Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Digital Ixus CF-Kort
Fra : JR

Dato : 03-12-00 00:45

Hej
Jeg har lige anskaffet mig et Canon Digital Ixus.
Problemet er at jeg gerne vil have et cf-kort der er lidt storre end det der
fulgte med.
Det jeg er i tvivl om er om jeg bare kan bestille et Compact Flash kort (16
MB) eller det skal vare et Compact Flash kort type 1
eller om det i varste fald skal vare et specielt Canon Compact Flash kort.
Inde pa "edbpriser.dk" er der en alenlang liste af begge slags.
Der synes ikke at vare de store info. i brugervejledningen. (Nu hvor man
gerne vil vare pa den helt sikre side inden man bestiller.)
Pa forhand tak.

M.v.h

Fra : Lars Idar Waage

Dato : 03-12-00 12:42

JR <rave@post12.tele.dk> skrev i
meldingsnyheter:90c1l6$ai1$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> Der synes ikke at vare de store info. i brugervejledningen. (Nu hvor man
> gerne vil vare pa den helt sikre side inden man bestiller.)

Digital Ixus kan bruke alle CompactFlash type I kort. Det vil si alle de
vanlige CF kortene. Du trenger ikke kort hvor det står Canon på.

larsidar

Fra : Erik Christensen

Dato : 03-12-00 20:04

> [...]
> Der synes ikke at vare de store info. i brugervejledningen. (Nu hvor man
> gerne vil vare pa den helt sikre side inden man bestiller.)

Et CF-kort er en standart ting ligesom en harddisk, du skal bare bestille et
type 1.
Jeg kan anbefale 64Mb, som passer fint med en batteri opladning og ca.
100 billeder i 1600x1200
Et CF-kort kan du bruge til så meget andet, f.eks. MP3 spiller, forskellige
PDA'er, og som eksta transportabel harddisk til PC-en eller bærbar
(via adaptor)

Mvh
Erik

Fra : Aske Holst

Dato : 03-12-00 15:05

"JR" <rave@post12.tele.dk> wrote in message
> [...]
> MB) eller det skal vare et Compact Flash kort type 1
> eller om det i varste fald skal vare et specielt Canon Compact Flash kort.
-klip-

Det burde ikke gøre forskel så længe det er et CF type 1 kort, men jeg har
dog hørt at panorama funktionen kræver at det er et Canon kort, da den
gemmer lidt ekstra data for at kunne sætte billederne sammen igen.

- Aske (der selv har overvejet at købe et digital IXUS)

Fra : Lars Idar Waage

Dato : 04-12-00 14:49

Aske Holst <ash@webmann.dk> skrev i
meldingsnyheter:3a2b87eb$0$27348$73beb97d@news.dk.uu.net...
> [...]
> dog hørt at panorama funktionen kræver at det er et Canon kort, da den
> gemmer lidt ekstra data for at kunne sætte billederne sammen igen.

Canon lager ikke sine egne kort, eller har ikke gjort dette før. Det er
SanDisk eller Lexar som lager kortene til Canon (tror det er SanDisk)

På Olympus sine Camedia-modeller er det slik at du må ha Olympus-kort for
panoramafunksjoner.

Fra : Erik Christensen

Dato : 04-12-00 20:38

> Det burde ikke gøre forskel så længe det er et CF type 1 kort, men jeg har
> dog hørt at panorama funktionen kræver at det er et Canon kort, da den
> gemmer lidt ekstra data for at kunne sætte billederne sammen igen.

Jeg bruger et 64Mb kort fra en Thomson Lyra Mp3 spille og det virker
ok, også til panorama.

Mvh
Erik