Hyld
Fra : Karina Mahmoud

Dato : 01-10-01 19:25

God aften NG´ere

Kan nogen mon hjælpe med en utraditionel måde at benytte enten hyldeblomster
eller hyldebær på?
Vedlæg venligst en opskrift derpå hvis du har et forslag.

Karina

Ps. Har I set den mest fantastiske fuldmåne der hænger over storbyen ????

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-10-01 19:45

Karina Mahmoud skrev:

> Har I set den mest fantastiske fuldmåne der hænger over storbyen ?

(Det er ellers først fuldmåne i morgen¹.)

// Klaus

¹) http://www.heavens-above.com/moon.asp

Fra : Karina Mahmoud

Dato : 01-10-01 20:06

Jamen jeg har ikke tid imorgen.....
Hvad med min hyldeopskrifter, hva´ du har du ikke lige en ved hånden?
Jeg skal bruge den ret akut (til et herbarium omhandlende spiselige plantar,
bær og frugter fundet i området Bøllemosen ved Jægersborg Hegn....) skal
afleveres i løbet af denne ugeog jeg er selvfølgelig ikke noget nær
færdig.....
K.
Klaus Alexander Seistrup <nospam2001oct@magnetic-ink.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9596eeb5-46c5-4aff-8b84-2f6fbc6686d7@zigzag.magnetic-ink.dk

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 01-10-01 20:24

Karina Mahmoud skrev:

> Hvad med min hyldeopskrifter, hva´ du har du ikke lige en ved
> hånden?

Desværre, jeg bruger kun hyldeblomster til blost og eventuelt dyppet
i beignetdej og friteret, men det er jo en kende for sent til den
slags nu.

Postede Emil ikke nogle gode tips vedr. hyldebær fornylig?

// Klaus

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 02-10-01 06:33

"Klaus Alexander Seistrup" <nospam2001oct@magnetic-ink.dk> skrev i
meddelandet...

> (Det er ellers først fuldmåne i morgen¹.)

Helt nøjagtigt fra kl. 20:44 var der kun 3 timer og 16 min. til det er i
morgen.

Set fra Peblingesøen og Tycho Brahe´s Planetarium, -så kan jeg også
tilslutte mig at månen var hel fuld igår aftes.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

"Skraldemanden står udenfor døren". Sig, vi ikke skal have noget i dag.
-Groucho Marx

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 02-10-01 09:18

Peter W. Bosse skrev:

> Helt nøjagtigt fra kl. 20:44 var der kun 3 timer og 16 min. til det
> er i morgen.

Okay, jeg skulle måske have skrevet "det er ellers først fuldmåne i
morgen kl 15:49".

// Klaus

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 02-10-01 05:00

"Karina Mahmoud" <kalia@worldonline.dk> skrev i...
> Kan nogen mon hjælpe med en utraditionel måde at benytte enten
> hyldeblomster eller hyldebær på?
> Vedlæg venligst en opskrift derpå hvis du har et forslag.

Evt. - se venligst tråden "Hyldebærsaft" d. 14 - 16/9 d.å.

http://groups.google.com/groups?num=25&hl=en&group=dk.kultur.mad%2Bdrikk
e&start=75&group=dk.kultur.mad%2Bdrikke

Bemærk! Hele linket skal med.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Moderne jazz: det er når en vogn med pattegrise og en
vogn med mælkejunger støder sammen - og Sam Finkelstein!
-Dirch Passer

Fra : Karina Mahmoud

Dato : 03-10-01 17:55

Hej Peter,

tak for vinket, jeg "gad" ikke læse tråden da jeg tænkte "nej ikke en ganske
almindelig hyldebærsaft igen", men den indeholdt jo også ganske andre
spændende ting.....

Hilsen Karina
Peter W. Bosse <peterw.bosse@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:pZau7.476$uQ.65927@news010.worldonline.dk...

Fra : Erna Andersen

Dato : 01-10-01 21:04

Hej
-
> Ps. Har I set den mest fantastiske fuldmåne der hænger over
storbyen ????

Ja, den er flot. Men det er d... første gang nogen har kaldt
Silkeborg for en storby

Hilsen Erna