Eurosport Kommentator...
Fra : Christian

Dato : 30-09-01 17:32

Hold k... hvor er jeg ved at være træt af at høre på ham Søren Bjerre...Han
sidder simpelthen og snorksover!!! Det er sgu snart hver gang han bevæger
sig ud i en fortælling om de varme lande mens der sker ting på banen...
Tidligt i første Superbike løb i dag, nævner han intet om at først Laconi
rykker forbi Bostrom og tager andenpladsen..Kort efter rykker Xaus forbi
Bostrom og henviser ham til 4. pladsen, alt i mens Bjerre kværner løs (og
for 111 gang) fortæller at det er første gang WSBK feltet er på banen og om
hvordan det gik da de de forskellige teams testede på banen i foråret...
Tænk hvis det var Flemming Toft der under en dansk fodboldlandskamp sad og
fortalte om da Henry From satte sit tyggegummi på stoplen, alt i mens
modstanderen fik straffespark...

I øvrigt præsterede han under begge løb på Oschersleben, at kalde en
tjekkisk wildcardkører for Odgeir Havnen fra Norge.. Selv da skærmgrafikken
fortalte at tjekken blev hentet med en omgang sagde han stadig at det var
Havnen, som ikke emgang kom til start da han crashede om lørdagen og ikke
havde en resvervecykel...

NÆÆÆH, lad os få Anders Rasmussen tilbage i superbike - som kommentator
altså )

Christian (der snart køber en parabol så han kan få engelsk kommentator)

Fra : mobworld

Dato : 30-09-01 17:48

jeg er med på at splejse til den der parabol......

/morten

Fra : Christian

Dato : 30-09-01 18:43

.....og med 4 runder igen i 1. løb: Baylis har en voldsom baghjulsudskridning
på hans 3.plads, Bjerre gør os opmærksom på at det gav Baylis er stort
tidstab, resultat: Baylis avancerer til 2.pladsen - hrmm....) Ellers flot
kørt af Xaus, der fik sin 2. sejr i WSBK, i går fortalte Bjerre at sejren på
Oschersleben var hans første i år, men altså hans første overhovedet i
WSBK.. I øvrigt nævnte han ikke at Edwards ikke kan røres nu på 2.pladsen i
den samlede stilling, uanset resultatet i løb 2, men ok, sidste gang i Assen
gik der 100 år og en lagkage før Bjerre opdagede at Baylis nu havde titlen i
hus, en ordentlig kommentator havde forberedt sig på at det var muligt at
vinde....

Christian..
mobworld <mob@mobworld.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bb74c7e.1482041@news.inet.tele.dk...

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 30-09-01 20:01

8<---------------------------
> Tænk hvis det var Flemming Toft der under en dansk fodboldlandskamp sad og
> fortalte om da Henry From satte sit tyggegummi på stoplen, alt i mens
> modstanderen fik straffespark..

LOL

Århh !, i ( Christian + Mobworld ) pisker en stemning op , hva' med at
komme ud og kører lidt i det dejlige vejr, i stedet for at hænge forand
skærmen

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Christian

Dato : 30-09-01 20:06

> LOL
>
> Århh !, i ( Christian + Mobworld ) pisker en stemning op , hva' med at
> komme ud og kører lidt i det dejlige vejr, i stedet for at hænge forand
> skærmen

Tjahh, jeg vil nu have lov til at være et dansk brokhoved, Bjerre får altså
en klat penge for sit job på eurosport....

og i øvrigt: Hellere hænge foran skærmen end at hænge på en Yamaha XJ 600 i
pisvejr )

Christian

Fra : Armand

Dato : 30-09-01 22:15

Dennis Hellan Pedersen <dhp@tdcadsl.dk> skrev i en

> Dennis Pedersen
> XJ 600 S ( der var ude og trille 370 km i dag, snyft - host ! )

Og alligevel missede du Sebastian og hans RF 400'er!

--
Armand.
(der forrige gang mødte frem på en 450'er; men i dag sneg med en 405'er)

Fra : Armand

Dato : 30-09-01 22:20

> [...]
ting på
> banen... NÆÆÆH, lad os få Anders Rasmussen tilbage i superbike - som

Ingen diskussion om A.R's kommentering; meen det er sgu'tte lutter
lagkage at sidde i DK og skulle kommentere race ud fra en 14" monitor.
Men lidt opmærksomhed kunne man godt savne (næsten under ethvert løb -
også A.R.'s GP's!).
Men sagen er den, at desto mere kommentatoren skal sidde og rode i
statistikker og deltagerlister for at få alle "hvis'erne" med, desto
mindre kigger han på skærmen.
Og helt ærligt: Opdagede man ikke at det blev scoret selvom Flemming
Toft ikke havde "huddelihut'et"? Det er op til tilskueren at opleve
action'en selv og kun støtte sig fornødent til kommentatoren.

