problem ved opstart af excel
Fra : ohj

Dato : 01-10-01 16:18

hej ng!!
Jeg har fået en irriterende fejl i mit regneark-program, som jeg håber
i kan hjælpe mig af med.
Hver gang jeg starter excel op kommer en "MS Visual Basic"
fejlmeddelelse, hvor der står: "runtime error "9", supscript out of
range". Der er så forskellige muligheder bl.a. continue og debug, men
disse er nedtonet. Når man klikker på "end# forsvinder boksen og
programmet starter op.
Jeg har prøvet at geninstallere, men det forsvinder fejlen ikke af.
Jeg bruger Windows Me og Office 2000

Fra : pre

Dato : 01-10-01 18:27

Hvis du har installeret makroer, klik ALT+F11 for at se editoren. Normalt
skulle den pågældende makro være vist, med markering af fejl-stedet.
Så er der mulighed for rettelse.
Ellers, lav en genvej på skrivebordet. Højreklik og vælg egenskaber.
Kommandolinien skal indeholde den fulde sti til Excel.Exe, derefter et
mellemrum, en skråstreg og et s.

Start Excel fra genvejen. Kommer fejlen ikke nu er vi tæt ved en løsning.
pre

NB. Andre kan ha´ glæde af dine erfaringer med dette.

Fra : ohj@mail.dk

Dato : 02-10-01 18:12

On Mon, 1 Oct 2001 19:27:07 +0200, "pre" <send@ingen.mail> wrote:

> [...]
>mellemrum, en skråstreg og et s.
>
>Start Excel fra genvejen. Kommer fejlen ikke nu er vi tæt ved en løsning.

Jeg har prøvet at lave omtalte genvej, det virker såvidt også udmærket
idet fejlmedellelsen ikke kommer mere, der kommer derimod en boks som
hedder "brugernavn" med følgende tekst under:

Skriv dit fulde navn og initialer herunder. Disse
oplysninger skal bruges i forbindelse med
arbejdsgruppefunktionerne i office.
Navn:
Initialer:

Denne box kommer hver gang jeg starter excel ved hjælp af den nye
genvej.

Fra : pre

Dato : 03-10-01 12:52

Der ligger åbenbart en eller flere makroer i startup folderen. Enten: find
folderen som sandsynligvis hedder Xlstart. Der ligger den "Bogfil" som
åbnes ved start af Excel. Hvis der ligger andet, flyt det til en anden (ny)
folder.
Er det ikke tllfældet, start Excel, tryk ALT+F8. I dialogboksen skulle
vises alle makroer, hvis feltet Rediger er tilgængeligt, klik det for at se
teksten men undgå rettelser indtil vi ved hvad det drejer sig om.
pre

Fra : ohj

Dato : 03-10-01 19:06

On Wed, 3 Oct 2001 13:52:08 +0200, "pre" <send@ingen.mail> wrote:

> [...]
>vises alle makroer, hvis feltet Rediger er tilgængeligt, klik det for at se
>teksten men undgå rettelser indtil vi ved hvad det drejer sig om.

Jeg har været inde i mappen Xlstart, men den er helt tom. Jeg har
desuden prøvet alt + F8, men den er også helt tom.
mvh
ohj

Fra : pre

Dato : 04-10-01 18:53

Det begynder godt nok at blive irriterende men mon ikke det lykkes til
sidst. Den s-switch du kørte tvang Excel til at starte uden makroer men med
Add-Ins og Skabeloner.

Prøv nu at erstatte s med ordet automation og start igen.
Prøv også at se Funktioner/Add-Ins. Slå fra hvad du ikke præcist har brug
for. De kan altid slås til igen.

Næste skridt må så blive Find og Erstat. Den finder du i hjælpemenuen og
den tjekker alle systemfilernes indhold.

Måske skal du ha´ en ny arbejdsbog.
pre

Fra : ohj

Dato : 04-10-01 21:01

On Thu, 4 Oct 2001 19:52:43 +0200, "pre" <send@ingen.mail> wrote:

> [...]
>
>Næste skridt må så blive Find og Erstat. Den finder du i hjælpemenuen og
>den tjekker alle systemfilernes indhold.

Hej Pre
Rådet med at erstatte "s" med "automation" virker, så nu starter excel
uden at der kommer fejlmedellelser eller dialogbokse op. Tak for
hjælpen.

mvh
ohj

Fra : pre

Dato : 05-10-01 18:31

Åhnej, så let slipper du ikke.
Automations-switchen indicerer, at der er arrangeret en alternativ
startup-folder og den skal du finde. Gem en ny fil under et eller andet
abnormt navn. Lad Windows-Søg finde den og se, hvad der ellers ligger der.
Muligt nok flere almindelige, men også den famøse, enten makro eller
arbejdsbog med makro.
Når den er slettet kan du bryge Excel normalt.

Fra : ohj

Dato : 09-10-01 13:04

On Fri, 5 Oct 2001 19:30:30 +0200, "pre" <send@ingen.mail> wrote:

> [...]
>arbejdsbog med makro.
>Når den er slettet kan du bryge Excel normalt.

Hej Pre

Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået hvad du vil have mig
til.
mvh
ohj

Fra : pre

Dato : 09-10-01 18:28

Det er måske meget nemmere at lade Find-rutinen søge efter "*.xls". Som
standard skulle alle filerne starte fra Startup folderen, men tilsyneladende
er der ændret på den standard.

Dvs., at der ligger en ekstra arbejdsbog som indeholder den makro der laver
ballade. Når alle filerne er fundet, kan du skiftevis klikke på Navn, på
størrelse, på dato, på folder.
Noget må dukke frem.

Fra : hviid

Dato : 03-10-01 19:18

Hej Ole!
Jeg har ingen bud på dine regnearks-trænglser, men jeg har lige sendt
dig en (privat) mail, om tilbuddet på ny cpu + processor
Mvh din storebror

der ikke kunne finde dit indlæg under dk.marked.privat.edb