævlemenu/Kontrolpaneler/Udseende fanebladet "Valg" og så må du selv
> gætte dig til resten.

he he, ok nu kan jeg vist selv finde ud af det

Takker

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-10-01 11:25

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> in article newsspam3-9CD2F5.23503101102001@test.edlich.dk, Martin Edlich

> he he, ok nu kan jeg vist selv finde ud af det

Men hvis du som jeg foretrækker at slå dobbeltklik fra, kan du
bare klikke i den lille firkant helt til højre i titellinien i stedet.
Det har samme effekt som dobbelklikket og ruller også alle vinduer op
med Alt-tasten trykket ned.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-10-01 13:24

> [...]
> bare klikke i den lille firkant helt til højre i titellinien i stedet.
> Det har samme effekt som dobbelklikket og ruller også alle vinduer op

Hm, ikke hos mig (7.6.1) - det beskrives som et 'Zoom felt' der (hvis
muligt) forstørrer vinduet, så alt dets indhold kan læses; ved næste
klik går vinduet så tilbage til sin oprindelige størrelse etc.

Og netop sådan *virker* det osse - med eller uden 'skiftespor'! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-01 22:12

Hans H.V. Hansen <h2vh@post6.tele.dk> wrote:

> [...]
> klik går vinduet så tilbage til sin oprindelige størrelse etc.
>
> Og netop sådan *virker* det osse - med eller uden 'skiftespor'! :)

før 8.0 skulle du slå funktionen til i kontrolpanelet "rullegardin"

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-10-01 23:23

> før 8.0 skulle du slå funktionen til i kontrolpanelet "rullegardin"

Ja, ja - det har jeg skam også gjort!
Men Henriks påstand var jo - hvis jeg opfattede den korrekt? - at man
skulle kunne rulle op/ned med et (enkelt-)klik i 'zoom'-feltet!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Henrik Münster

Dato : 03-10-01 08:50

> [...]

> klik går vinduet så tilbage til sin oprindelige størrelse etc.
>
> Og netop sådan *virker* det osse - med eller uden 'skiftespor'! :)

Nå nej. Undskyld! Jeg havde glemt, at du bruger 7.6.1. På de
nyere systemer er der et "rullegardin-felt" til højre for zoom-feltet.
Det bruges til at klappe vinduer sammen ligesom dobbeltklik på
titellinien. Jeg plejer at slå dobbeltklik fra, og så bruger jeg det
lille "rullegardin-felt".
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-10-01 06:52

> Ævlemenu/Kontrolpaneler/Udseende fanebladet "Valg" og så må du selv
> gætte dig til resten.

Men så er det da ikke nødvendigt at trykke på ALT først - i hvert
tilfælde ikke her (7.6.1) [Har lige rullet dette vindue op/ned med 2 *
db.klik]

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-10-01 07:03

In article <1f0n44v.1v49b8t7mhn1uN%h2vh@post6.tele.dk>,
h2vh@post6.tele.dk (Hans H.V. Hansen) wrote:

> Men så er det da ikke nødvendigt at trykke på ALT først - i hvert
> tilfælde ikke her (7.6.1) [Har lige rullet dette vindue op/ned med 2 *
> db.klik]

Nu blev der spurgt om måden man ruller _alle_ vinduerne op eller ned ved
et enkelt dblklik.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-10-01 10:40

> Nu blev der spurgt om måden man ruller _alle_ vinduerne op eller ned ved
> et enkelt dblklik.

Got it! (now!!) :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-01 22:12

Per Madsen <dsl52828@vip.cybercity.dk> wrote:

> øøhhh, jeg er muligvis, og med stor sandsynlighed, dummere end andre folks
> børn (kommer fra samme ø som Polle fra Snave,

add, er du fynbo ?

Fra : J.C. Voss

Dato : 01-10-01 22:56

> Meget fornuftig genvej at kende, når man sidder og kigge på pr0n på
> arbejdet og bossen kommer forbi.

....og man ender med en hel masse titelbarer spredt ud over skærmen med
"spændende" titler, og bossen siger: "sikke nogle skægge titler du giver
dine dokumenter - hvad er det nu dykes betyder?"... Så hellere en gang
"grå sider" med MacLynx...(-;

--
//Jonas @ 11°, 56° | Hellere styr på lortet - |
<http://geografi.hjem.wanadoo.dk> | end lort på styret... |

Fra : Michael Holm

Dato : 02-10-01 08:47

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> [...]
> "spændende" titler, og bossen siger: "sikke nogle skægge titler du giver
> dine dokumenter - hvad er det nu dykes betyder?"... Så hellere en gang

...men bossen ser ikke noget i OS X, der ryger alle åbne vinduer i
docken når man laver tricket, nu skal jeg bare havde fundet ud af
hvordan man får alle vinduer frem igen på en gang !?

det er nok nemmere i os X blot at trykke "æble h" skjules skjules det
åbne program.

