Bike to Bike
Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-10-01 14:12

Karin og Jeg er ved at undersøge muligheden for kommunikation mellem vores
cykler.

jeg kan se der findes flere forskellige radioer som alle opererer i det
licens frie område....
er de alle lige kraftige ? 2 af mærkerne skiller sig og det er kenwood og
icom....nogen der kender til disse ?

nogen der har prøvet peltor og deres smartcom ?

eller autocom, med enten icom eller en anden radio ?

jeg kan se at ride har givet autocom best buy.....nogen der har artiklen ?

nogen andre måske lidt billigere bike to bike intercom, evt med mulighed for
tilslutning at walkman

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125

Fra : boe

Dato : 01-10-01 14:27

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> wrote in message
> Karin og Jeg er ved at undersøge muligheden for kommunikation mellem vores
> cykler.

Du godeste - "remote wireless backseat driver" - kan du virkelig ikke vente
med at få skideballen for din hasarderede kørsel, til I holder pause
Hils endelig Karin!

Bo, VF1000F

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-10-01 14:42

"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> wrote in message news:3bb86f36$0$9446> Du
godeste - "remote wireless backseat driver" - kan du virkelig ikke vente
> med at få skideballen for din hasarderede kørsel, til I holder pause
> Hils endelig Karin!

høhø....det er bare så irreterende når man skal stoppe for at hitte vej, i
stedet for at diskutere undervejs...man kan jo altid slukke

jeg fandt lige et sæt hos brinck Sæt med 2stk. MT220 og 2 stk. MC-headsæt
(til åbne hjælme) 2588,-, det er jo ganske billigt...men mon man kan snakke
når hastighden overstiger 50 km/t og rpm står mellm 9-10,5 krpm ?

Lasse
CBR1000f & Karin & RS125

Fra : Jakob Barfod

Dato : 01-10-01 14:46

"Lasse Lundberg" <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
snakke
> når hastighden overstiger 50 km/t og rpm står mellm 9-10,5 krpm ?

Sørg i hvert fald for at teste, før du køber! Det er enormt nemt at købe
noget skrammel, der ikke kan bruges over 30 km/t. Jep, jeg _har_ prøvet :-/

--
Jakob (kunne godt tænke sig noget Intercom-noget, der også virker ved 100
km/t)

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 01-10-01 15:04

"Jakob Barfod" <jbarfod_FJERNDETTEFORSPAM@ruc.dk> wrote in message
> Sørg i hvert fald for at teste, før du køber! Det er enormt nemt at købe
> noget skrammel, der ikke kan bruges over 30 km/t. Jep, jeg _har_ prøvet
:-/

yepper kender det godt...invisterede også i en 300 kr intercom.....det
eneste den kunne var at forstærke vind støjen

autocom og peltor er jo toppen af kransekagen.....men prisen er også over
3kkr pr. cykel ! det er lige i overkanten....men igen hvis det er det der
skal til for at invisteringen er perfekt...så har jeg ikke noget i mod
det....og skal bare spare op et års tid endnu.....men så passer det også med
næste jul

Lasse
som holder fyraften nu

Fra : Egon Østergaard

Dato : 01-10-01 22:12

> [...]
snakke
> når hastighden overstiger 50 km/t og rpm står mellm 9-10,5 krpm ?

Har selv COBRA MT220 m. headset til lukkede hjelme, der kan vi snakke sammen
ved alm. motorvejshastighed dvs. 110-120 km/t.
jeg har dog ikke prøvet mellem 2 Mc, men det skulle nok kunne lade sig gøre
da der er ca. 3 km rækkevidde.
--
Hilsen
Egon Østergaard

Fra : Jakob Barfod

Dato : 02-10-01 10:00

"Egon Østergaard" <egon.oe@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Har selv COBRA MT220 m. headset til lukkede hjelme, der kan vi snakke
sammen
> ved alm. motorvejshastighed dvs. 110-120 km/t.

