Musiktv
Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 30-09-01 03:12

Hej
Jeg kom til at tænke på at Zulu egentligt godt kunne sende nogle
musikvideoer om natten, når deres øvrige programmer er slut. For ikke bare
at gøre det til et alternativ til MTV, kunne det være fedt hvis det var
nogle danske bands der blev spillet. Mange af disse får jo lavet en
musikvideo, men den blive bare aldrig vist, udover på bandets hjemmeside.
Mange af disse bands vil garanteret være lykkelige for at få deres video
vidst, så det vil ikke koste en formue for Zulu i rettigheder.

Stilen må gerne være "Non-stop video"-agtig, sådan som det er kendt fra MTV,
så sparer Zulu også værtpengene (Når det ikke bliver sendt andet musik i
dansk tv, må man jo prøve at lokke lidt og gøre det så let og overkomligt
for tv-stationerne, så de ikke behøver satsen en formue).

½-1 time ville være ok, til at starte på, så kan de altid udvide det til at
vare hele natten når de se hvilken kæmpe (???) succes det er.

Hvad sige i til det forslag? Skal vi fyre nogle breve af mod
webmaster@zulu.dk (eller hvad nu addressen er. Jeg kan ikke finde den på
www.zulu.dk )?

/Troels
--

ICQ: 109747268

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 30-09-01 03:29

"Troels Lund Laursen" <tllund@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Troels

Fed ide...!!!...især for de af os, som "lever" om natten

MEN
Det koster penge, selvom selve visningen af videoerne er gratis. Det koster
en tekniker med nattillæg i afviklingsrummet, det koster en tekniker på
satelitforbindelsen og ikke mindst koster selve satelitforbindelsen
penge......så du skal ikke bare skaffe mange seere, du skal også få
mediebureauer (mediebureauerne er dem, der planlægger reklamekampagner for
reklamekunderne) interesseret i at købe reklamer klokken kvalme om natten,
så udgifterne bliver dækket...ikke småpenge

/ Anette

Fra : Christian Joergensen

Dato : 30-09-01 03:27

Flying Hotdogs <info@flyingotdogs.dk> wrote:

> Det koster penge, selvom selve visningen af videoerne er gratis. Det
> koster en tekniker med nattillæg i afviklingsrummet,

Kan vel klares med en computer ?

> det koster en
> tekniker på satelitforbindelsen og ikke mindst koster selve
> satelitforbindelsen penge......

Den kører vel også når der bliver sendt prøvebillede?

--
Christian Jørgensen / Never make any mistaeks.
http://www.razor.dk /

Fra : Henrik Boegh

Dato : 30-09-01 10:22

Christian Joergensen told the rest of dk.kultur.musik:

[...]

> Den kører vel også når der bliver sendt prøvebillede?

Jaeh - men eftersom folk ikke vil være knotne over et manglende
prøvebillede kontra et manglende program er det ikke nødvendigt at have en
teknikker på stedet. De kan i stedet være på tilkaldevagt hvorfor stationen
sparer mange penge.

> Christian Jørgensen / Never make any mistaeks.

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Henrik Vest

Dato : 30-09-01 18:58

> [...]
> reklamekunderne) interesseret i at købe reklamer klokken kvalme om natten,
> så udgifterne bliver dækket...ikke småpenge

Jeg er enig med dig i at det koster .... Men jeg kom til og tænke på om Zulu
(ligesom DR2) ikke også sendes via almindelige sendemaster ??

Henrik Vest ?

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 30-09-01 19:05

"Henrik Vest" <hallo_derude@hotmail.comXX>
> Jeg er enig med dig i at det koster .... Men jeg kom til og tænke på om Zulu
> (ligesom DR2) ikke også sendes via almindelige sendemaster ??

Nej da. Kun via kabel-tv og satellit.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Casio

Dato : 30-09-01 13:07

"Troels Lund Laursen" <tllund@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:3bb67f82$0$14819$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

| Hvad sige i til det forslag?

Fed idé! Skriv her i gruppen hvis I får feed-back fra Zulu!

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 01-10-01 14:54

Så har jeg sendt følgende mail afsted til Zulu. Hvis der er andre der har
lyst til at gøre det samme, ville det være fint. Jo flere de ser der er
interesseret, jo bedre er det jo...

---------
Hej TV2 Zulu
Jeg har tænkt på at Zulu godt kunne sende nogle
[...]

så sparer I yderligere lønnen til en vært

½-1 time ville være ok til at starte på, så kan I altid udvide det til at
vare hele natten når I se hvilken kæmpesucces (???) det er.

Jeg håber i vil overvejer ideen, da jeg tror at mange af os der "lever" om
natten vil
synes om det.

Venlig hilsen
Troels Lund Laursen
----------------

/Troels

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 01-10-01 15:04

> Så har jeg sendt følgende mail afsted til Zulu. Hvis der er andre der har
> lyst til at gøre det samme, ville det være fint. Jo flere de ser der er
> interesseret, jo bedre er det jo...

Og få minutter senere (Eentligt 1 min. FØR min var afsendt, men det er nok
noget med urene fik jeg denne mail fra Palle Strøm.
-------
Hej Troels

det er noget vi har tænkt på lige siden stationen startede. Et af
problemerne er de mamnge agifter man skal betale i forbindelse med videoer.
Det er ret dyrt.

Anyway, arbejder vi på det..mvh.
Palle
-------

Så det lyder da til der (måske) sker noget , det er jo rart at vide....

/Troels

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 02-10-01 15:44

I dag fik jeg så yderligere en mail
--------------
Hej Troels!

Tak for dit forslag.
Jeg synes personligt det er en rigtig god idé og jeg har givet forslaget
videre til programplanlæggerne.
Dog føler jeg også at jeg må sige til dig at chancerne nok står dårligt.
Især for øjeblikket hvor både TV2 og Zulu skal spare penge. Dels på grund af
de økonomiske følger af den 11. september og dels på grund af den hårde
konkurrence i mediebilledet.
Men lad os håbe der snart kommer bedre tider. Men endnu engang tak for ideén
og interessen for vores lille TV-station.

Med venlig hilsen

Steen Langeberg
TV2 Zulu

Det er efterhånden ikke lidt den ulykke i USA har fået skyld for at påvirke.
Jeg synes osse jeg har lidt ondt i knæet, måske der er en sammenhænge.....

Anyway.. så håber jeg stadig på at de en dag gør alvor af det.....

/Troels