Åh nej, Internet Explorer og Outlook Expre~
Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-09-01 05:17

Pludselig kan hverken Internet Explorer 5.0 eller Outlook Express 5.02
starte!

Jeg havde Internet Explorer i gang, da den pludselig gik ned med en fejl
2. Og nu kan man slet ikke starte de to programmer: Under
"initialisering af internettjenester" går Internet Explorer ned med en
fejl 2, og med Outlook Express sker det bare med det samme...

Øøøøv.

Jeg har kørt "Microsoft Internet First Run". Uden held.

Er der måske nogen, der kan hjælpe mig? Så ville jeg blive meget glad!
Jeg bruger dansk MacOS 8.5.1 på den aktuelle maskine.

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jesper

Dato : 29-09-01 09:56

Jesper Juellund Jensen <jjj@cyrk.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der måske nogen, der kan hjælpe mig? Så ville jeg blive meget glad!
> Jeg bruger dansk MacOS 8.5.1 på den aktuelle maskine.

Slet alle udvidelser der hedder noget med Microsoft og MS og start så OE
og IE, så køres Microsoft First Run automatisk.

Hjælper det ikke så prøv at slette Internet Preferences. Hvis den er
korrupt kan det hindre IE og OE i at starte op.

Ellers prøv at dublér det låste sæt MacOS full i Udvidelseskontrol og
start så IE og OE så First Run bliver kørt.

--
Jesper. »Vi danskere er med vores kristne-lutheranske
kulturarv så forskellige fra muslimerne, at vi må erkende,

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 29-09-01 10:49

Jesper <triton@titancity.com> skrev:

> Slet alle udvidelser der hedder noget med Microsoft og MS og start så OE
> og IE, så køres Microsoft First Run automatisk.
Det prøvede jeg faktisk. Ja, jeg gik så langt som til at installere et
frisk system 8.5 på en "blank" harddisk og så installere IE & OE for med
"Installer Observer" at se, hvad der bliver lagt ind, så jeg kunne
slette det fra den oprindelige systemmappe.

Uden held...

> Hjælper det ikke så prøv at slette Internet Preferences. Hvis den er
> korrupt kan det hindre IE og OE i at starte op.
Der var den!!! Tusind tak!

Nu kører det igen (så har jeg bare en masse konti, som jeg skal have
indtastet oplysninger for...)

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 29-09-01 17:01

> Der var den!!! Tusind tak!
>
> Nu kører det igen (så har jeg bare en masse konti, som jeg skal have
> indtastet oplysninger for...)

En god ide er at tage en kopi af din Internet Preferences hvis den
skulle gå i udu igen! IE og OE bruger databasen temmelig kraftigt og
resource systemet blev aldrig designet til den slags brug. Derfor er det
ikke så stabilt.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-09-01 03:05

> [...]
> skulle gå i udu igen! IE og OE bruger databasen temmelig kraftigt og
> resource systemet blev aldrig designet til den slags brug. Derfor er det

Ahhhhh du er sgu da en semi-gud af en eller anden art

Jeg har haft lidt svært underlige ting her på det seneste, så jeg
restorede en kopi af Intenet Prefs fra et DAT bånd. Plingeling - det
kører igen.

Tak!

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taleban, tally me bananas!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 29-09-01 14:16

Hej Jesper

Ja! - smid de to programmer ad h..... til......!! - Og brug så istedet for
Netscape 4.78, og hvis du ikke er NC tilhænger, så vælg iCab 2.5.x som din
browser, og Nisus Email 1.5.1 som din email-klient. (ja, jeg véd godt, at
de er købeprogrammer). Til ftp kan du bruge den gamle Fetch 3.0.3, den
virker stadig fint - endda også på G3'ere. Du kan finde dem på
versiontracker.com. NE 1.5.1 kan du også finde på ftp://ftp.nisus.com. Du
kan pt ikke bruge linket i min signatur, da Nisus har alvorlige problemer
med deres site. Det ser faktisk ud til, at de har haft 'besøg' af Nimda -
eller hvad det nu er, den hedder....
- Nå! - Det var så det sure opstød.....-)(-

Dit aktuelle problem.... Jeg tror, du skal ind og kigge med FileBuddy i de
usynblige filer, (Sherlock kan ikke se disse filer). Dér ligger der et par
stykker, der har med IE og OE aty ghøre. Slet dem. og når du nu er igang
med at kigge på de usynlige filer, så slet alt, hvad du er sikker på ikke
indeholder reg. koder m.v., og husk også både Desktop DB og DF filerne. Tøm
papirkurven og genstart. Så vil du få en helt 'clean' desktop database og
fildatabase.

