|
| Blæser på et redigeringkort Fra : Peter C Hansen |
Dato : 01-10-01 16:23 |
|
Jeg har haft et DC10plus i næsten et år uden, at det har fungeret stabilt.
Den skriver for det meste "no signal detected", når man forsøger at grabbe.
Her i dag fandt jeg så på at åbne kabinettet, og nu vil den gerne grabbe i
den laveste opløsning. Det er med andre ord: et varmeproblem.
Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at give
mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
næsten gået et år)?
Det kan man sikkert ikke, og derfor ville jeg gerne vide, hvordan monterer
man en blæser på et DC10plus og hvilken blæser?
HILSEN Peter
| |
Kim Larsen (01-10-2001)
| Kommentar Fra : Kim Larsen |
Dato : 01-10-01 17:57 |
|
Hvis der er plads i dit kabinet, så kunne du montere en ekstra
kabinetblæser, hvis du er sikker på at det er det der er problemet.
Kim larsen
"Peter C Hansen" <nomail@tnomail.dk> wrote in message
news:9pa1ok$jkc$2@sunsite.dk...
> Jeg har haft et DC10plus i næsten et år uden, at det har fungeret stabilt.
> Den skriver for det meste "no signal detected", når man forsøger at
grabbe.
> Her i dag fandt jeg så på at åbne kabinettet, og nu vil den gerne grabbe i
> den laveste opløsning. Det er med andre ord: et varmeproblem.
>
> Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at
give
> mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
> næsten gået et år)?
> Det kan man sikkert ikke, og derfor ville jeg gerne vide, hvordan monterer
> man en blæser på et DC10plus og hvilken blæser?
>
> HILSEN Peter
>
>
>
>
| |
Peter C Hansen (01-10-2001)
| Kommentar Fra : Peter C Hansen |
Dato : 01-10-01 23:03 |
|
"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3bb8cf01$0$51369$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hvis der er plads i dit kabinet, så kunne du montere en ekstra
> kabinetblæser, hvis du er sikker på at det er det der er problemet.
Jeg har testet det utallige gange for at være helt sikker. 10 ud af 10 gange
vil den ikke grabbe med lukket kabinet, og 0 ud af 10 vil den ikke grabbe
med åbent kabinet. Desværre kører den langt fra tilfredsstillende med åbent
kabinet (høje opløsninger nægter den eller mister mange billeder), så jeg er
bange for, at det ikke er nok med lidt ventilation i kabinettet.
Hilsen Peter
| |
iddqd@worldonline.dk (02-10-2001)
| Kommentar Fra : iddqd@worldonline.dk |
Dato : 02-10-01 09:44 |
|
Peter C Hansen wrote:
> Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at give
> mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
> næsten gået et år)?
Har du købt det uden for landets grænser for ellers er der altid 1 års garanti.
Selv hvis man som fobruger skriver under på et papir hvor der står et ½ år så er
der stadig 1 års garanti fordi der er tale om et ufravigelighedskrav.
Mvh
Bruno
| |
Lars Jørgensen (02-10-2001)
| Kommentar Fra : Lars Jørgensen |
Dato : 02-10-01 10:52 |
|
<iddqd@worldonline.dk> wrote in message
news:3BB97E5A.1C03B5DB@worldonline.dk...
> Peter C Hansen wrote:
>
> > Hvordan overbeviser man forhandleren af kortet om, at denne har bare at
give
> > mig et nyt, selv om forretningen kun leverer et 1/2 års garanti (der er
> > næsten gået et år)?
>
> Har du købt det uden for landets grænser for ellers er der altid 1 års
garanti.
> Selv hvis man som fobruger skriver under på et papir hvor der står et ½ år
så er
> der stadig 1 års garanti fordi der er tale om et ufravigelighedskrav.