Skriver du ikke en produktanmeldelse til Thomas Makro på dmcn.dk?

(http://www.dmcn.dk/tmakro)

--
Jakob (kunne også godt tænke sig noget intercom!)

Fra : Frank

Dato : 01-10-01 20:16

Se her. Nogen siger det bare dur.

http://www.comitel.dk/

Frank
XJ600

Lasse Lundberg <lasse@lundberg-net.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p9q12$gd6$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : bwl

Dato : 01-10-01 22:22

For nogle år siden var jeg til træf i silkeborg mc, og der var en norfmand
der soglte disse komminikatiosanlæg med indbygget radio. Når man så talte
sammen sog den selv radioen fra og der var hul igennem til passageren .
Ville man ikke høre brokket kunne man slukke. Prisen var 98,- og de virkede
sku. satans oxo man ikke købte en stak. Havde desværre hverken kværn eller
kort på det tidspunkt.

Brian. "uden brok og uden radio"

Fra : Sachmann

Dato : 01-10-01 22:34

Hej Lasse

http://www.pmr446.de/katalog/katalog.htm

her er lidt sammenlignende stof vedr. pmr446 radioerne.

Jeg overvejer selv Alan 456.

mhv.
Bent Sachmann

Fra : Mureren

Dato : 01-10-01 22:47

Der er også lidt her http://www.sayjes.dk/diverse.html

Har ingen idé om udførelse, kvalitet etc., men et alternativ er det da *S*

Mureren
"Foot: A device for finding furniture in the dark !"

Fra : KB

Dato : 02-10-01 08:45

Vi har et sæt Kenwood, købt for et par år siden i Louis for ca 600 dm.
inklusiv headset til to hjelme. Ved hastigheder over 90 er de kun til korte
beskeder, og selv ved lave hastigheder egner de sig ikke til dybe
filosofiske samtaler. Det bliver mere noget med: "Til venstre næste gang" -
"Se en stork" - "der nået jeg godt nok ikke lige med, træk venligst ind til
siden og vent" (Ja, vi havde samme kørelærer). Rækkevidden er ca. 3 km og er
især gode ved tæt bytrafik, hvor det at finde vej, kan være lettere hvis man
har to meninger (kan dog herved også blive en del mere kompliceret!!!)

De finder også anvendelse som alm. Walkier, dvs. samtaler mens jeg står i
gården og pudser maskinen lidt, så kan jeg informeres om telefonopkald og
lignende. Kan også bruges når man følges med "madkasser".

Håber at nogle af erfaringerne kan bruges.
Kim
Bandit & Stine (Dominator)

Fra : Morten Dahl

Dato : 02-10-01 09:29

"KB" <borsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kim
> Bandit & Stine (Dominator)

øhh, er det hendes transportmidel eller adfær?

-
Mortne dahl

Fra : KB

Dato : 02-10-01 11:15

I givet fald må den dominerende faktor være, at hun har valgt en mc der ikke
egner sig til motorvejskørsel, men mere til små grusveje, hvor en Bandit
ikke føler helt hjemme.

Kim

Fra : Jakob Barfod

Dato : 02-10-01 10:02

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 04-10-01 10:46

nu kan jeg se de fleste licensfrie radioer har 8 kanaler og 38 sub
kanaler...hvad er de subkanaler for noget ?

kan alle mærker licensfrie radioer snakke sammen, bare man er på rette kanal
?

virker vox'en ved høje hastigheder eller er man nød til at bruge knappen(ved
cobra220). ?

Lasse
CBR1000f & Karin

Fra : Søren Feilberg

Dato : 04-10-01 16:49

Nåh men nu kommer jeg med en ordenlig smøre. Jeg elsker sjov dimser
man kan skrue på sin mc. såsom voltmeter, ur, olietryk/temp gps og
selvfølgelig radiokom til fruen ikke at forglemme.

