Applet på hjemmeside
Fra : Dengs

Dato : 30-09-01 10:28

Hej

Jeg har lige lavet min første applet og den virker fint, når den køres i
appletvieweren. Men når jeg prøver at inkl. den i min hjemmeside, virker den
ikke.

Java consolen kommer med fejlen:

-Error loading class: java.awt.image.BufferedImage
-com.ms.security.SecurityExceptionEx[Ani.init]: java.io.IOException: bad
path: C:\Dengs' Corner\java\awt\image\BufferedImage.class
-java.lang.NoClassDefFoundError: java/awt/image/BufferedImage

Mangler jeg et plugin eller lignende? Nogle ideer?

PFT
Dengs

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-01 10:52

"Dengs" <denkner@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> -java.lang.NoClassDefFoundError: java/awt/image/BufferedImage
>
> Mangler jeg et plugin eller lignende? Nogle ideer?

Ja, det kan man godt sige !
Dit problem er at IE har indbygget JRE 1.1.4 og derfor ikke kan bruge Java 2
klasser. Klassen BufferedImage findes ikke i JRE'en før version 1.2 ( Java
2 ).
Du kan så enten vælge ikke at bruge java.awt.image.BufferedImage, eller at
køre din applet i Sun's plugin, dvs. at 'redirecte' appletten fra browserens
indbyggede JRE til det du har liggende på disken. Brug HtmlConverter'en til
at rette din html-side hvis du vælger den sidste løsning. Bemærk at du ikke
kan bruge den sidste løsning på nettet - medmindre at brugeren har mindst
JRE 1.2 liggende på sin disk.

Søren Staun Jørgensen

Fra : Thomas Møller

Dato : 30-09-01 13:21

Kan man ikke selv vedlægge de manlende class filer fra jdk? Og er det
overhovedet lovligt, hvis det kan lades at gøre...

Bare lige lidt jeg har funderet over...

-Thomas

Fra : Lars Dam

Dato : 30-09-01 13:36

On Sun, 30 Sep 2001 14:21:03 +0200, "Thomas Møller"
<phimza@feminin.dk> wrote:

>Kan man ikke selv vedlægge de manlende class filer fra jdk? Og er det

Jo det kan du godt. Men så skal du også vedlægge de klasser som de er
afhængige af osv. Hvis du er uheldig, så vil een af dem være afhængig
af en ny version af en gamme klasse, og så får du versions konflikter.
Anyway så er det nu bedst at køre med samme version af et sæt af
klasser, så det med at installere den korrekte java version i din
browser vil være klogt. Alternativt lad være med at bruge klasser i
nyere java versioner når du udvikler applets.

>overhovedet lovligt, hvis det kan lades at gøre...

Vides ikke. Muligvis må du gerne (jeg vil tro at du godt må), men jeg
er ikke sikker

>Bare lige lidt jeg har funderet over...
>
>-Thomas

vh. ld

Fra : Ukendt

Dato : 30-09-01 13:48

"Thomas Møller" <phimza@feminin.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man ikke selv vedlægge de manlende class filer fra jdk? Og er det
> overhovedet lovligt, hvis det kan lades at gøre...
>
> Bare lige lidt jeg har funderet over...

Det kan ikke lade sig gøre da BufferedImage bruger native metoder, dvs. at
selve metoden ligger i en dll-fil ( for Windows ) i JRE'et. Desuden bruger
BufferedImage en lang række klasser og interfaces som heller ikke findes i
JRE 1.1.4.

Prøv evt. at åben java/awt/image/BufferedImage.java fra din src.jar i roden
af JDK-biblioteteket. Så kan du se hvad jeg mener.

Søren Staun Jørgensen

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 30-09-01 17:58

Dengs wrote:

> [...]
> -java.lang.NoClassDefFoundError: java/awt/image/BufferedImage
>
> Mangler jeg et plugin eller lignende? Nogle ideer?

Mit bud er at den ikke kan lide at du har et filkatalog der hedder
"Dengs' Corner".

Prøv at omdøb det til noget uden mellemrum og apostroffer og ret din
classpath til, og se om ikke det hjælper.

http://bigfoot.com/~thunderbear