Test af de nye nVidia Titanium chips
Fra : Thomas Jespersen

Dato : 01-10-01 15:25

Fra : Armitage

Dato : 01-10-01 16:10

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> wrote in message
news:y4n669za14h.fsf@bradbury.daimi.au.dk...

> http://www.tomshardware.com/graphic/01q4/011001/index.html

og

http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1539

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 01-10-01 17:01

In article <y4n669za14h.fsf@bradbury.daimi.au.dk>, thomas@daimi.au.dk says...

> http://www.tomshardware.com/graphic/01q4/011001/index.html

Opsummering: Det er et GeForce3 Ultra :))

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Lars Krag

Dato : 01-10-01 17:55

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@stofanet.dk> skrev i en meddelelse news:MPG.1622b1b01cbf87299896d6@news.stofanet.dk...
> In article <y4n669za14h.fsf@bradbury.daimi.au.dk>, thomas@daimi.au.dk says...

> Opsummering: Det er et GeForce3 Ultra :))

Ja, jeg går ud fra du mener Ti500. Men det er en lidt "luset" Ultra
udgave. Hvis ikke kortet overclocker rigtig godt er der ikke meget
mere power i det end i et almindeligt GF3 kort. Jeg mener mit
kører 240/530 hver dag uden problemer med standard køling. Jeg
havde håbet på mere, men det kan jo være at Radeon8500 viser
sig at være endnu hurtigere end ventet. Dengang GF2 Ultra kom
frem var det da noget hurtigere end et alm. GF2. Det er det vel i og
for sig stadigvæk. Det bedste er at nu behøver jeg ikke ærgre mig
over at have købt et GF3 før om et halvt år igen.

Lars

Fra : Fear

Dato : 01-10-01 18:26

Det bedste er at nu behøver jeg ikke ærgre mig
> over at have købt et GF3 før om et halvt år igen.
>
> Lars

det ved jeg nu ikke, du har sikkert givet 4000kr for dit geforce3
og nu kan man snart få ti200 til halv pris 6md efter.
haha

Fra : Lars Krag

Dato : 01-10-01 19:21

"Fear" <nej@megafoot.com> skrev i en meddelelse news:9pa8t7$2582$1@news.cybercity.dk...
> Det bedste er at nu behøver jeg ikke ærgre mig
> >
> det ved jeg nu ikke, du har sikkert givet 4000kr for dit geforce3
> og nu kan man snart få ti200 til halv pris 6md efter.

Næh, jeg har givet ca. 3500,- men har også nydt det sålænge. Hvis
du nu venter et år længere så kan du sikkert købe et brugt for 500,-

> haha

Virkeligt seriøst.... <suk>

Lars

Fra : Fear

Dato : 02-10-01 01:04

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> wrote in message
> "Fear" <nej@megafoot.com> skrev i en meddelelse

> Næh, jeg har givet ca. 3500,- men har også nydt det sålænge. Hvis
> du nu venter et år længere så kan du sikkert købe et brugt for 500,-

Jeg fatter bare ikke at folk kan bruge 3500-4000 på et grafikkort som INGEN
spil udnytter til fulde selv et 1/2 år efter det er udkommet.
Og når de kommer er det for langsomt :)
Men ok det er dine penge, jeg bliver sgu også irriteret når folk blander sig
i mit pengeforbrug, jeg er bare blevet klogere med alderen mht. grafikkort

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 02-10-01 17:39

In article <9pb08i$a9n$1@news.cybercity.dk>, nej@megafoot.com says...

> [...]
> i mit pengeforbrug, jeg er bare blevet klogere med alderen mht. grafikkort

Nogle mennesker synes jo det er sjovt at have det sidste nye og mest smarte.
Det er nærmest en livsstil. Jeg var sikkert også hoppet på vognen for længe
siden, hvis mit budget tillod det.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 02-10-01 09:35

"Lars Krag" <lars_nospam_krag@image.dk> writes:

> Ja, jeg går ud fra du mener Ti500. Men det er en lidt "luset" Ultra
> udgave. Hvis ikke kortet overclocker rigtig godt er der ikke meget

Ja. Specielt synes jeg nVidias taktik med at annoncere at kortet har
nye funktioner i forhold til et almindelig Geforce3 er besynderlig
taget i betragtning at det blot krævet DetonatorXP drivere for at
aktivere funktionerne.

Fra : Lars Krag

Dato : 02-10-01 10:07

"Thomas Jespersen" <thomas@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse news:y4n1ykmh23m.fsf@humulus.daimi.au.dk...

> [...]
> nye funktioner i forhold til et almindelig Geforce3 er besynderlig
> taget i betragtning at det blot krævet DetonatorXP drivere for at

Helt enig, jeg havde forventet en arktiektur ændring henad X-box med
noget mere pixel- og vertex shader power, men de sørger vel egentlig
bare for at være et næsehår foran ATI, det er godt nok for dem, ØV :(

Hvis Radeon 8500 virkelig kommer til at køre 275/275, dvs. ca. 20%
bedre end de previews Tom, Anand og Sharky havde, som rygterne
siger, så er der absolut en mulighed for at ATI vinder "kronen".

Lars