Borte, tit-tit
Fra : Jørgen Grandt

Dato : 30-09-01 23:51

Hej:

Kan man i FrontPage2000 lave 'skjulte' under-overskrifter
i fx en indholdsfortegnelse, således at de først viser sig når
man pege på over-overskriften? Sådan som det bl.a. er gjort
http://www.elia.dk/

Det er ikke sikkert jeg vil have det på min egen side her & nu,
men måske senere. I første omgang er jeg bare nysgerrig.

--
Hilsen: Jørgen / http://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XXI:

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-10-01 06:41

Ja, på samme måde som det er gjort på den nævnte site.
View | Source er din ven.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 07-10-01 21:58

Jens Peter Karlsen forklarede:

> View | Source er din ven.

Tak. Men jeg blev desværre ikke klogere. Nok fordi jeg - ligesom
ng'en her - er til FrontPage, ikke til HTML....

--
Hilsen: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord II:

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-01 23:10

Sun, 7 Oct 2001 22:58:09 +0200, skrev "Jørgen Grandt"
<VeryUnstable@OnCable.dk>:

>Tak. Men jeg blev desværre ikke klogere. Nok fordi jeg - ligesom
>ng'en her - er til FrontPage, ikke til HTML....

Tjah, men som du må have konstateret, så kan FP jo ikke klare alt
og vil man lave ting, som det dit spørgsmål gik på, så er man
nødt til at kende mere eller mindre til html, det er såmænd ikke
så indviklet at lære.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-10-01 19:44

Knud Gert Ellentoft besvarede:

> [...]
> og vil man lave ting, som det dit spørgsmål gik på, så er man
> nødt til at kende mere eller mindre til html, det er såmænd ikke

Okay. Jeg opfatter dit - traditionen utro - upædagogiske svar sådan,
at FP ikke kán gøre de ting som ellers Jens Peter Karlsen sagde
det kunne.

Jeg har skam intet principielt imod at lære HTML-programering. Men
dels har jeg ikke brug for det til andet end 'småting' som emnet i denne
tråd - og dels forekommer det mig mere og mere mærkeligt der ikke
(også) findes en ng ved navn ".html". Så man kunne holde skæg for sig
og snot for sig. Al den stund det åbenbart ikke - måske forståeligt nok -
altid er lige sjovt for jer eksperter at svare på spørgsmål fra 'ignoranter'
som mig...

--
Mvh.: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord VI:

Fra : ha

Dato : 08-10-01 20:37

>Okay. Jeg opfatter dit - traditionen utro - upædagogiske svar sådan,

Hvis jeg må blande mig, så synes jeg da det var et udmærket svar,
s e l v o m man bruger FrontPage, er det bestemt "en god ting"
at kunne bare en lille smule HTML. Det er vel ikke en hel tilfældighed,
at det i FrontPage er muligt at få siden vist i html.
**********
>at FP ikke kán gøre de ting som ellers Jens Peter Karlsen sagde
>det kunne dels forekommer det mig mere og mere mærkeligt der ikke
> (også) findes en ng ved navn ".html".

Den hedder lidt mere, nemlig news:dk.edb.internet.webdesign.html

Det meste kan altså lade sig gøre i frontpage, men det står jo ingen
steder skrevet, at a l t kan gøres ved at trykke på en enkelt knap.
**********
> [...]
> altid er lige sjovt for jer eksperter at svare på spørgsmål fra 'ignoranter'

De "eksperter" som du kalder dem, tror jeg bestemt ikke har noget imod
at svare "ignoranter". I NG'erne er der ingen som tvinger nogen til noget.
For eget vedkommende kan jeg kun sige, at jeg har hentet (og henter)
uvurderlig hjælp (bl.a. fra Knud G.E.) som glædeligt - efter min mening -
øser ud af sin store erfaring til glæde for os andre.

Fordi man ikke lige får det svar man havde håbet på, nytter det jo
lissom ikke, at save den gren af man selv sidder på, - vel

mvh
ha

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-10-01 21:04

ha <not-me@dot-com> skrev blandt andet:

> Den hedder lidt mere, nemlig news:dk.edb.internet.webdesign.html

Uha. Den har jeg overset. Sorry!

> Det meste kan altså lade sig gøre i frontpage, men det står jo ingen
> steder skrevet, at a l t kan gøres ved at trykke på en enkelt knap.

'Alt' er så stærkt igen. Tingene er heller ikke i denne sammenhæng kun
enten-eller hhv. sort-hvide. Fx har jeg ikke noget imod at trykke på
mange flere knapper...!

> For eget vedkommende kan jeg kun sige, at jeg har hentet (og henter)
> uvurderlig hjælp (bl.a. fra Knud G.E.) som glædeligt - efter min mening -
> øser ud af sin store erfaring til glæde for os andre.