Det næste, du bør gøre er at tildele 'Finder' og 'System' filerne noget
mere RAM! OS 8.5.x er kendt for at være underdimensionerede i disse filer.
Til det formål er det bedst at bruge Reaper 1.32. Du kan ikke længere finde
den på versiontracker.com, men skal direkte til www.akua.com for at få fat
i den. Installer kontrolpanelet og genstart... Åbn Reaper og 'tømø den ved
at trykke på 'remove' kanppen, indtil den ikke længere er aktiv. Træk så
Finder over på det åbne Reaper vindue og tildel den 1-2mb ekstra, - afkryds
felterne 2, 3 og 4. Det samme gør du med System. Luk Reaper og genstart.

Hvis du har under 64mb RAM på maskinen, så tildel max 1mb til hver. Har du
64-96mb RAM tildel 2mb ekstra, - mellem 96 og 192mb RAM - 4mb til hver. Det
vil fjerne langt hovedparten af både type 1, 2 og 3 fejl.

Det vil også være en god idé at køre DiskWarrior, hvis du har den. IE og OE
_kan_ rent faktisk forårsage en ødelæggelse af harddiskens hierakiske
filstruktur, og med DW kan du undgå en omformattering af HD'en.

Og hvorfor opgraderer du ikke til 8.6? - Den er faktisk noget bedre til at
håndtere problemerne end 8.5.x er. Men det kræver, at du har enten den
originale 8.6 opg. CD eller en kopi. Har du ikke den og kan du ikke få fat
i den, vil jeg gerne lave en kopi til dig, så send mig bare en mail
off-list, hvis du vil have den.

Og lad for alt i verden være med at bruge Virtuel Hukommelse på OS 8.x
systemer!!!

Jeg håber, det klarer ærterne for dig.
mvh. Erik Ricyhard

Jesper Juellund Jensen wrote:

> [...]
>
> Er der måske nogen, der kan hjælpe mig? Så ville jeg blive meget glad!
> Jeg bruger dansk MacOS 8.5.1 på den aktuelle maskine.

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 29-09-01 14:48

> [...]
> off-list, hvis du vil have den.
>
> Og lad for alt i verden være med at bruge Virtuel Hukommelse på OS 8.x

så mange liner på en fejldiagnose der indebære den sædvanlige nuke'ing
af systemmappen og programmer fra producenter du ikke længere må
forhandle - tsk, tsk, tsk...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... nu på krykker

<icq:131382336>

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 30-09-01 03:05

> så mange liner på en fejldiagnose der indebære den sædvanlige nuke'ing
> af systemmappen og programmer fra producenter du ikke længere må
> forhandle - tsk, tsk, tsk...

Tak Morten, tak - lige hvad jeg ville sige.

Dejligt at høre det fra dig også

Mojn, Thomas

--
Come Mr. Taleban, tally me bananas!

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 30-09-01 04:25

Hej Morten

- Jeg må skam stadig forhandle de omtalte programmer, - men jeg vil ikke....

Morten Reippuert Knudsen wrote:

> og programmer fra producenter du ikke længere må forhandle

mvh. Erik Richard

Phone: (+45) 8625 0963, Fax: (+45) 8625 0962 (temporary off)

Fra : Jesper

Dato : 29-09-01 21:27

> [...]
> eller hvad det nu er, den hedder....
> - Nå! - Det var så det sure opstød.....-)(-

Endnu en Netscape fundamentalist!

NS 4.78 er så forældet at man ikke bør bruge den. Hvis man vil bruge
Netscape, så skal man have fat på Netcape 6.1. Den er heller ikke så
fremragende som den burde være, så Open Source projektet Mozilla som
Netscape søsatte er at foretrække. Netscape 6.1 er baseret på Mozilla
0.9x, altså en betaudgave! Mozilla 0.94 er bedre. Dog skal man være
opmærsom på at den nye Netscape/Mozilla kræve 300 MHz G3, en ordetlig
spandfuld RAM og en del HD plads. Og så kan den stadig ikke rendere
tabeller ordentligt og uderstøtter ej heller transperans for PNG
formatets vedkommende.

iCab er stadig meget ufærdig og det gælder også Opera.

Der er stadig ingen brower der gør IE 5.02 rangen stridig som bedste
browser til Mac og MacOS X.

Nisus Email understøtter ikke HTML. Outlook Express gør og den har
virkeligt gode filtre til mails, spam, mailinglister plus den
understøtte flere konti, IMAP, SMTP validering, firewalls. Kort sagt:
Den er uundværlig.

Tag samarin mod sure opstød

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-09-01 22:02

In article <1f0iodo.1rfklg2b4ier4N%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> NS 4.78 er så forældet at man ikke bør bruge den.

Bortset fra at den kan noget ingen af de andre browsere kan: Uploade
filer via Java.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper

Dato : 29-09-01 22:13

> Bortset fra at den kan noget ingen af de andre browsere kan: Uploade
> filer via Java.

Hvis jeg skal uploade bruger jeg et FTP program.

Fra : Martin Edlich

Dato : 29-09-01 22:26

In article <1f0ir4m.12neqeqfw0l8gN%triton@titancity.com>,
triton@titancity.com (Jesper) wrote:

> Hvis jeg skal uploade bruger jeg et FTP program.

