Aktieanbefalinger til næste uge!
Fra : Johan

Dato : 29-09-01 12:31

Hej gruppe

Jeg vil nu komme med mine anbefalinger til de aktier jeg vil satse på den
næste uge. Jeg kører primært daytrading, derfor er disse handler meget
kortsigtet. I forgående uge har jeg været inde i Vestas, GN, Columbus og RTX
Telecom. Ugen har bragt mig med et overskud på cirka 30% ialt i alt.
Anbefalinger bør selv vurderes, og er taget ud fra min egen betragtning. Det
er blot et råd. Disse er ret risikobetonede og jeg tager intet ansvar for
tab. Der vil løbet af ugen komme justeringer på mine anbefalinger, hvis der
sker uventede hindringer mm..

GN Store Nord ser ud til at være stærk igen. Jeg tror på en stigning, og vil
anbefale at gå tidligt ind mandag morgen, hvis man får den til en ordentlig
kurs. GN kan komme op i omegn af 45-47 i løbet at ugen, hvis alt løber godt.
Visse ting peger dog på vi skal ned og prøve en bund, i det blandt andet RSI
ligger forholdvis højt (67) så sæt Stop Loss på aktien, og hold den stramt.
Der kan altid købes op længere nede. Lukkekurs fredag: 38,4

NEG Micon skal også en smule mere op næste uge. Vindmølle aktierne har lagt
meget positivt den sidste uge, dog med små fald fredag eftermiddag. Jeg tror
på at NEG gerne kommer over 250 i løbet af ugen, dog vil jeg anbefale at se
den an mandag morgen. Der kan se ud til, den skal ned og teste en bund pga.
faldet. Hold også Stop Loss på denne! Lukkekurs fredag 220

RTX Telecom har været meget likvid den sidste uge. Jeg tror den skal ned og
ramme kurs 47-48 i løbet af mandagen. Hvis dette sker, vil jeg køre en
købsanbefaling. RSI ser fint ud på aktien. Og hvis likviditeten forsætter,
skal vi nok komme et par procent op igen. Lukkekurs fredag 50

Genmab har haltet lidt efter de andre bioaktier stigninger i denne uge. Jeg
tror vi skal se denne stigning i starten af ugen, og vil kraftigt anbefale
den. Dog med det MEN at det er en satsning. Genmab kan være svær at
forudsige, og derfor skal der holdes MEGET stramt Stop Loss. Den kan godt
hente en 10-15% i løbet af ugen, hvis alt går godt. Lukkekurs fredag: 105

TDC ligger også fint til en stigning. Trenderne siger at den skal til at op.
Dog er det det mere "sikre" investering, uden det store potentiale for
"hurtige" penge. Men en god investering på længere sigt. Man kan dog også
hente et par procent den næste uge. Dog er det den jeg vil lægge til sidst.
Lukkekurs freaf 286

Ugens langsigtede:
SAS er faldet alt for meget efter terrorangrebet på WTC. Den vil formentlig
stige med 25-50% mimimum indenfor de næste 6 måneder.

Få mere information eller kommentarer til de forskellige anbefalinger kan
jeg kontaktes på tcr480@ofir.dk

Med venlig hilsen

Johan Holst Nielsen

Fra : Steen Johansen

Dato : 29-09-01 14:39

"Johan" <tcr480@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
formentlig
> stige med 25-50% mimimum indenfor de næste 6 måneder.

SAS nedtur kommer til at vare flere år. Jeg har ikke den mindste fidus til
dem

MvH Steen

Fra : Johan

Dato : 29-09-01 15:04

> formentlig
>
> SAS nedtur kommer til at vare flere år. Jeg har ikke den mindste fidus til
> dem

Der tager du fejl. Den danske erhvervsliv kan ikke klare sig uden flyvning.
Det er en nødvendighed, og det drejer sig blot om få uger før vi begynder at
vende sig til tanken om at flyve igen. Muligvis ligger frygten i baghovedet
længere, men flyvning er trods alt stadig den sikreste transportform!
SAS er et selskab der er fremtidssikret.

SAS vælger at sælge 16 fly, men det drejer sig om gamle fly der alligevel
skulle sælges før eller siden. Derimod indkøber de nye Airbus fly. Desuden
har SAS nedlagt nogle ruter.
Det her virker muligvis negativt, men jeg ser dte egentlig som noget
positivt. Det eneste der er sket, er at de ting der skulle ske, altså f.eks.
besparinger osv. blev gennemført hurtigere.
Det er klart SAS vil afskære visse ruter når disse giver underskud. Det er
det samme med alle andre virksomheder, der afskærer en produktion hvis denne
giver underskud.

Flyvningen vil under ingen omstændigheder forsætte sin nedtur. SAS aktien
kommer op og flyve i løbet af det næste halve år til år!