--
- Michael

http://ki-aikido.homepage.dk
kiaikidoRemove@mac.comRemove

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-10-01 09:56

Michael Holm <michael.holm@anthro.ku.dk> wrote:

> [...]
> hvordan man får alle vinduer frem igen på en gang !?
>
> det er nok nemmere i os X blot at trykke "æble h" skjules skjules det

Endnu en god grund til at jeg _skal_ have fat i "oh eh! sex" snart.

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 02-10-01 18:07

> [...]

> docken når man laver tricket, nu skal jeg bare havde fundet ud af
> hvordan man får alle vinduer frem igen på en gang !?

Og quicktime film fortsætter med at køre, på den led virker OS X mere
antipornografisk.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Michael Holm

Dato : 02-10-01 19:45

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> Og quicktime film fortsætter med at køre, på den led virker OS X mere
> antipornografisk.

Man kan jo have sådan en 5 - 6 quicktime film liggende i docken med
forskellige film , så er det ligesom at sidde foran sit hybirdnets
oversigts kanal og se kodede kanaler

--
Michael Holm
kiaikido@mac.com

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-01 21:43

> [...]

> docken når man laver tricket, nu skal jeg bare havde fundet ud af
> hvordan man får alle vinduer frem igen på en gang !?

Du skal nok sætte docken til at skjule sig automatisk eller være meget
lille, et preview på 128x128 pixel kan være meget afslørende.

> det er nok nemmere i os X blot at trykke "æble h" skjules skjules det
> åbne program.

se det var en helt anden sag...

Fra : Michael Holm

Dato : 03-10-01 08:55

> Du skal nok sætte docken til at skjule sig automatisk eller være meget
> lille, et preview på 128x128 pixel kan være meget afslørende.

det har jeg også som standard !

Det er foriøvrigt fedt at man kan lave docken større eller mindre blot
ved at holde museknappen ned, og rykke musen lidt op eller ned, imens
man holder den på skillelinien i dock'en !

> se det var en helt anden sag...
jeps

Fra : Michael Florentin Ni~

Dato : 02-10-01 09:32

In article <1f0mibj.1rl0u68ftdaf4N%macaddict2k@operamail.com.ugyldig>,
macaddict2k@operamail.com.ugyldig (J.C. Voss) wrote:

> [...]
> "spændende" titler, og bossen siger: "sikke nogle skægge titler du giver
> dine dokumenter - hvad er det nu dykes betyder?"... Så hellere en gang

Derfor er det også bedre at klikke på skrivebordet, mens skiftespor
holdes nede end alt det der rullegardinsfjolleri...

-mf

--
-mf = Michael Florentin Nielsen = erik@itu.dk

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-10-01 10:17

Michael Florentin Nielsen <erik@itu.dk> wrote:

> Derfor er det også bedre at klikke på skrivebordet, mens skiftespor
> holdes nede end alt det der rullegardinsfjolleri...

Den havde jeg da helt glemt...does the trick nicely.

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 02-10-01 10:40

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> Den havde jeg da helt glemt...

Me2! [helt ærligt: Faktisk aldrig hørt om den :)]

> does the trick nicely.

Indeed!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jørgen Angel

Dato : 02-10-01 10:55

Michael Florentin Nielsen <erik@itu.dk> wrote:

> Derfor er det også bedre at klikke på skrivebordet, mens skiftespor
> holdes nede end alt det der rullegardinsfjolleri...

Hvor er det dog herligt med de små tips! Tak!!

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-01 21:44

Michael Florentin Nielsen <erik@itu.dk> wrote:

> skiftespor

det var vist en ny betegnelse

Fra : Jesper

Dato : 03-10-01 09:26

> det var vist en ny betegnelse

Tja..den er også blevet kaldt for badekar :)
--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Karst B. Smit

Dato : 02-10-01 22:23

> [...]

> Derfor er det også bedre at klikke på skrivebordet, mens skiftespor
> holdes nede end alt det der rullegardinsfjolleri...

Hvad står skiftespor for?