Afgjort at foretrække - hvis man har muligheden.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jesper Juellund Jens~

Dato : 30-09-01 07:31

Erik Richard Sørensen <kml.ers@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Ja! - smid de to programmer ad h..... til......!!
Det ville da være temmelig skørt, når jeg nu er glad for dem.

> - Og brug så istedet for Netscape 4.78, og hvis du ikke er NC tilhænger,
> så vælg iCab 2.5.x som din browser,
Jeg bruger jævnligt de to programmer, men med hensyn til korrekt visning
af html/css når ingen af dem bare tilnærmelsesvist Internet Explorer,
der også har andre funktioner, jeg mangler i de to andre.

> Til ftp kan du bruge den gamle Fetch 3.0.3,
Jo, tak, det gør jeg skam allerede.

> Jeg tror, du skal ind og kigge med FileBuddy i de usynblige filer,
Som du kan se andetsteds, havde det intet med usynlige filer at gøre.

> og når du nu er igang med at kigge på de usynlige filer, så slet alt, hvad
> du er sikker på ikke indeholder reg. koder m.v.,
Bortset fra, at det ikke har noget som helst med mit problem at gøre, så
ville jeg nødigt risikere at komme til at slette noget vigtigt på denne
måde! Det kunne for eksempel være en Cubase-registrering. Og det er ikke
sådan lige til at se på navnene, hvad de hører til.

> og husk også både Desktop DB og DF filerne.
Som altså heller ikke havde noget med mit problem at gøre.

> Det næste, du bør gøre er at tildele 'Finder' og 'System' filerne noget
> mere RAM!
Som altså heller ikke havde noget med mit problem at gøre.

> Reaper
Puha, det var dog en ordentlig omgang - og så ville det ikke en gang
hjælpe...

> Det vil også være en god idé at køre DiskWarrior, hvis du har den.
Det har jeg nu ikke.

> Og hvorfor opgraderer du ikke til 8.6?
Fordi jeg har dårlige erfaringer med 8.6, som jeg kører på min anden
Mac: Dels virker 8.6 mere ustabil, dels kan man ikke afslutte programmer
med [alt][æble][esc] uden at hele systemet går ned.

> Har du ikke den og kan du ikke få fat i den, vil jeg gerne lave en kopi
> til dig, så send mig bare en mail off-list, hvis du vil have den.
Jeg takker, men som du kan forstå, så har jeg den allerede.

> Og lad for alt i verden være med at bruge Virtuel Hukommelse på OS 8.x
> systemer!!!
Det udelukker Cubase allerede, så der har jeg intet valg.

> Jeg håber, det klarer ærterne for dig.
Desværre: Det handlede i stedet om indstillingsdokumentet "Internet
Preferences".

--
Mvh.
Jesper Juellund Jensen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 30-09-01 18:30

> [...]
> browser, og Nisus Email 1.5.1 som din email-klient. (ja, jeg véd godt, at

Jordens mest brugt håbløst forældede browser. iCab er fin, men mangler
understøttelse af ufattligt mange ting. Nisus Email er rundt regnet det
ringeste og mindst intuitive program, der er frigivet til mac siden
depressionen i 30'erne, men man skal vil anbefale det, når man er Nisus
forhandler, ikke sandt Erik.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Martin Edlich

Dato : 30-09-01 19:37

In article <1f0kbd6.4otwr41koeg3iN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
jonasenREMOVE@THISit.dk (Jan Oksfeldt Jonasen) wrote:

> iCab er fin, men mangler
> understøttelse af ufattligt mange ting.

Det er dog sjældent man (jeg) støder på sider den ikke kan håndtere -
tilgengæld er jeg stødt på sider den kan vise, hvor ingen af de andre
til Mac kan (retsinfo fx).

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 01-10-01 18:28

> Det er dog sjældent man (jeg) støder på sider den ikke kan håndtere -
> tilgengæld er jeg stødt på sider den kan vise, hvor ingen af de andre
> til Mac kan (retsinfo fx).

Det samme her, men jeg synes flere af de sider, jeg jævnligt besøger ser
underlige ud, det er uden tvivl dårlig html fra fremstilleren, men det
hjælper jo ikke rigtigt. Er iøvrigt gået over til IE, den gør næsten
hvad jeg vil have den til.

Fra : Martin Edlich

Dato : 01-10-01 18:43

In article <1f0m5g9.1p71l5u1eoewwN%jonasenREMOVE@THISit.dk>,
> [...]

> Det samme her, men jeg synes flere af de sider, jeg jævnligt besøger ser
> underlige ud, det er uden tvivl dårlig html fra fremstilleren, men det

Så vidt jeg kan forstå, er det fordi CSS ikke er fuldt ud implementeret
i iCab

> Er iøvrigt gået over til IE, den gør næsten hvad jeg vil have den
> til.

Den bruger jeg også til de sider iCab ikke kan vise, og jeg bruger NN
til at styre Linux via Webmin.

--
MVH Martin Edlich
http://www.edlich.dk