VF750 godt køb eller ???
Fra : Erik Munk Ballegaard

Dato : 29-09-01 14:15

Hej med jer

Er der nogen af jer der kender noget til Hondas VF modeller ?
Jeg har set mig lidt lun på en VF 750 F fra 1982, men kender ikke
modellen ud over at den er flot.
Er jeg på gale veje, når jeg kunne finde på at købe en sådan eller er
det fornuftigt, når jeg nu ikke har så mange kr at jeg kan købe min
drømmecykel, en CBR1000 ???

vh Erik

Fra : Peter J

Dato : 29-09-01 17:14

Erik Munk Ballegaard <erik_munk@iname.com> skrev i en
> [...]
> Er jeg på gale veje, når jeg kunne finde på at købe en sådan eller er
> det fornuftigt, når jeg nu ikke har så mange kr at jeg kan købe min

Jeg kender ikke noget til VF750F, men jeg kan varmt anbefale en CBR 1000 F.
Du kan sikkert finde en til små 60k kr.

Med venlig hilsen
Peter
CBR 1000
GSX 400 F

Fra : (o; D@n ;o)

Dato : 29-09-01 21:27

> [...]
> Er jeg på gale veje, når jeg kunne finde på at købe en sådan eller er
> det fornuftigt, når jeg nu ikke har så mange kr at jeg kan købe min

VF750 fra Honda er en af de Mc`ere jeg aldrig selv ville købe, mest fordi
jeg aldrig har oplevet at et sæt knastaksler i sådan en holder over 20.000
km, i mine øjne et komplet fejlkonstruktion fra Honda.

Derimod er sagen en helt anden når vi snakker om CBR1000, den model har vist
en lille svaghed, nemlig knastkæde strammerne, men vis den er skiftet ud til
en nyere udgave er alt vist nok OK.
CBR 1000 er kendt for at være en stabil og stærk mc, men husk nu at alt kan
ødelægges.

Dan

Fra : Armand

Dato : 29-09-01 23:05

> [...]
> modellen ud over at den er flot.
> Er jeg på gale veje, når jeg kunne finde på at købe en sådan

JA!

Vurdér selv hvor længe VF'eren solgtes som ny, og sammenlign derefter
med f.eks. CB 750, VFR 750 (= en helt anden motor!!) og CBR 600!
En stor del af svaret ligger skjult deri

--
Armand.

Fra : JENS MELDGAARD

Dato : 30-09-01 01:56

Erik Munk Ballegaard <erik_munk@iname.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9p4hie$2a08$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> modellen ud over at den er flot.
> Er jeg på gale veje, når jeg kunne finde på at købe en sådan

JA, det er du (knasterne KAN ikke holde) Der udover er den bare SÅ grim
(undskyld). CBX 750, VFR 750, 750 mini bol´dor, CBR 600 alt (næsten) andet
bare ikke VF 750F. .

eller er det fornuftigt, når jeg nu ikke har så mange kr at jeg kan købe min
> drømmecykel, en CBR1000 ???

Spare sammen, spare sammen.

mvh Jens

Fra : David B wilby

Dato : 03-10-01 18:00

Jeg har en VF750F-E fra '83-'84 som jeg købte sidste forår og er ret godt
tilfreds med den. De fleste kender som jeg møder spørger om ikke jeg har
haft problemer med smøring af knasterne, som VF'en tilsyneladende kan have;
men nej, min knaster har det godt. De første VF'er havde en kombination af
svag olie pumpe og en dårlig legering i knastakslerne som gjorde at de
svigtede ved 25-30000 km. Hvis VF'en har kørte mere end det, er problemet
sandsynligvis blevet ordnede ellers også opstår den forhåbentligt ikke.
Min har kørte 69000 km og jeg har måtte skift en toppakning og kullene i
starter motoren i løbet af de sidste 6000 km. Ellers er den en dejlig
maskine som kan køres frisk til og kan godt flytte sig til trods for nogle
år på bagen. V-motoren har masser af bundtræk og hvis man ikke piller ved
den sparker den fra sig ved 6-7000 omd. Man kan være heldig og finde
tuningsdel til den og så hypper de små 90 heste lidt villigere. Jeg har en
Laser 4-1 manifold og K2 potte og selv om motoren endnu ikke er blevet
omdysset køre den lidt længere på liter og trækker godt igennem. Jeg har
også fundet en bundkåbe som passer til modellen og det pynter en hel del
(synes jeg selv).
Godt nok har CBR1000 noget mere "go" en VF750F men på de små snoede
landevej omkring Køge er VF'en forholdsvis lette at smide rundt med og
holder linien når første den er lagt an. Dog må jeg sige at standard pottene
kan godt finde på at gå i jorden ved hurtig svinge, så helt til race bliver
den aldrig.
mVFh (med VF hilsener) David

Fra : Erik Munk Ballegaard

Dato : 03-10-01 19:26

Tak for de mange svar.

Jeg har også forhørt mig hos et par forhandlere og jeg har besluttet at
CF750F nok er noget jeg skal holde mig fra, selv om Davids oplevelser er
positive.
Så jeg beholder min CB650 lidt endnu (med mindre der lige pludselig kommer
en køber) og venter til jeg har råd til en CBR....

Atter en gang tak for hjælpen

Erik
H. CB650