HJÆÆÆÆÆLP. Er der nogen der kender denne f~
Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 17:03

Hej

Jeg har følgende system:

Athlon 1400 266 FSB
Asus A7M266
256 MB kingston DDR-ram
GeForce 2 GTS Deluxe 64 MB DDR-ram
Promise raid med 2 GXP 60 - 40 GB
Sound Blaster 1024
silverado til at køle cpu
DVD
Brænder
3 80 mm blæsere
350 W PSU

Mit problem er: Når jeg spiller går maskinen kold og lyden står og looper.

Jeg har kørt test på ram og cpu og her er ikke noget galt. Jeg har testet
grafikkort med 3dmark 2001 og efter 1 minut fryser billedet. Jeg har prøvet
at sætte grafikkortet over i en anden maskine og her kørte det upåklageligt.

Idle er min cpu 43-45 grader og grafikkortet 47 grader. Ved max load er cpu
52 grader og grafikkort 55 grader

Jeg har den nyeste driver til grafikkortet, den nyeste til bundkortet, den
nyeste DirectX og den nyeste driver til mit lydkort. Jeg har ikke opdateret
BIOS for jeg har ikke hørt noget dårligt om den udgave bundkortet er leveret
med.

Jeg har haft grafikkortet overclocket men ikke så meget at det skulle ha
taget skade.

Bundkortet blev leveret således at VI/O stod på 2.8 hvor default er 2.7 og
VI/O1 stod på 3.45 hvor default er 3.30 i følge manualen. Kan dette ødelægge
noget?? Jumperne har stået sådan i 2 måneder.

Cas latency står på 2.5 hvilket kingston anbefaler

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Jeg aner ikke hvad problemet er. Jeg har lidt på fornemmelse at en go gang
formatering kan hjælpe. Men det er min absolut sidste løsning for jeg ved
der er en anden løsning end format c:

Håber i kan hjælpe

Anders

Din computer larmer! tjek www.webconsult.dk

Fra : Kaj & Boye

Dato : 30-09-01 19:33

Jeg har kæmpet totalt meget med måske en lignenede fejl, som jeg har gjort
en opdagelse ved.....
Mit grafikkort er godt nok kun et Geforce 2 MX m. 32 mb ram.
Mit grafikkort har kørt upåklageligt i først en 800MHz Duron-maskine og
efterfølgende også i en 1000MHz Thunderbird, men da jeg nu købte et nyt
bundkort med 1400 MHz CPU præcis som din, så kunne jeg pine og død ikke få
mit grafikkort installeret korrekt.
Jeg gav det nye bundkort skylden (måske fejl i AGP porten) og returnerede
det.
Samtidig fik jeg det byttet til en anden type, som jeg i forvejen har i min
1000MHz, for så var jeg sikker på det ville virke (troede jeg).....
Men ak nej, det var præcis de samme fejl.
Så det jeg står med nu, er simpelthen 2 identiske bundkort, det ene med
1000MHz Thumderbird og det andet med 1400MHz.
Mit grafikkort virker fint på min 1000MHz CPU men IKKE på min 1400MHz.
Altså må jeg konkludere at grafikkortet ikke virker sammen med en 1400MHz
Thunderbird - præcis den samme CPU som du nu bøvler med.

Alle andre grafikkort jeg har prøvet virker fint, men ikke mit Geforce.
Dog virker det fint hvis jeg installerer Windows 2000, men ikke ME og 98.

Er det nogle iagttagelser du kan nikke genkendende til ???

Og til sidst: Er der nogen der kender en løsning på problemet med Geforce og
1400MHz Thunderbird ?
Så er jeg meget interesseret !!!!!!!

Hilsen
Kaj

Fra : Anders Madsen

Dato : 30-09-01 19:55

En kort tilføjelse:

Jeg bruger win2k!!

Du skriver at du ikke har problemer når du kører win2k.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 30-09-01 19:49

Jeg har prøvet noget lignende, prøv at sætte agp-hastigheden ned til x2 i
bios.....det løste i hvert fald mit problem

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 01-10-01 12:11

Henrik Jensen wrote:

> Jeg har prøvet noget lignende, prøv at sætte agp-hastigheden ned til x2 i
> bios.....det løste i hvert fald mit problem

Kan også være en IrQ konflikt.

Mvh

Bruno

Fra : Anders Madsen

Dato : 01-10-01 14:15

Jeg bruger win2k og jeg har hørt at IRQ konflikt ikke sker i "så tit" når
man bruger win2k. Skal jeg gå i BIOS og ændre alle IRQ så at alle HW dele
får sin egen IRQ???

Anders

Fra : Kaj & Boye

Dato : 02-10-01 19:18

Dette forslag har jeg prøvet, men hjælper ikke på problemet.

Men det er rigtig nok, at jeg ikke har haft problemet når bare jeg kører
Win2K.

Er der nogen der har et godt forslag til et grafikkort der med garanti vil
virke sammen med 1,4GHz AMD på bundkort med Via-chipsæt - både med WinME og
2K???
Ja, jeg ved godt at garanti jo aldrig kan give her, men alligevel.....

Kaj

Fra : Dorthe Aagaard Niels~

Dato : 03-10-01 03:34

Hejsa

Jeg har haft noget ligende problem med mit Asus A7V133A og læse mig frem til
via Asus support forum at det er noget med SB live og Southbridgen at gøre.
Mit symptom vare at når jeg spillede CS enten loopede lyden eller også
begyndte lyden at kradse som i en gammel dårlig FM radio, kørte sådan i hmm
nok 3 - 4 mdr. hvor lige så snart den begyndte på det fjerne driverne
installeret dem igen kørte fint i nogle dage forfra igen. Har læst mig frem
til så meget at det er SB live kortene samt SB AWE64. Efter jeg skiftet mit
SB live 1024 ud til et Hercules gamesound muse XL virker det hele
upåklageligt og det kort har også sourroundsound. Håber da snart Asus kommer
med en bios der retter det eller i Via4in1 driverne. Men indtil da køre jeg
med Hercules kortet. Her er min sys info

Asus A7V133A - bios 1005 vis nok
Amd T-bird 1333/266
512 MB PQI PC 133 ram
Asus V7700 GF2 Gts Delux 32 ddr ram
Hercules Gamesound muse xl
60 GB Quantum ata100 HD
Compaq 10x DVD
Liteone CDRW 12x10x32x
Silcerado noisecontrol
2 stk Global win kabinet kølere (120 mm og 92 mm)
OS Win2k

mvh

Dorthe Aagaard

Fra : Anders Madsen

Dato : 03-10-01 11:18

Hej

Jeg har vist fået løst problemet!!

Jeg har skiftet grafikkort-driver fra den asus (6.49) laver til detonatorXP.
Nu kører lortet bare! Jeg har også installeret vias 4in1 version 33. Ved
skiftet til detonator har jeg fået 30-40 flere fps i 3dmark test!!

Jeg har ikke haft problemer endnu (jeg skiftede i går!!) men det skal komme
an på en prøve i aften da jeg skal spille det meste af aftenen!

Anders

Fra : lexxprime

Dato : 18-11-01 05:37

Havde samme problem med at cs hang og loopede lyden under windows2k, men
det hjalp da jeg installerede windows xp dog.
jeg har også en gforce 2 og et soltek motherboard med via chipsettet.
har på fornemmelsen at det er den combo der ikke er for heldig. det skal
dog siges at den har været lidt underlig i xp også. xp sagde da den
startede op igen at det var grafikkortet der forårsagede fejlen. xp er
ret stabil den er kun gået kold 2 gange...

lexx

http://www.kandu.dk/