/ Forside / Interesser / Fritid / Madlavning / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Madlavning
#NavnPoint
Nordsted1 13396
frieda 10657
smuller54 10429
vagnr 9687
pifo 9117
piaskov 8417
ans 7901
mcloud 7316
HelleBirg.. 6846
10  dova 6027
ADVARSEL: SIEMENS HVIDEVARER
Fra : KASO


Dato : 01-10-01 13:58

Efter at have brugt ca. 14.000 kr. på et Siemens komfur for 8-9 år
siden, hvor man lovede lang holdbarhed (15-20 år) og høj kvalitet har
jeg nu et komfur, hvor microovnsfaciliteten ikke fungerer. En reparation
koster 5.500 kr.!!! - og Siemens trækker på skuldrene og ønsker ikke at
yde en delvis kulancedækning. Denne holdning forstår jeg ikke, da
produktet er solgt som værende høj kvalitet, og den faktiske levetid er
ca. den halve af andre komfurer. Jeg har nu valgt at undlade reparation
- hvilket medfører en udgift på godt 700 kr. for diagnosen!!!

Konklusion: KØB ALDRIG SIEMENS/BOSCH - PRODUKTER - de står for høj pris
og lav kvalitet - og ønsker ikke at stå inde for deres produkter!!!!!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
Per H. Nielsen (01-10-2001)
Kommentar
Fra : Per H. Nielsen


Dato : 01-10-01 14:20

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> writes:

>Konklusion: KØB ALDRIG SIEMENS/BOSCH - PRODUKTER - de står for høj pris
>og lav kvalitet - og ønsker ikke at stå inde for deres produkter!!!!!

Det er nok en noget forhastet konklusion at drage på baggrund
af en enkelt uheldig oplevelse.

Hilsen
Per

--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>
My Danish Scanner Pages: http://www.dkscan.dk
To reply to this change .dkx to .dk in my address.

KASO (01-10-2001)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 01-10-01 14:45

"Per H. Nielsen" skrev d. 01-10-01 14:20 dette indlæg :
> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> writes:
>
> >Konklusion: KØB ALDRIG SIEMENS/BOSCH - PRODUKTER - de står for høj
pris
> >og lav kvalitet - og ønsker ikke at stå inde for deres produkter!!!!!
>
> Det er nok en noget forhastet konklusion at drage på baggrund
> af en enkelt uheldig oplevelse.

Tjah - jeg kender desværre flere andre, der har uheldige oplevelser med
deres (Bosch/Siemens) hvidevarer. Pt. har jeg desuden selv en elektrisk
Bosch hækkeklipper (deres topmodel) til reparation for 2. gang - den er
(forsøgt) brugt 2 gange! Og det er ikke fordi jeg er specielt "voldelig"
- min gamle AEG-saks har holdt i mange år, men knivene er slidt op.
Bosch lovede desuden at den skulle kunne klippe grene op til 34 mm - i
praksis klarer den kun ca. det samme som den gamle AEG (der er opgivet
til 16 mm - hvilket den lever op til). Så det er ikke kun en enkelt
uheldig oplevelse - desværre - men der stod selvfølgelig kun om denne
ene! Dog vil jeg også mene, at det er en forkert holdning Siemens
indtager, når de accepterer reparationer i denne størrelsesorden - det
kan vist ikke betegnes som "rimeligt". Komfuret er velholdt og aldrig
"misbrugt"!

Jeg fastholder derfor (desværre) min konklusion!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Kæld Gydum (01-10-2001)
Kommentar
Fra : Kæld Gydum


Dato : 01-10-01 15:56

Hej KASO ....

Du skriver bla.:

> Konklusion: KØB ALDRIG SIEMENS/BOSCH - PRODUKTER - de står for høj pris
> og lav kvalitet - og ønsker ikke at stå inde for deres produkter!!!!!

Jeg brokker mig normalt aldrig men synes vel nok du burde
bruge news:dk.forbruger i stedet for denne gruppe ...

Dit klagemål er ikke relevant og SIEMENS/BOSCH - PRODUKTER
er en ordentlig mundfuld ....

Ikke et emne som høre hjemme her - men prøv news:dk.forbruger

Skulle vi alle klage over vores "hardware" i køkkenet kunne vi
fylde gruppen med køleskabe - kaffemaskiner ja - you name it ...

Jeg kan godt følge dit "problem" blot ikke her i gruppen.

Med venlig hilsen
Kæld Gydum






Jens (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 02-10-01 07:12

<snip>

> jeg nu et komfur, hvor microovnsfaciliteten ikke fungerer. En reparation
> koster 5.500 kr.!!!
<snip>

Prøv at finde en alternativ reparatør. En microovn er IKKE "rocket
science" og burde kunne repareres for meget mindre. Nogle værksteder
giver gratis reparationstilbud.

