Embed Src / wav too slow
Fra : Sven. F. Varmdorf.

Dato : 30-09-01 11:35

Pænt go,dag i denne (forhåbentlige) rigtige NG

Er ved forsøgsvis at lave en video - lyd side til bla. wav filer:
http://www.modeltog.dk/multimedie/multimedie.asp
hvor jeg -troede- det var smart hver enkelt fil kunne kaldes fra en minimeret EMBED

Problemet er nu for aaaallllllltttt for langsom enkelt stk. load tid:
<EMBED SRC= wav afspiller med følgende gentagne std. HtM(L) tag:

<TD><EMBED SRC= "http://home1.inet.tele.dk/sveva/multimedie/wav/nixspor.wav" HEIGHT=26
WIDTH=74 AUTOSTART="false" LOOP="false" CONTROLS=VOLUMELEVER VOLUME=100 NAME=gruppe1
MASTERSOUND></TD>
* Multimedie filer hentes på second site server for ikke at tage båndbredde op på egen
server (derfor den externe url)

Det var meget u-smart med alle de enkelte kald, fordi jeg ikke var klar over browseren
først skal hente hver eneste embedded før siden er klar.
(tager en afrivningskalender selv på DsL)

Da den specifikke side gerne skulle ende op som en "bibliotek" side med mange forskellige
multimedie klip, er jeg nødt til at "opfinde" noget hurtigere - Men hvad ?

Kunne drømme om noget drop down box noget, hvor afspilning først bliver hentet ved aktuelt
valg - bare det er hurtigt

Alle (hurtige forslag modtages med * TAK *

Mvh / Sven.F.Varmdorf.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 30-09-01 18:16

Som du har fundet ud af er Wav filer alt for store til at bruges på
denne måde så du skal have fat i noget andet såsom Real Audio
http://www.real.com Eller Windows media format
http://msdn.microsoft.com/windowsmedia/

Fra : Sven. F. Varmdorf.

Dato : 30-09-01 19:49

Hej Jens P K.

Som du måske obs,ede på siden, _har/havde_ jeg specificeret download url,s til de af dig
forslåede, _hvis_ enkelte brugere ikke måtte have disse, eller måtte ønske extra plugins.

Men det er ligesom ikke det der er problemet ...
Mit ønske gik jo på, ud fra et std HtM(L) tag, at aktivere de div. players brugerne
allerede har i deres styre systemer.
Hvis jeg forudsatte at alle havde (ville have) externe plugins, kunne jeg jo bare have
brugt ganske almindelige Href Scr= tags, men det gør om jeg så må sige jo "trafikken"
endnu tungere.

Nå men jeg leder videre, der må da for filan findes eet eller andet wav afspilningsværktøj
alá midi/cd "jukeboxes" hvor brugeren på een (1) visuel player fremvisning, ud fra en
slags "liste" kan vælge specifikke wav "numre" - således det kun er den ene aktuelle der
er i data stream.

MvH../ Sven. F. Varmdorf.

Fra : Hanne VF

Dato : 01-10-01 14:01

Prøv og se her.
denne boks fungerer også med wawe filer indsat.
http://www.fachmann.dk/musik-boksen/boks-musik.html

Bedste hilsner Hanne VF

--
Se på.