--
Mvh. Karst B.
You moved your mouse. Windows needs to be restarted

Fra : J.C. Voss

Dato : 02-10-01 22:43

Karst B. Smit <kbsmitREMOVE@startrekmail.com> wrote:

> Hvad står skiftespor for?

alt-tasten. Jeg har tidligere hørt æbletasten blive omtalt som
Pretzle-tasten [saltkringle] af amerikanere og englændere. Skiftespor er
helt klart federe og mere mac-agtigt.

Force-quit kombinationer:
PC: alt+ctrl+delete
Mac: saltkringle+skiftespor+flygt

Det siger det hele ikk'?

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 02-10-01 23:03

> [...]

> alt-tasten. Jeg har tidligere hørt æbletasten blive omtalt som
> Pretzle-tasten [saltkringle] af amerikanere og englændere. Skiftespor er

jeps, vi har det sku lidt sjovere :)
--
Er du talt med ?
Gå til http://www.elements.dk/count

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 02-10-01 23:13

J.C. Voss <macaddict2k@operamail.com.ugyldig> wrote:

> Skiftespor er
> helt klart federe og mere mac-agtigt.

og nørdet. Jeg kommer til at tænke på min gymnasie tid, hvor mors pæne
dreng (absolut ikke mig) tilbraget en studie ekskursion til københavn og
omegn (ja, jeg var bonderøv..) med at fotografere fut-tog, han fik
julelys i øjnene da vi steg ind i grisen til Hillerød.... fuut,
fuuuuuut, fuuuuut-john...

Fra : Thomas Hansen

Dato : 03-10-01 11:41

> [...]

> alt-tasten. Jeg har tidligere hørt æbletasten blive omtalt som
> Pretzle-tasten [saltkringle] af amerikanere og englændere. Skiftespor er

Hæ, min kæreste kalder konsekvent æbletasten for museumstasten....

/Thomas

Fra : J.C. Voss

Dato : 03-10-01 12:52

Thomas Hansen <thomash@skydebanen.net> wrote:

> Hæ, min kæreste kalder konsekvent æbletasten for museumstasten....

Også en af mine venners foretrukner navne til den.

Fra : N/A

Dato : 02-10-01 22:24

Fra : Pete

Dato : 02-10-01 22:24

in article 1f0obee.berklc1kmlz44N%kbsmitREMOVE@startrekmail.com, Karst B.
Smit at kbsmitREMOVE@startrekmail.com wrote on 02/10/01 23:23:

> Hvad står skiftespor for?

Kig på dit tastatur og gæt!
--
/peter

"ALL YOUR INNOVATIONS ARE BELONG TO US." -- Bill Gates
( to Steve Jobs after demoing MS-Windows XP )

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 02-10-01 18:07

> Meget fornuftig genvej at kende, når man sidder og kigge på pr0n på
> arbejdet og bossen kommer forbi.

På Windows hedder det flag-m

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 02-10-01 21:53

> Hold "Alt" nede mens du dobbeltklikker på titelbaren.
>
> Meget fornuftig genvej at kende, når man sidder og kigge på pr0n på
> arbejdet og bossen kommer forbi.

Ja, man skal bare være opmærksom på at det ikke virker med alle
programmer...

--
Sebastian Bredsdorff
Mail: sb@geomac.dk

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-10-01 22:09

In article <1f0oa6o.1xa4bskaaa3uoN%usenet@geomac.dk>,
usenet@geomac.dk (Sebastian Bredsdorff) wrote:

> Ja, man skal bare være opmærksom på at det ikke virker med alle
> programmer...

Av, blev du opdaget?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 02-10-01 22:34

> Av, blev du opdaget?

Opdaget?

/Sebastian

Fra : Martin Edlich

Dato : 02-10-01 22:38

In article <1f0oc33.1d4dfz6eyfl9cN%usenet@geomac.dk>,

> Opdaget?

Mens du sad og kiggede pr0n i arbejdstiden?

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Sebastian Bredsdorff

Dato : 02-10-01 23:02

> Mens du sad og kiggede pr0n i arbejdstiden?

Kender jeg ikke noget til; )

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 03-10-01 00:09

Sebastian Bredsdorff <usenet@geomac.dk> wrote:

> Kender jeg ikke noget til; )

Er du en af dem der arbejder "over" ? i så fald vil jeg påpege at det er
kikset nå man gør det alene... eller sammen med
comp##########duuuuuuuuuuuuuut######indsætvenligstny taletid###########