Helt enig! Knud har også hjulpet mig flere gange. Derfor undrede det mig
han ikke ville denne gang. Men okay, manden har måske fået nok af mine
ikkeHTMLubehjælpsomheder. Det skal han ikke høre mere for.

> Fordi man ikke lige får det svar man havde håbet på, nytter det jo
> lissom ikke, at save den gren af man selv sidder på, - vel

Det gør det vel ikke. Medmindre grenen ligger i græsset og man skal bruge
den til at banke sig selv med. Eller vavejeg.

--
Mvh.: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XX:

Fra : ha

Dato : 08-10-01 21:19

> Helt enig! Knud har også hjulpet mig flere gange. Derfor undrede det mig
> han ikke ville denne gang. Men okay, manden har måske fået nok af mine
> ikkeHTMLubehjælpsomheder. Det skal han ikke høre mere for.

Som jeg læste det, var det vel ikke et spørgsmål om, at han ikke ville
hjælpe. Jeg læste det sånt, at "problemet" kun kunne løses ved at anvende
"rå" html. Det var vist dig selv der skrev, at det var du ikke interesseret i.
**********
> Det gør det vel ikke. Medmindre grenen ligger i græsset og man skal bruge
> den til at banke sig selv med.

Det kan du jo have helt ret i

mvh
ha

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 22:37

Mon, 8 Oct 2001 22:04:22 +0200, skrev "Jørgen Grandt"
<VeryUnstable@OnCable.dk>:

>Helt enig! Knud har også hjulpet mig flere gange. Derfor undrede det mig
>han ikke ville denne gang. Men okay, manden har måske fået nok af mine
>ikkeHTMLubehjælpsomheder. Det skal han ikke høre mere for.

Øhh - jeg vil da gerne hjælpe, men hjælp til en sådan menu kan
godt blive en temmelig svær opgave at forklare igennem en
nyhedsgruppe.

Det er ikke noget, som kan forklares på en enkel måde.

Men prøv at kig på http://www.dynamicdrive.com under menuer og se
om der er noget, du kan bruge, de er generelt lidt enklere at
gennemskue end den du henviste til.

Prøv at kig på dem og så stil evt. spørgsmål om dem.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-10-01 21:42

Mon, 8 Oct 2001 20:43:51 +0200, skrev "Jørgen Grandt"
<VeryUnstable@OnCable.dk>:

>Okay. Jeg opfatter dit - traditionen utro - upædagogiske svar sådan,
>at FP ikke kán gøre de ting som ellers Jens Peter Karlsen sagde
>det kunne.

Øhh - FP kan da lave mange ting, men de mere avancerede menuer
som foldeudmenuer, kan den ikke klare.

JPK skrev, at du skulle kigge i kildekoden og ikke at FP kunne
lave menuen.

Hvis du brugte en lørdag eftermiddag på at kigge i et hæfte om
html, så ville du formentlig havde kunnet klare, at implementere
menuen på din side ved at kigge i kildekoden.

På f.eks. http://www.dynamicdrive findes der f.eks. mange gode
menuer, også nogen, der ligner det du ønsker, men man skal helst
kunne en lille html for at kunne indsætte sine egne links og
lign, da FP ikke altid kan klare det for en.

Jeg synes, da det må være rart at kunne gennemskue, hvad det
egentlig er, der sker, når man laver nogle sider i FP og i
enkelte tilfælde kan man endda lave nogle ting enklere/hurtigere
ved at indsætte en lille stump html istedet for at lave det i FP.

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 08-10-01 22:14

Knud Gert Ellentoft skrev igen mange gode ord - bl.a.:

> Jeg synes, da det må være rart at kunne gennemskue, hvad det
> egentlig er, der sker, når man laver nogle sider i FP (...)

Jamen, naturligvis har du ret. Jeg beklager dagens misstemninger.

--
Mvh.: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Næstsidste Ord XXIII:

Fra : Rita

Dato : 14-10-01 20:30

> Mvh.: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk
> Berømte Næstsidste Ord XXIII:
> "Jeg har stor Lyst til at opdatere denne Loges
> Formaal. Er du med på en mindre revolution?"

Hej Jørgen
Jeg har i den grad nydt din hjemmeside og alle
dine herlige bemærkninger!
Da du desværre ingen gæstebog har, tillader mig
at meddele dig det her i nyhedsgruppen.

Med venlig hilsen Rita
http://www.rita.esenet.dk

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 14-10-01 20:48

Rita roste:

> Jeg har i den grad nydt din hjemmeside og alle dine
> herlige bemærkninger!

Tusind Tak! Det er altid dejligt med skulderklap af den
slags.

--
Mvh.: Jørgen - http://www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XXIX: