Kommerciel SMS-tjeneste ??
Fra : morten

Dato : 30-09-01 22:27

Hej,

Mit firma har brug for en kommeriel SMS-tjeneste, men jeg har indtil videre
ikke været i stand til at finde nogle der kan opfylde vores krav.

Vores behov er :
- afsendelse af alarm-SMS ved fejl på vores servere.
- afsendelse af SMS til vores kunder ved forskellige lejligheder.
- I alt ca 500- 5000 beskeder om måneden.

Vi har ikke behov for specifik nummer (til svar)

SMS skal kunne afsendes via diverse protokoller.

Jeg har talt med diverse telefonudbydere, men deres priser er mildest talt
uhyrlige, så længe man ikke er over 50000 om måneden.

Vi er interesseret i en fast SMS-pris, ingen minimum / ingen
forpligtigelser.

SMS'erne skal udsendes med højst 15 minutters forsinkelse.

Kender I nogle leverandører???

Tak for hjælpen

Morten

Fra : Bo Braendstrup

Dato : 01-10-01 11:24

morten wrote:

> [...]
> - I alt ca 500- 5000 beskeder om måneden.
> SMS'erne skal udsendes med højst 15 minutters forsinkelse.

Du kan bruge en mobil med indbygget modem (Terminal Adapter) som kobles
på en seriel port med et terminalprogram. Det giver laveste forsinkelse.
Laves nemmest i Linux (Unix).
Nokias 7110 er et eksempel på en mobil der har TA, og dermed kan snakke
med PC'en i textmode. PDUmode er rasende besværlig.
Modem'et/mobilen styres så med standard AT-kommandoer. Detaljer i ETSI-
standarderne.

Mvh, Bo.

Bo Braendstrup
Oersted.DTU
Electromagnetic Systems
Technical University of Denmark
bbr@oersted.dtu.dk

Fra : morten

Dato : 01-10-01 23:04

Hej Bo,

Tak for svaret, desværre hjælper det mig ikke. Vores server er hostet hos en
større udbyder, der kræver 2000 dkr for at opsætte et modem i seperat rum,
og derudover 5000 dkr årligt for at hoste/supportere det (modemet altså).

Det vil jeg selvfølgelig ikke acceptere. I forvejen betaler vi over 100.000
dkr for hosting/overvågning årligt.

I mellemtiden har jeg fundet følgende:
http://www.simplewire.com/products/sdk/ der tilbyder det jeg søger. Dog
ville jeg nok have foretrukket en nordisk leverandør.

Er der nogen der har andre forslag/erfaringer.

Morten

Fra : Jesper

Dato : 04-10-01 12:16

Jeg søger noget software som kan hente sms-beskeder fra en mobiltelefon.
Dvs: når der modtages en sms på min mobil, så henter softwaren
beskede(rne/en), så man kan læse dem på sin PC.
Jeg er klar over at der skal benyttes et datakabel mellem PC og mobiltlf.
Jeg har både mulighed for at benytte Nokia eller Ericsson telefoner.
Hvis du har en ide til et stykke software, som kan opfylde det krav med at
hente/sende smsbeskeder fra PC'en via datakabel til Nokia/Ericsson
telefoner, så er jeg meget interessert i at høre hvilket stykke software der
kan benyttes og hvor jeg kan downloade det.

VH
Jesper

Fra : ABL

Dato : 04-10-01 12:57

Hej
Programmet Oxyger er et meget godt program, som kan hente og sende sms fra
IR og kabel. Der findes flere versioner nogle kan sende til flere modtager
og nogle kan sende lange sms 460 tegn eller mere, deres hjemmeside
www.oxygen-software.com ulempe er det er begrænset til 2 tlf, 5 tlf eller
mere. Jeg bruger programmet til min 6210 her kan du indtaste flere nummer
per. navn, og sms køre godt i dette program.
Jeg mener også de har programmer kun til at sende sms med

Allan

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 03-10-01 12:05

Der er nogle muligheder på http://sms.jth.net/

Med venlig hilsen
Jørgen Thomsen

jth.net: http://jth.net/
http://dns.jth.net/ Godkendte DNS servere m. dynamisk IP samt salg af int. domæner
http://sms.jth.net/ Hurtig SMS via email og browser

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-01 12:31

Jørgen Thomsen skrev:

>nogle muligheder

Hvad er det for nogle muligheder? Jeg kan kun se én: "29 øre ex. moms
pr. sms". Det er 36,25 øre pr. styk - det er jo billigere at gøre det
selv :)

Er der mulighed for at disse beskeder er logoer/ringetoner?
Det er ikke sådan, at de bare sendes gemme Oranges side som de
beskeder man kan sende fra din side gør?

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Fjern SIM-låsen fra din mobiltelefon: http://www.simlock.dk/
Nokia, Ericsson, Siemens, Panasonic, Trium Mars.

Fra : Jørgen Thomsen

Dato : 03-10-01 14:13

>Hvad er det for nogle muligheder?
Mulighed for at lave kundespecifikke tilretninger.

>Jeg kan kun se én: "29 øre ex. moms
>pr. sms". Det er 36,25 øre pr. styk - det er jo billigere at gøre det
>selv :)

Hm, også når du regner løbende abonnement og oprettelsesafgift med? I så
tilfælde er jeg stærkt interesseret i at vide gennem hvem. Denne pris (som kan
blive lavere ved større mængder) opnåes gennem en operatør, der kun tager sig
betalt for trafik til forskel fra mange andre operatører.

>Er der mulighed for at disse beskeder er logoer/ringetoner?
Ikke i første omgang, men jeg er overbevist om, at det vil blive tilbudt som
en mulighed hos den pågældende operatør.

>Det er ikke sådan, at de bare sendes gemme Oranges side som de
>beskeder man kan sende fra din side gør?
Nej, det er via en anden operatør end Orange.

- Jørgen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 03-10-01 14:24

Jørgen Thomsen skrev:

> [...]
>blive lavere ved større mængder) opnåes gennem en operatør, der kun tager sig
>betalt for trafik til forskel fra mange andre operatører.

Ved at gøre det selv mener jeg at sende dem fra sin egen mobiltelefon.
Det kan så vidt jeg ved gøres fra 17,1 øre ex. moms. (22,8 øre inkl.
moms).

>Ikke i første omgang, men jeg er overbevist om, at det vil blive tilbudt som
>en mulighed hos den pågældende operatør.

Som er hvem?

venligst,
Lasse Hedegaard