Peter kan ikke _kræve_ at få et nyt kort. Handlen er lavet og
reklamationsretten giver kun ret til at få udbedret kortets fejl. (men der
er da flinke forhandlere)
- Lars
| |
iddqd@worldonline.dk (02-10-2001)
| Kommentar Fra : iddqd@worldonline.dk |
Dato : 02-10-01 10:59 |
|
"Lars Jørgensen" wrote:
> Peter kan ikke _kræve_ at få et nyt kort. Handlen er lavet og
> reklamationsretten giver kun ret til at få udbedret kortets fejl. (men der
> er da flinke forhandlere)
>
Nu udtalte jeg mig jo kun længden af garantien og ikke hvilke rettigheder som
følger med en garanti, men du har selvfølgelig ret i at det ikke giver ret til
et nyt kort.
Garantien giver ret til at man kan udbedret fejlen inden for rimelig tid og hvis
ikke fejlen kan udbedres at handlen så kan gå tilbage. Noget andet er så at den
typiske måde at reparere et stykke edb-udstyr er at smide det defekte ud og så
udlevere et nyt.
mvh
Bruno
PS. Hæng mig ikke op på de juridske detaljer - spørg forbrugerstyrelsen.
| |
Peter C Hansen (02-10-2001)
| Kommentar Fra : Peter C Hansen |
Dato : 02-10-01 14:46 |
|
<iddqd@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:3BB98FFD.37DF3D75@worldonline.dk...
> "Lars Jørgensen" wrote:
>
> > Peter kan ikke _kræve_ at få et nyt kort. Handlen er lavet og
> > reklamationsretten giver kun ret til at få udbedret kortets fejl. (men
der
> > er da flinke forhandlere)
> >
>
> Nu udtalte jeg mig jo kun længden af garantien og ikke hvilke rettigheder
som
> følger med en garanti, men du har selvfølgelig ret i at det ikke giver ret
til
> et nyt kort.
> Garantien giver ret til at man kan udbedret fejlen inden for rimelig tid
og hvis
> ikke fejlen kan udbedres at handlen så kan gå tilbage. Noget andet er så
at den
> typiske måde at reparere et stykke edb-udstyr er at smide det defekte ud
og så
> udlevere et nyt.
>
> mvh
Det vidste jeg ikke. Det lyder jo alle tiders. Jeg dropper mit
"blæsereksperiment" og afleverer kortet til forhandleren. Tak for
hjælpen!!!
Jeg er helt med dig i, at det kan være ligemeget om de reparerer kortet ved
at give mig et nyt eller om de finder fejlen i kortet og udbedrer den - det
giver samme resultat.
HILSEN Peter
| |
Lars Jørgensen (02-10-2001)
| Kommentar Fra : Lars Jørgensen |
Dato : 02-10-01 15:36 |
|
"Peter C Hansen" <nomail@tnomail.dk> wrote in message
news:9pcgek$ong$1@sunsite.dk...
[klip - rodet forklaring]
>
> Det vidste jeg ikke. Det lyder jo alle tiders. Jeg dropper mit
> "blæsereksperiment" og afleverer kortet til forhandleren. Tak for
> hjælpen!!!
Ta' et kik på http://www.fs.dk/pj/retogpli.htm
Den gav mig svar på et par ting jeg var i tvivl om.
- Lars
| |
Peter C Hansen (02-10-2001)
| Kommentar Fra : Peter C Hansen |
Dato : 02-10-01 19:55 |
|
"Lars Jørgensen" <lagojo@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9pcjc9$13fa$1@news.net.uni-c.dk...
> "Peter C Hansen" <nomail@tnomail.dk> wrote in message
> news:9pcgek$ong$1@sunsite.dk...
> [klip - rodet forklaring]
> >
> > Det vidste jeg ikke. Det lyder jo alle tiders. Jeg dropper mit
> > "blæsereksperiment" og afleverer kortet til forhandleren. Tak for
> > hjælpen!!!
>
> Ta' et kik på http://www.fs.dk/pj/retogpli.htm
> Den gav mig svar på et par ting jeg var i tvivl om.
Den fik også oplyst mig om en hel del ting, som jeg ikke var klar over.
HILSEN Peter
| |
|
|