/Jens



Henrik Vest (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Vest


Dato : 02-10-01 13:21


> Efter at have brugt ca. 14.000 kr. på et Siemens komfur for 8-9 år
> siden, hvor man lovede lang holdbarhed (15-20 år) og høj kvalitet
> Siemens trækker på skuldrene og ønsker ikke at yde en delvis
> kulancedækning. Denne holdning forstår jeg ikke, da produktet er
> solgt som værende høj kvalitet,

> Konklusion: lav kvalitet - og ønsker ikke at stå inde for deres
produkter!!!!!

Har Siemens givet dig skriftelig garantier på holdbarheden eller ej ??

At et firma lovpriser deres produkter værende af høj kvalitet, er vel ikke
usædvanligt ... det modsatte er vel endnu ikke set



KASO (02-10-2001)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-10-01 13:49

"Henrik Vest" skrev d. 02-10-01 13:21 dette indlæg :
>
> > Efter at have brugt ca. 14.000 kr. på et Siemens komfur for 8-9 år
> > siden, hvor man lovede lang holdbarhed (15-20 år) og høj kvalitet
> > Siemens trækker på skuldrene og ønsker ikke at yde en delvis
> > kulancedækning. Denne holdning forstår jeg ikke, da produktet er
> > solgt som værende høj kvalitet,
>
> > Konklusion: lav kvalitet - og ønsker ikke at stå inde for deres
> produkter!!!!!
>
> Har Siemens givet dig skriftelig garantier på holdbarheden eller ej ??
>
> At et firma lovpriser deres produkter værende af høj kvalitet, er vel
ikke
> usædvanligt ... det modsatte er vel endnu ikke set

Nej - men med en pris på 14.000 kr. for et komfur har man en forventning
om at kvaliteten er i top - en forventning, der yderligere blev
bekræftet af sælgers anprisning. En reparationsudgift i denne
størrelsesorden stemmer meget dårligt overens med denne forventning.
Teknikkeren frarådede reparation, og komfuret er dermed reelt værdiløst
efter halvdelen af den levetid, der blev stillet i udsigt. Jeg forventer
ikke, at der aldrig kan komme reparationer - men prisen er helt ude af
proportioner!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Henrik Vest (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Henrik Vest


Dato : 02-10-01 15:03


> en forventning, der yderligere blev bekræftet af sælgers anprisning.
> efter halvdelen af den levetid, der blev stillet i udsigt.

Så er det jo slet ikke Siemens du skal klandre, men der imod sælgeren


> Teknikkeren frarådede reparation
Der var en der foreslog alternative reparatører ... har du tænkt over det??


PS Du nævnte tidligere at der var andre der havde problemer med deres
Siemens hvidevarer uden at du konkretiserede det - derimod fortalte du
om din hæksaks ... ææh ??

PPS Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke kender kan huske navnene på
de faste "skribenter" i denne gruppe. Men du vælger at fremføre din kritik
anonymt ..??



KASO (02-10-2001)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-10-01 16:15

"Henrik Vest" skrev d. 02-10-01 15:03 dette indlæg :
>
> > en forventning, der yderligere blev bekræftet af sælgers anprisning.
> > efter halvdelen af den levetid, der blev stillet i udsigt.
>
> Så er det jo slet ikke Siemens du skal klandre, men der imod sælgeren

Principielt- ja! Produktets pris - og div. brochurer (som jeg
naturligvis ikke har mere) indikerede også en kvalitet over
gennemsnittet - hvilket Siemens ikke understøtter.

> > Teknikkeren frarådede reparation
> Der var en der foreslog alternative reparatører ... har du tænkt over
det??

Ja - jeg har endnu ikke nået det, men det skal da prøves!

> PS Du nævnte tidligere at der var andre der havde problemer med deres
> Siemens hvidevarer uden at du konkretiserede det - derimod fortalte du
> om din hæksaks ... ææh ??

Jeg kender 2 eksempler på Bosch køle/fryseskab: 1 gik i stykker og måtte
kasseres efter 4 år, begge har termometer udenpå, som viser forkert (har
været nævnt i fjernsynet som kendt problem for dette skab), begge med
hvid plast, der efter et par år gulner og ser kedeligt ud sammen med det
hvidlakerede (som bevarer farven). Jeg kender andre eksempler, men
husker dem ikke godt nok til "offentliggørelse".

