Andet multimedie
bentjuul 3670
CMYK / Pantone / RAL
Fra : SFJ

Dato : 30-09-01 07:27

Hej Alle.

Nu håber jeg i kan hjælpe mig lidt. Jeg får ofte et design leveret hvor
farverne er defineret i CMYK. Jeg skal som oftest finde en foliefarve der
passer til de definerede CMYK- / Pantonefarver, da jeg laver skilte.

Jeg har selvfølgelig mine foliefarvekort, og også et RAL-farvekort. Kan man
på en eller anden måde "oversætte" CMYK til RAL. Eller findes der et
RAL-kort hvor de tilnærmede CMYK står i parantes?

Forstår I hvad jeg mener?

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : Madsen

Dato : 01-10-01 00:59

"SFJ" <s.f.j@get2net.dk> skrev:

> Kan man på en eller anden måde "oversætte" CMYK til RAL.

Prøv evt. at hente demoen på denne side:
<http://download-tipp.de/Detail/4841.shtml>

Den kan vise 50 RAL-farver og samtidig vise den farve der kommer
nærmest i bla. CMYK farverummet, men det er jo så ikke sikkert at
der lige er de farver du skal bruge i ovenstående demo.

I den fulde pakke skulle der være 500 RAL-farver og følgende soft-
ware: <http://www.wol.dk/~hijklm/farver/ral/software.pdf>

Sådan her ser den lille demo ud. (sammen med farvepaletten fra
Photoshop: <http://www.wol.dk/~hijklm/farver/ral_to_cmyk/>

Ved så ikke om det er noget du kan bruge.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : SFJ

Dato : 01-10-01 05:22

> Ved så ikke om det er noget du kan bruge.
>
> --
> Mvh. Madsen
> Remove "who" in e-mail.

Hej Madsen.

Takker og bukker.

Det ser rigtig godt ud.

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : SFJ

Dato : 01-10-01 10:47

> Ved så ikke om det er noget du kan bruge.
>
> --
> Mvh. Madsen
> Remove "who" in e-mail.

Nu har jeg investeret i den lille "RAL classic colour data" hvor man simpelt
hen vælger den ønskede RAL farve og så får man oplyst farven i både RGB og
CMYK og HLC.

Jeg kunne nu godt tænke mig et program der gik den anden vej - altså CMYK
til RAL. Er der mon sådan et??

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : Madsen

Dato : 01-10-01 12:57

"SFJ" <s.f.j@get2net.dk> skrev:

> Jeg kunne nu godt tænke mig et program der gik den anden vej - altså CMYK
> til RAL. Er der mon sådan et??

Det tør jeg ikke sige. Jeg kender det ikke, men det er muligt at det
findes.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.