> Christian (der snart køber en parabol så han kan få engelsk
kommentator)

Englænderne kan skam også:
Jeg erindrer tydeligt sæsonstart (Australien) for GP'et for måske 8 år
siden, hvor den ene kommentator blev totalt overrasket over at starten
gik midt i al hans "opvarmnings-snak", ovenikøbet var placeringerne
efter 1. sving absolut ikke til nogen af favoritternes fordel og snakken
indeholdt en lang række "what happens?" og "sensationel race!" - - -
Indtil med-kommentatoren stilfærdigt brød ind efter ½ omgang med: " I
think it's the warm-up!" - Dyb stilhed, hvorefter 1.manden bekræftede
med: "Oh my goodness - yes it is!"

--
Armand.
(der er tilfreds deri at Klaus Borre ikke kommenterer GP/SBK)

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 30-09-01 23:43

> Englænderne kan skam også:

Var der så nogen der så 24H Lemans for MC'ere på Eurosport med dansk
kommentar?

Natten falder på, og under nedbremsningen til et sving udbryder
kommentatoren (kan ikke lige huske hvem) noget i stil med: "Hold da op! Det
ser ud til at han kører med en slags selvlysende bremseskiver! Utroligt hvad
de finder på!"

Hmmm... Første gang han så et nat-motorsportløb måske?

Mvh
Rasmus

Fra : Adam Christensen

Dato : 03-10-01 16:48

"Rasmus Vestergaard Hansen" <bidsk@nospamyahoo.com> wrote in message

> [...]
Det
> ser ud til at han kører med en slags selvlysende bremseskiver! Utroligt

*LOL*
Det må da nærme sig fyringsgrund

--
Adam
SV650S

Fra : finn sander

Dato : 01-10-01 12:09

> Jeg erindrer tydeligt sæsonstart (Australien) for GP'et for måske 8 år
------------
8 år siden,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, bare så du også er klar over det
, så er det ikke de samme kommentator ...................

jeg husker for 50 år sid............. nej jeg skal nok lade værre der er nok
andre der gentager sig selv har.
FS

Fra : Armand

Dato : 01-10-01 16:00

finn sander <rc30@wanadoo.dk> skrev i en

> [...]
> over det, så er det ikke de samme kommentator ...................
> jeg husker for 50 år sid............. nej jeg skal nok lade værre der

Ok så!

Til kompensation har jeg lige en rimelig aktuel perle fra A.R's mund:
Jeg scannede et bånd igennem for at se om jeg kunne tillade mig at
optage forrige weekends GP på det. På båndet var et andet race fra
nyligere tid (Haga i GP!) og lige netop på det stykke jeg checkede var
kommentatoren i færd med at messe rækkefølgen ned igennem feltet:
"på fjerde-pladsen:........!, på femte-pladsen:.............!, på
sjette-pladsen: Barros! - Haga! Haga? Hvor kom Haga fra??? (Haga åd
Barros
i samme øjeblik!). Hvortil A.R uden større betænkning, og med sin
sædvanlige besindige stemme udbrød : "Jaeh, Han kom fra en syvendeplads
og tog sjettepladsen!".
Og så enkelt var det jo rigtigtnok!

--
Armand.

Fra : Rasmus Vestergaard H~

Dato : 30-09-01 23:45

"Christian" <christian@trojborgvej.dk> wrote in message
> Christian (der snart køber en parabol så han kan få engelsk kommentator)

Hmm på mit fjernsyn kan jeg selv vælge mellem engelsk eller dansk
kommentar.. (Sony 32KVFX65). Så er jeg fri for de danske
soveværelses-kommentatorer... Værd at undersøge om du også kan det inden køb
af nyt grej..

Mvh
Rasmus

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-10-01 06:51

Rasmus Vestergaard Hansen <bidsk@nospamyahoo.com> wrote in article
<3bb7a09a$0$14824$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...

