Albums i Danmark
Fra : Kim Petersen

Dato : 30-09-01 17:31

Hej alle

Der er en ting jeg har gået og undret mig over i et pænt stykke tid: Hvorfor
er der nogle nye albums der åbenbart ikke kommer til Danmark?

Et par eksempler:

Nerina Pallot - Dear frustrated superstar
Jennifer Warnes - Well

Er det blot fordi de ligger på labels som ikke på den ene eller den anden
måde er repræsenteret herhjemme? Ved JW må det være sådan (Sin-Drome, aldrig
hørt om), men NP er da på Polydor, de må da også være her i landet, måske
under et større selskab? Det rykker måske først hvis albummet slår igennem
på MTV og de udenlandske markeder? Nogen der kan svare på dette?

Derudover har jeg øje på en hel del andet (primært vocal-jazz) der åbenbart
kun forefindes på mindre amerikanske labels, og derfor faktisk slet ikke er
kendt ude i verden af andre end dem der har været heldige at snuble over
dem. Her kan nævnes navne som Jacqui Naylor, Marit Peters, Patricia Barber
(som dog kan fås herhjemme nu), Krystal og nok en del mere. En skam at vi
ikke ser dem herhjemme. Men ok, de får vist heller ikke ret meget Anne
Linnet i udlandet

Fra : Brian Haagh

Dato : 30-09-01 20:38

Hej Kim,
Du har så ganske ret, jeg arbejder selv i en pladbiks "Phonoteket" i
Helsingør, og vi importer selv flere af de titler du nævner da mange af de
store selskaber ikke vælger at udgive dem her i landet.
Det er i mange tilfælde synd da der kommer meget fedt musik som aldrig når
folks "ører" ;-(

Jeg har flere gange solgt musik til kunder som de aldrig havde hørt om, og
det er fedt at se
deres reaktion når man præsentere dem for noget som på den ene eller anden
måde rykker
deres opfattelse for hvad der er et "hit" !

MVH - Brian/

Fra : John Thomsen

Dato : 03-10-01 14:38

On Sun, 30 Sep 2001 21:37:58 +0200, "Brian Haagh" <haagh@cool.dk>
wrote:

>Hej Kim,
>Du har så ganske ret, jeg arbejder selv i en pladbiks "Phonoteket" i
>Helsingør, og vi importer selv flere af de titler du nævner da mange af de

Hvis I en dag skulle få neglene i en Dolly Parton skive "The Grass Is
Green" må du godt sætte én til side til mig. Og gi' et praj!

Den er relativt ny, og efter amerikanske anmeldelser en fabelagtig god
Blue-Grass country-skive.

Men som du måske ved, er der ikke så mange herhjemme der gider
importere eller bare føre den genre i butikkerne.

Venligst
John - i Værløse

Fra : Peter G.

Dato : 03-10-01 15:40

In article <3bba6115.31081112@news.cybercity.dk>, John Thomsen
<sir_john@vip.cybercity.dk> wrote...

> Men som du måske ved, er der ikke så mange herhjemme der gider
> importere eller bare føre den genre i butikkerne.
>
> Venligst
> John - i Værløse

Mærkeligt. Jeg har da aldrig haft problemer med at gå ned til en af mine
lokale pladehøkere og få ham til at bestille et eksemplar hjem af en
plade, som ellers ikke ville blive importeret.

--
M.v.h. / Kind regards
Peter

Fra : Uffe Christensen

Dato : 01-10-01 17:00

Netop import af plader er et mega problem, men meget kan nu alligevel findes
via nettet...

UffeC

--
VideoEdit - dansk forum for videoredigering