Claas - til input
Fra : Vb

Dato : 30-09-01 08:52

hvordan laves en Class ( stylesheet ) til en sådan linie - tanken er
at kunne styre teksten's type, farve og størrelse

<input type="hidden" name="html_response" value="Tak for din
henvendelse, jeg svare dig snart tilbage">

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 30-09-01 09:09

Vb wrote:

> [...]
>
> <input type="hidden" name="html_response" value="Tak for din
> henvendelse, jeg svare dig snart tilbage">

input.minklasse{
attribut:værdi;
}
<input type="text" name="html_response" value="tak" class="minklasse">

Bemærk:
Det staves class og ikke claas.
Du kan naturligvis ikke lave en grafisk fremstilling af en input af
typen hidden.

Fra : Boogie

Dato : 16-10-01 15:58

"Vb" <vibeke@mikkelsen.mail.dk> skrev:
> [...]
>
> <input type="hidden" name="html_response" value="Tak for din
> henvendelse, jeg svare dig snart tilbage">

I CSS snakker vi om selectore og evt. deres klasser.
Input er en CSS-selector (ligesom textarea, select og button),
men eftersom input-typen "hidden" er et skjult objekt,
kan den aldrig formateret med CSS - den er jo kun "pladsholder"
for diverse form-værdier der ikke skal angives af klienten/gæsten.

Hvis vil formatere alle input-felter kan du bruge denne:
input {color:#fc0;background:#006}
- og hvis du kun vil formtare nogle af dine input-elementer
skal du skrive som Lars Hoffmann foreslog og
tilføje " class=minklasse " i <input>-elementet:
<input type="text" class="minklasse">

mvh
morten