> [...]
> kommentar.. (Sony 32KVFX65). Så er jeg fri for de danske
> soveværelses-kommentatorer... Værd at undersøge om du også kan det inden

Det er såmænd ikke så svært
Stereo - engelsk kommentator
Mono - dansk kommentator (hvis der er nogen)

--
Mikkel

Fra : mobworld

Dato : 01-10-01 07:32

er det ikke kun hvis det er parabol signal ??? eller eksisterer trixet
også på TD kabeltv netværk ??

/morten

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 01-10-01 07:41

mobworld <mob@mobworld.dk> wrote in article
<3bb80d8d.1033726@news.cybercity.dk>...

> er det ikke kun hvis det er parabol signal ??? eller eksisterer trixet
> også på TD kabeltv netværk ??

Dunno. Jeg har Stofa kabel, og her virker det da.

--
Mikkel

Fra : Christian

Dato : 01-10-01 20:11

>Og helt ærligt: Opdagede man ikke at det blev scoret selvom Flemming
>Toft ikke havde "huddelihut'et"? Det er op til tilskueren at opleve
>action'en selv og kun støtte sig fornødent til kommentatoren...

......Måske jo, men for mange betyder det noget at kommentatoren lever sig
lidt med i det, når eks. Xaus, Laconi og Baylis kæmper hårdere end
længe set og deraf bytter plads rimelig ofte...

> [...]

>er ud til at han kører med en slags selvlysende bremseskiver! Utroligt hvad

.........Jo da, kommentator var også Søren Bjerre......

Måske er det ikke nemt at være kommentator, men jeg vil trods alt hellere
have en enkelt "kiks" i nyy og næ hvad angår navne, hvis i det mindste at i
de mest
spændende øjeblikke af et løb, at kommentatoren vil undlade at underholde os
om hvad der skete sidste år eller lign. og så leve sig lidt ind i det på
hans 14"
monitor... Kan i huske Gunnar Nu med tør tør sovekammerstemme: "ja, der er
scoret, kom igen Danmark"?...Sagt på samme måde som præsten fra Holstebro
ville udgyde en midnatsmesse...

Christian

Fra : Armand

Dato : 02-10-01 20:35

bremseskiver!
> ........Jo da, kommentator var også Søren Bjerre......

Nægter at tro at det var Søren selv, og ikke hans medkommentator der
stod for den:
S.B. Har selv en RR-karriere i DM 250cc bag sig, og det så sent som helt
op i 90'erne :-|

> .. Kan i huske Gunnar Nu med tør tør sovekammerstemme: "ja, der er
> scoret, kom igen Danmark"?...Sagt på samme måde som præsten fra
> Holstebro ville udgyde en midnatsmesse...

JEG kan huske Gunnar "NU". og det var netop for hans indleven at han
høstede tilnavnet!
Måske han efter 30 års udvikling af mediet vil lyde lidt trist; men
"midnatsmesser" tror jeg nu ikke ligefrem at han har stået for :-/

--
Armand.

Fra : Christian

Dato : 02-10-01 20:45

> Nægter at tro at det var Søren selv, og ikke hans medkommentator der
> stod for den:
> S.B. Har selv en RR-karriere i DM 250cc bag sig, og det så sent som helt
> op i 90'erne :-|

....Tjahh, men medkommentatoren havde selv kørt Endurance, husker ikke hans
navn men han havde kørt i team med Rene´ Rasmussen, så helt ueffen var han
vel næppe..

> [...]
> Måske han efter 30 års udvikling af mediet vil lyde lidt trist; men
> "midnatsmesser" tror jeg nu ikke ligefrem at han har stået for :-/

Måske du har ret, men jeg er jo også blot en ung knøs, påvirket at nutidens
voldsomme technoverden )

Christian

Fra : Søren Johansen

Dato : 03-10-01 14:22

> ...Tjahh, men medkommentatoren havde selv kørt Endurance, husker ikke hans
> navn men han havde kørt i team med Rene´ Rasmussen, så helt ueffen var han
> vel næppe..

SB havde selskab af Anders Skov der har kørt en del internationalt, især 250
cc. Anders kørte flere/mange EM afdelinger og har også kørt på IoM.
Jeg husker Anders som en stor "stjerne" fra starten af 80'erne hvor
jeg selv kørte RR i et par sæsoner.

Hilsen,
Søren
888

Fra : Christian

Dato : 03-10-01 18:55

Rigtigt, Anders Skov var navnet... Men var det ikke korrerkt at han havde
deltaget i Endurance, i Superbike klassen, før der var noget der hed
Stockport??

Christian

Søren Johansen <sjohansen@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9pf354$5i7$1@news.cybercity.dk...