Fruen og jeg syntes at vi havde en del kommunikationsproblemer når vi
var langfart. Specielt når vi tog til det store udland i ferien. Så vi
prøvede os lidt frem inden sommerferien.

1. sæt var et Alan 456 sæt. Vi købte sættet gennem Louis i Tyskland.
Efter at have monteret hørebøffer i hjelmene kørte vi tur. Vi måtte
konstatere at vi ikke kunne forstå hinanden over 50-60 km i timen.
Efter en del overvejelser sendte vi hele sættet tilbage og fik
refunderet pengene. Fin service fra Louis.

2. sæt var Kenwood sættet også fra Louis. Samme resultat! Ret
skuffende egentlig. Det skal lige siges at inden vi sendte Alan sættet
retur modtog vi Kenwood sættet. Vi kunne så sammenligne 1. sæt med
anden sæt.

Der var ingen nævneværdige forskelle i lydkvaliteten. De havde godtnok
nogle forskellige finesser. Men det var nu mest lydkvaliteten vi var
mest interesseret i.

3. sæt: Vi besluttede så om ikke vi kunne prøve Cobra sættet som de
anmeldte i TouringNyt. Vi kunne nu prøve skiftevis det ene apparat
efter hinanden og imellem også. Cobra sættet og Kenwood sættet kunne
godt tale sammen. Der var en klar forbedring i Cobra sættet. Nu kan vi
tale sammen op til 90-100 km i timen. Det er godtnok ikke de lange
samtaler vi holder men det virker.

Jeg troede egentlig ikke at vi brugte systemet særlig meget. Men på et
tidspunkt kom fruen til at rive hendes mikrofon af så den ikke
virkede. Nu havde vi en såkaldt én vejs kommunikation. Nu kunne jeg
godt mærke at der savnes noget. (Altså ud over den sædvanlig støj).

Det er især i byerne at snakker sammen. Hvis man kommer væk fra
hinanden. Hvis man vil komme med en advarsel til den anden.

38 subkanaler: Hvis man vil tale privat uden at vil kunne
høre/forståes af andre kan man benytte disse subkanaler som så
"scrambler" ens samtaler. Vi har oplevet at når man bruger dem er der
en del forsinkelse og iøvrigt kan vi ikke høre hinanden når mc'erne
motor kører. Så det er ikke en funktion vi bruger.

Vi siger ikke noget andre ikke må høre. Er der andre på samme frekvens
skifter vi bare kannal. 9 kanaler er nok.

Det er ikke særlig tit vi oplever andre på vores kanal. Men det sker
dog. Der kan også være andre støjkilder. Nogle gange når man kører
forbi kraftige strømledninger osv.

Det er ikke en optimal løsning fruen og jeg har men det passer til
vores pengepung.

Holdakæft hvor skriver! Nå men det var nu bare mening.

Vi ses/høres derude....

Søren
DMCN#59

Søren F.
Dmcn#59
XJ750 Seca

Fra : Jakob Barfod

Dato : 05-10-01 08:11

"Søren Feilberg" <sfeilberg@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Holdakæft hvor skriver! Nå men det var nu bare mening.

Hurra! Det lader til, at Cobra-anlægget er det, der bedst kan betale sig.
Har du købt det i Brinck Elektronik? Ved du, om de har et udlånssæt til en
prøvetur? Jeg tror, jeg spørger dem, gør jeg!

P.S. Hvis du lige giver de tre forskellige produkter karakter, har du lige
lavet tre anmeldelser til dmcn.dk. Sejt!

--
Jakob

Fra : Søren Feilberg

Dato : 05-10-01 14:54

Jeg købte headsættet hos Louis i D. Og Cobrasættet hos Enghave MC. Det
var ren og skær tilfældighed at det blev sådan. Det var hverken pris
eller andet det gjorde forskellen.

Søren

On Fri, 5 Oct 2001 09:11:27 +0200, "Jakob Barfod"

Søren F.
Dmcn#59
XJ750 Seca