Siemens = Bosch (samme produkter - blot med forskelligt navn),
Hækkesaksfabrikat = Bosch - derfor.
>
> PPS Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke kender kan huske navnene på
> de faste "skribenter" i denne gruppe. Men du vælger at fremføre din
kritik
> anonymt ..??

Jeg er blot træt af SPAM - mit navn er Karsten Sørensen!

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Jørgen Rasmussen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Jørgen Rasmussen


Dato : 02-10-01 16:19

KASO wrote:

Klip

> Siemens = Bosch (samme produkter - blot med forskelligt navn),
> Hækkesaksfabrikat = Bosch - derfor.
> >
> > PPS Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke kender kan huske navnene på
> > de faste "skribenter" i denne gruppe. Men du vælger at fremføre din
> kritik
> > anonymt ..??
>
> Jeg er blot træt af SPAM - mit navn er Karsten Sørensen!
> Klip

Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil have erstattet noget der er 8 -9 år
gammelt.
Det er længe udover normal garanti, og der er en vis sandsynlighed for at
det er defekt efter den tid.
Endda 366 dage efter købet kunne det være defekt uden du har ret til noget
som helst.

Så tag lige at styr dig, hva'.?

Og så undlad venligst at råbe.

Mvh. Jørgen


KASO (02-10-2001)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 02-10-01 16:55

"Jørgen Rasmussen" skrev d. 02-10-01 16:19 dette indlæg :
> KASO wrote:
>
> Klip
>
> > Siemens = Bosch (samme produkter - blot med forskelligt navn),
> > Hækkesaksfabrikat = Bosch - derfor.
> > >
> > > PPS Jeg skal blankt indrømme at jeg ikke kender kan huske navnene

> > > de faste "skribenter" i denne gruppe. Men du vælger at fremføre
din
> > kritik
> > > anonymt ..??
> >
> > Jeg er blot træt af SPAM - mit navn er Karsten Sørensen!
> > Klip
>
> Jeg kan ikke forstå hvorfor du vil have erstattet noget der er 8 -9 år
> gammelt.

På et produkt med en forventet levetid på det dobbelte - og en startpris
på dobbelt af "normalt" - bør man kunne forvente af importør/producent
at man vedkender sig et "moralsk ansvar" og kulancemæssigt dækker en del
af reparationen. I modsat fald er der ikke belæg for at opkræve den høje
pris fra starten af. Da man netop har opkrævet den høje pris - og ikke
lever op til ovenstående, advarer jeg blot andre mod at begå samme fejl
- at betale Bosch/Siemens' overpris, når der ikke er kvalitets- eller
servicemæssig dækning for prisen!

> Det er længe udover normal garanti, og der er en vis sandsynlighed for
at
> det er defekt efter den tid.
> Endda 366 dage efter købet kunne det være defekt uden du har ret til
noget
> som helst.

Defekt: OK - kan ske. Men en reparation til 5-6000 kr. ?!?!?

> Så tag lige at styr dig, hva'.?

Du er velkommen til at have en anden mening!


--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Gerner (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 02-10-01 22:15

On Tue, 02 Oct 2001 15:55:20 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:


>Defekt: OK - kan ske. Men en reparation til 5-6000 kr. ?!?!?
>
>> Så tag lige at styr dig, hva'.?
>
>Du er velkommen til at have en anden mening!

Hvorfor flytter du ikke debatten over i dk.forbruger ?
Det er netmisbrug at lave indlæg i en gruppe om et emne der har sin
egen gruppe. Jeg vil direkte kalde det spam.

Og til dem der har svaret og holdt en debat i gang der ikke hører til
i gruppen. Hvad fanden er meningen ?

Er i en flok nybegyndere der ikke ved noget som helst om dk usenet
opbygning ?


Kristian Stephansen (02-10-2001)
Kommentar
Fra : Kristian Stephansen


Dato : 02-10-01 23:14


[klip]
> Er i en flok nybegyndere der ikke ved noget som helst om dk usenet
> opbygning ?

.... for så må de ikke være med, eller hvad? Tal ordentligt...

/ Kristian



Kæld Gydum (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Kæld Gydum


Dato : 03-10-01 05:54

Kristian Stephansen skriver:

> ... for så må de ikke være med, eller hvad? Tal ordentligt...

Hej Kristian ....

Gerner har sin egen måde at udtale sig på - men jeg har faktisk
tidligere i tråden bed KASO om at flytte debatten til News:dk.forbruger

Det er støj og _ikke_ en debat som høre hjemme i denne gruppe.

Gerner _råbte_ blot hvad jeg stille og roligt bad om tidligere i
tråden denne forbrugerdebat høre ikke hjemme her i gruppen .

