Mac og PC i samme netværk
Fra : Thomas Bach

Dato : 29-09-01 18:05

Hej NG

Jeg har måtte sætte en ældre PC med W98 op i mit netværk for at kunne
teste nogle hjemmesider. Når jeg nu har den stående har jeg brugt den
til at downloade nogle filer fra nettet. Hvordan kan jeg få disse filer
over på min mac, igennem netværket?

Maskinerne er fundundet med ethernet til en switch og videre til min
ADSL router. Min Mac er en G3 der køre 9.1

Thomas

Fra : Per Erik Ronne

Dato : 29-09-01 23:58

Thomas Bach <Thomas@bach.dk> wrote:

> [...]
>
> Maskinerne er fundundet med ethernet til en switch og videre til min
> ADSL router. Min Mac er en G3 der køre 9.1

Og du har hverken PCMacLAN [Windowsprogram] eller DAVE [Mac-program]?
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-09-01 12:19

Per Erik Ronne <serse@diku.dk> wrote:

> Og du har hverken PCMacLAN [Windowsprogram] eller DAVE [Mac-program]?

Du kan da bare sende filerne via internettet med mindre det selvfølgelig
er deciderede PC filer !

--
Ciao Jesper )

Fra : Thomas Bach

Dato : 30-09-01 13:46

> Du kan da bare sende filerne via internettet med mindre det selvfølgelig
> er deciderede PC filer !

Jeg har hverken PcMacLan eller DAVE, kan det lade sig gøre ved hjælp af
DAVE?

Hvordan sende dem via internettet ?

Thomas

Fra : Jesper Haaber Gyllin~

Dato : 30-09-01 13:55

> Jeg har hverken PcMacLan eller DAVE, kan det lade sig gøre ved hjælp af
> DAVE?
>
> Hvordan sende dem via internettet ?
>
> Thomas

Hvad er det for nogle filer du skal flytte ? Er det html, jpeg, tiff,
doc, exl ???????????

--
Ciao Jesper )

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-01 19:24

> Jeg har hverken PcMacLan eller DAVE, kan det lade sig gøre ved hjælp af
> DAVE?

ja - det er dog langt nemmere og billigere at sætte en web eller http op
på PC'en, netværke dem og downloade dem til mac'en med en browser.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-01 19:41

> Jeg har hverken PcMacLan eller DAVE, kan det lade sig gøre ved hjælp af
> DAVE?

ja - det er dog langt nemmere og billigere at sætte en web eller ftp
server op på PC'en, netværke dem og downloade dem til mac'en med en
browser.

Fra : Thomas Bach Piekut

Dato : 30-09-01 20:25

> ja - det er dog langt nemmere og billigere at sætte en web eller ftp
> server op på PC'en, netværke dem og downloade dem til mac'en med en
> browser.

Tak det prøver jeg. Jeg prøvede med DAVE, det lykkedes men bagefter gik
mit system så meget ned at jeg måtte geninstallere 9.1

/Thomas

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 30-09-01 20:49

Thomas Bach Piekut <Piekut@xxxmail.dk> wrote:

> Tak det prøver jeg. Jeg prøvede med DAVE, det lykkedes men bagefter gik
> mit system så meget ned at jeg måtte geninstallere 9.1

DAVE har altid været problematisk - connectix's Doubletalk er meget mere
stabil og lettere at have med at gøre, tilgængæld er det kun en klient,
dvs at det kan ikke dele Mac'ens printere og mapper med PC'en.