Med venlig hilsen

Johan Holst Nielseb

Fra : Steen Johansen

Dato : 30-09-01 12:09

> [...]
>
> Med venlig hilsen
>
> Johan Holst Nielseb

Flyvningen vil under ingen omstændigheder forsætte sin nedtur
Det er vi enige i, men firmaet SAS er ganske enkelt for stift og er ikke
parat til at
indstille sig på nye udfordringer.
Muligt at jeg tager fejl? Jeg købte DFDS for 5 måneder siden for
135 og det var "Dumt Bøv"
MvH Steen

Fra : Johan

Dato : 30-09-01 14:18

> [...]
> parat til at
> indstille sig på nye udfordringer.
> Muligt at jeg tager fejl? Jeg købte DFDS for 5 måneder siden for

Jeg er helt enig i at SAS har lavet nogle fejltrin de sidste par måneder.
Men mener de har fået en god direktør og tror der vil blive rettet op på
tingene med tiden. Jeg tror stadig på en stigning, og det gælder faktisk
alle luftfartsselskaber. Der er simpelthen faldet for meget den sidste
tid...

mvh

Johan

Fra : Martin Buhelt

Dato : 01-10-01 11:46

Johan wrote in message <9p761c$8mq$1@sunsite.dk>...

> [...]
>tingene med tiden. Jeg tror stadig på en stigning, og det gælder faktisk
>alle luftfartsselskaber. Der er simpelthen faldet for meget den sidste

At der også fremover vil være behov for flytransport tror jeg de fleste er
enige i, og det er heller ikke det der er problemet med
luftfartsselskaberne. Problemet er ganske simpelt, at det er meget få af
dem, som er i stand til at drive en ordentlig forretning - dvs. tjene penge
til deres aktionærer. Dette har efter min overbevisning ikke noget som helst
at gøre med problemerne efter d. 11/9 - det er bare en dårlig undskyldning.
Problemerne med indtjeningen er langt mere grundlæggende for langt de fleste
luftfartsselskaber.

Hvis du fx ser på StockR8, kan du se, at langt de fleste luftfartsselskaber
allerede inden 11/9 havde en meget høj finansiel risiko og forholdsvis ringe
indtjening. Det er der ikke nogen selskaber, som kan leve med på sigt.

Du kan se en oversigt over flyselskabernes økonomi på:
http://www.stockr8.com/dk/market0.asp?mid=19&year=2000

Det er lidt den samme diskussion som med vindmølleaktier. Blot fordi at
markedet for vindmøller formentlig vil blive ved med at være i vækst, er det
ikke det samme som at alle selskaber der producerer vindmøller er gode
investeringsobjekter. Dette er NEG Micon et glimrende eksempel på! Inden de
fik problemer med deres gearkasser var det et selskab, som godt nok tjente
gode penge, med de havde en meget høj finansiel risiko, hvilket medførte, at
de fik meget store økonomiske problemer da gearkasserne begyndte at gøre
knuder. Til sammenligning har Vestas en noget bedre økonomi.

Primo 1999 var kursen for NEG 169,00 og for Vestas 35,30. I dag er kursen
for NEG 229,51 og for Vestas 248,45.

Du kan se NEG Micons økonomiske udvikling på
http://server/stockr8/dk/company0.asp?cid=C20899630

og Vestas på
http://www.stockr8.com/dk/company0.asp?cid=C208B6190

Hmm - det blev vist et lidt langt indlæg - og jeg beklager naturligvis, hvis
der er nogen der bliver stødt af den indbyggede reklame (jeg har en lille
andel i StockR8). Jeg fandt blot, at jeg var nødt til at kommentere lidt på
holdningen om at når en aktie er faldet meget må den nødvendigvis være en
god investering - det er det ikke!

/Martin Buhelt

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 02-10-01 10:31

"Johan" <tcr480@ofir.dk> wrote in message news:9p4bc9$pk8$1@sunsite.dk...
> Hej gruppe

Jeg synes du har for meget risiko til min pengepung:

> TDC ligger også fint til en stigning.

TDC vil stige *på længere sigt* fordi der vil komme en konsolidering at
telemarkedet, masser af teleselskaber vil blive købt op og vi ænder med en
3-4 teleselskaber med infrastruktur i hele EU og tusinder af "Acces
Providers". Så langt, så godt - problemet er at det kan tage 10 år!

> SAS er faldet alt for meget efter terrorangrebet på WTC. Den vil
formentlig
> stige med 25-50% mimimum indenfor de næste 6 måneder.

SAS er inkompentent ledet og det bliver ikke bedre før SAS bliver
fuldstændigt privatiseret og alt det politisk udnævnte rakkerpak i ledelse
og bestyrelse får sparket. Det eneste, der holder SAS's forretning oppe er
deres monopol og selv da vil de tabe 1.7 Mia næste år, efter SAS's eget,
upålidelige, skøn. Hvis en player som BA kommer på banen er SAS færdige.

Jeg ser SAS i 10 kr inden 3 år, hvis ledelsestrukturen og ejerforholdene
ikke ændres markant.