Moment tilspænding
Fra : Ole Kristiansen

Dato : 29-09-01 11:30

Jeg er ved at renovere en ældre Honda, og har købt Haynes rep. bog så jeg
kan se hvilke momenter de forskellige bolte skal spændes med.
Problem: i bogen står der to angivelser for moment:

Kgf m
og
Lbf ft

Ingen af disse angivelser er på mit momentværktøj. Her er det

Nm
og
mkp

Er der nogen i gruppen der kender omregningsforholdet mellem en af de
førstnævnte og en af de sidstnævnte?

På forhånd tak.

Fra : Ulrik Borg

Dato : 29-09-01 11:40

Nm = 9,8 * Kgf m

Nm = 1,35 * Lbf ft

Kgf m = kilograms-force metres

Lbf ft = pounds-force feet

mvh Ulrik

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-09-01 11:58

> [...]
> Nm
> mkp

> Er der nogen i gruppen der kender omregningsforholdet mellem en af de

Min lommeregner siger, at:
1 Kgf m = 9,8 Nm
1 Lbf ft = 1,356 Nm

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Tomas Linnet

Dato : 29-09-01 17:18

Martin Sørensen <demolitionREMOVE@laxity.dk> skrev i en

> Min lommeregner siger, at:
> 1 Kgf m = 9,8 Nm
> 1 Lbf ft = 1,356 Nm
>
> signing off.. Martin Sørensen

Der findes deværre ikke det hele på denne side, men den er meget fiks
alligevel.
Prøv selv på http://www.geocities.com/TheTropics/6313/convert/length.html

Hilsen Tomas Linnet
VFR400R NC30