Hvad bliver det næst - Et Atlas Køleskab som ikke længer vil fryse
efter 5½ år ... spørgsmål om "hardware" i vores køkken høre hjemme
i news:dk.forbruger

Med venlig hilsen
Kæld





KASO (03-10-2001)
Kommentar
Fra : KASO


Dato : 03-10-01 09:24

"Gerner" skrev d. 02-10-01 22:15 dette indlæg :
> Hvorfor flytter du ikke debatten over i dk.forbruger ?
> Det er netmisbrug at lave indlæg i en gruppe om et emne der har sin
> egen gruppe. Jeg vil direkte kalde det spam.

Indlægget er placeret og besvaret (fra min side) via www.kandu.dk, hvor
"dk.forbruger" ikke optræder. Dette var i denne sammenhæng den mest
relevante placering.

> Og til dem der har svaret og holdt en debat i gang der ikke hører til
> i gruppen. Hvad fanden er meningen ?

Nettet er pr. definition anarkistisk - på godt og ondt, men jeg er da
glad for debatten - selv om du kan have ret i at den kunne have været
placeret anderledes (hvilket jeg ikke kunne se via Kandu).

> Er i en flok nybegyndere der ikke ved noget som helst om dk usenet
> opbygning ?

???

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Gerner (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 03-10-01 11:10

On Wed, 03 Oct 2001 08:23:56 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:

>"Gerner" skrev d. 02-10-01 22:15 dette indlæg :
>> Hvorfor flytter du ikke debatten over i dk.forbruger ?
>> Det er netmisbrug at lave indlæg i en gruppe om et emne der har sin
>> egen gruppe. Jeg vil direkte kalde det spam.
>
>Indlægget er placeret og besvaret (fra min side) via www.kandu.dk, hvor
>"dk.forbruger" ikke optræder. Dette var i denne sammenhæng den mest
>relevante placering.

Nej, så vil en relevant placering være dk.generel.
Iøvrigt kan du bede din newsserverudbyder om at hente dk.forbruger til
sin newsservice.

Jeg er også sikker på at WOL kan give dig en mailer og at de har
samtlige dk.grupper til rådighed.
Desuden findes der en anden www newsserver, som jeg ikke lige husker
url til, som har samtlige dk.grupper undtagen binære.


Gerner (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 03-10-01 14:06

On Wed, 03 Oct 2001 12:09:59 +0200, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>On Wed, 03 Oct 2001 08:23:56 GMT, "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote:
>
>>"Gerner" skrev d. 02-10-01 22:15 dette indlæg :
>>> Hvorfor flytter du ikke debatten over i dk.forbruger ?
>>> Det er netmisbrug at lave indlæg i en gruppe om et emne der har sin
>>> egen gruppe. Jeg vil direkte kalde det spam.
>>
>>Indlægget er placeret og besvaret (fra min side) via www.kandu.dk, hvor
>>"dk.forbruger" ikke optræder. Dette var i denne sammenhæng den mest
>>relevante placering.
>
>Nej, så vil en relevant placering være dk.generel.
>Iøvrigt kan du bede din newsserverudbyder om at hente dk.forbruger til
>sin newsservice.
>
>Jeg er også sikker på at WOL kan give dig en mailer og at de har
>samtlige dk.grupper til rådighed.
>Desuden findes der en anden www newsserver, som jeg ikke lige husker
>url til, som har samtlige dk.grupper undtagen binære.

Der er også denne her, Man søger en grupper der ikke står i listen.
http://www.mailgate.org/index.html

Den newsgate du benytter er da ikke besværet værd. Total uden
dk.usenet oversigt og ingen reel brugervenlighed.


Jens (03-10-2001)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 03-10-01 07:06

<snip>

> Jeg har nu valgt at undlade reparation
> - hvilket medfører en udgift på godt 700 kr. for diagnosen!!!

For disse penge -som jeg iøvrigt synes er en helt vild pris - bør du som
minimum få at vide og vist helt præcis hvad det er for en del som er i
stykker -og hvad der helt præcis er i vejen med den. Find så en alsidig
radio/TV/video tekniker og spørg om det er noget som han kan lave.

-og husk, det er ikke sikkert at den diagnose som er blevet stillet er
rigtig. (De vil ofte hellere sælge et nyt komfur. (Og allerhelst et til
14000)

mvh
Jens

>
> Konklusion: KØB ALDRIG SIEMENS/BOSCH - PRODUKTER - de står for høj pris
> og lav kvalitet - og ønsker ikke at stå inde for deres produkter!!!!!


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177511
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408589
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste